Hallo,
Reeds een aantal jaren rijd ik probleemloos met een v70, D4 van bouwjaar 2009. Twee weken geleden valt de motor abrupt stil tijdens het rijden, alle mogelijke waarschuwingslampjes gaan aan en de motor start tot op heden niet meer (bij het starten draait de motor rond maar springt niet aan). Ik heb de wagen laten afslepen naar de officiële Volvo dealer. Ondertussen is er volgens de garage nagekeken: het brandstofsysteem (inclusief leegtrekken van de tank en opnieuw gevuld met diesel, filters vervangen enz…), sensor krukas gaf foutmelding ( is gecontroleerd en vervangen) , verschillende kabelbomen tussen computer en motor gecontroleerd. Vanwege een aantal zeer afwijkende parameters bij het uitlezen van de computer is deze informatie doorgestuurd naar de hoofdzetel in Brussel voor verder analyse. Op vraag van mij moeten de waterafvoeren van het schuifdak nog gecontroleerd worden (mogelijke lekkage naar binnen toe). Ondertussen wacht de garage op de analyse van Brussel en zijn de “diagnose” kosten al opgelopen tot 1400 Euro, de motor start nog steeds niet volgens de garage. De garage is nu twee weken in verlof, begin september heb ik overleg met de verantwoordelijke over het verdere plan van aanpak. Mijn vraag aan jullie, is dit nog allemaal geloofwaardig, of is de garage hier een spelletje aan het spelen ?????
Grt, Pasin
V70 motor valt stil tijdens rijden en start niet meer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Dat is even balen... Serieus balen.
Ik heb een topic pech op de autobahn. Ging toen over mijn xc2008. Die deed het abrupt ook niet meer. Lang verhaal kort, bleek één kabel waarvan de isolatie wat stuk was en dus niet genóeg stroom geleverd werd. Enkel door alles door te meten is dit uitgekomen. Het kan dus ook zomaar iets klein verscholen zijn.
Ik heb een topic pech op de autobahn. Ging toen over mijn xc2008. Die deed het abrupt ook niet meer. Lang verhaal kort, bleek één kabel waarvan de isolatie wat stuk was en dus niet genóeg stroom geleverd werd. Enkel door alles door te meten is dit uitgekomen. Het kan dus ook zomaar iets klein verscholen zijn.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08.05.2022 - 10:23
ik heb ook zoiets gehad met mijn v70 2.0D.was bij mij dat het 5volt circuit kortsluiting maakte 2draadjes net boven een stekker die open lagen .ecu hadden ze opgestuurd naar actronics in amelo na controle bleek ie doorgebrand te zijn .ze hadden een andere geregeld en meteen de egr dicht laten zetten.daar na heb heb ik ook nog de hogedrukpomp stuk gehad dan doet ie ook niks meer .ga zeker de kabelboom bij de stekkers of dat nog goed uit ziet
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7863
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
180.000 maar?
Hier ruim 3 ton meer
Het zou zomaar ergens een massa kunnen zijn.
Of mogelijk timing een tandje versprongen.
Meest logische is: geeft de motor brandstof, compressie meten enz
Hier ruim 3 ton meer

Het zou zomaar ergens een massa kunnen zijn.
Of mogelijk timing een tandje versprongen.
Meest logische is: geeft de motor brandstof, compressie meten enz
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
"The forest has music for those who listen"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Ik krijg de indruk dat het storing zoeken nogal chaotisch gebeurt.
De werkplaats gaat alle fout meldingen na, dat zijn er kennelijk nogal wat.
De kans dat al die fout meldingen ook werkelijk aanwezig zijn lijkt mij niet zo groot.
Waarom niet de klassieke methode gevolgd: wordt er brandstof door de verstuivers ingespoten, gebeurt dat op het juiste tijdstip. Dat zou voldoende moeten zijn om de motor te laten aanslaan.
Is de distributie timing gecontroleerd, is er compressie gemeten en is die in orde?
Wanneer er veel fout meldingen zijn dan heeft dat vaak een gemeenschappelijke oorzaak zoals massa fout, zwakke accu en dergelijke.
De teller staat op 1400 euro. Bespreek dat met de werkplaatschef. Ben bang dat de kosten snel richting 2000 euro zullen oplopen. Je mag met die ontwikkeling twijfelen aan de deskundigheid van de werkplaats.
Een monteur met Volvo ervaring moet in staat zijn de oorzaak binnen 5-6 uur te vinden.
De werkplaats gaat alle fout meldingen na, dat zijn er kennelijk nogal wat.
De kans dat al die fout meldingen ook werkelijk aanwezig zijn lijkt mij niet zo groot.
Waarom niet de klassieke methode gevolgd: wordt er brandstof door de verstuivers ingespoten, gebeurt dat op het juiste tijdstip. Dat zou voldoende moeten zijn om de motor te laten aanslaan.
Is de distributie timing gecontroleerd, is er compressie gemeten en is die in orde?
Wanneer er veel fout meldingen zijn dan heeft dat vaak een gemeenschappelijke oorzaak zoals massa fout, zwakke accu en dergelijke.
De teller staat op 1400 euro. Bespreek dat met de werkplaatschef. Ben bang dat de kosten snel richting 2000 euro zullen oplopen. Je mag met die ontwikkeling twijfelen aan de deskundigheid van de werkplaats.
Een monteur met Volvo ervaring moet in staat zijn de oorzaak binnen 5-6 uur te vinden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3646
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Auto is uit 2009 lees ik. In deze periode werd een inferieure kwaliteit ruitenkit gebruikt. Mogelijk zit de originele voorruit er nog in. Als dat zo is, controleer of de voorruit los zit. Losse voorruit met dito lekkage kan leiden tot een defecte ECM. Gebruik de zoekfunctie even voor meer informatie.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Klinkt als corrosie in één van de CEM’s.
Heb ook ooit zo’ ‘kerstboom’storing gehad. Auto reed nog wel, maar alle electronica was van slag en werkte alleen in de noodstand (onderste remlichten ipv bovenste, sloten werkten niet meer, ramen, etc.).
Bleek dus een CEM te zijn die achter het bijrijders voetengedeelte zat en waar kennelijk (ooit?) vocht in is gekomen.
Dealer heeft het schoongemaakt (halve ochtend werk) en daarna nooit meer teruggekomen ‘afklop op hout’.
Wellicht is één van de vele CEM’s hier ook de mogelijke oorzaak?
Gr. Edwin.
Heb ook ooit zo’ ‘kerstboom’storing gehad. Auto reed nog wel, maar alle electronica was van slag en werkte alleen in de noodstand (onderste remlichten ipv bovenste, sloten werkten niet meer, ramen, etc.).
Bleek dus een CEM te zijn die achter het bijrijders voetengedeelte zat en waar kennelijk (ooit?) vocht in is gekomen.
Dealer heeft het schoongemaakt (halve ochtend werk) en daarna nooit meer teruggekomen ‘afklop op hout’.
Wellicht is één van de vele CEM’s hier ook de mogelijke oorzaak?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02.11.2023 - 15:09
Ik hoop dat het probleem is verholpen. Wat was het?