Motor service en krachtverlies
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Na een lange periode hierbij een update. Ik heb de Volvo nog steeds. Had de auto aangekocht om een half jaar in te rijden maar na twee jaar heb ik de XC90 nog steeds.
Op advies van forumleden hier is de auto nu al een tijdje in onderhoud bij Thuurbo in Gronsveld, Maastricht. Wat een vakman is dat zeg.
Het probleem met het optrekken en de motorservice vereist melding is opgelost. Thuurbo heeft de TCV klep vervangen. Ik ben net terug van vakantie en heb er de afgelopen weken bijna 10.000 KM mee gereden. Blijft een genot de XC90.
De airco werd niet koud vorig jaar en Thuurbo heeft de magneetkoppeling vervangen. De afgelopen weken was het in Zuid-Spanje en Marokko 40+ Celcius. De airco heeft het uitstekend gedaan.
Op advies van forumleden hier is de auto nu al een tijdje in onderhoud bij Thuurbo in Gronsveld, Maastricht. Wat een vakman is dat zeg.
Het probleem met het optrekken en de motorservice vereist melding is opgelost. Thuurbo heeft de TCV klep vervangen. Ik ben net terug van vakantie en heb er de afgelopen weken bijna 10.000 KM mee gereden. Blijft een genot de XC90.
De airco werd niet koud vorig jaar en Thuurbo heeft de magneetkoppeling vervangen. De afgelopen weken was het in Zuid-Spanje en Marokko 40+ Celcius. De airco heeft het uitstekend gedaan.
1e Volvo: XC90 2.4 D5 2004
- Gouwe
- 7th Gear member
Fijn dat het is opgelost en dat de XC90 zo goed bevalt. Veel plezier verder!
Ook leuk om te lezen dat Thuurbo je zo goed helpt/geholpen heeft. Is voor mij vooral een oude veteraan van het Volvo 850 forum (hadden in die tijd wel contact).
Ook leuk om te lezen dat Thuurbo je zo goed helpt/geholpen heeft. Is voor mij vooral een oude veteraan van het Volvo 850 forum (hadden in die tijd wel contact).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ja Thuurbo is echt een topper. Weet precies wat die doet en werkt snel en efficiënt. Erg tevreden over zijn werk. De auto gaat na twee jaar wel in de verkoop binnenkort, word toch tijd voor iets anders. Nog tips waar de auto aan te bieden? Op dit forum is er geen verkooppagina toch?
1e Volvo: XC90 2.4 D5 2004
- Fredhead
- Geartronic member
Zie: viewforum.php?f=113
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- Starter
Ayyoub schreef: ↑19.08.2025 - 18:34 Na een lange periode hierbij een update. Ik heb de Volvo nog steeds. Had de auto aangekocht om een half jaar in te rijden maar na twee jaar heb ik de XC90 nog steeds.
weet je soms welke foutcode je toen kreeg ?
Zit ook met een xc90 waarbij de melding motorservice vereist steeds terug komt / soms bij het starten komt de melding niet maar na 7km rijden komt de melding en de koelventilator start met vollebak te draaien, als ik de gas los en terug gas geef komt het vermogen meestal wel terug.
Zal waarschijnlijk niet hetzelfde zijn maar ik heb al vanalles geprobeerd en tot nu toe nog geen verbetering
- Fredhead
- Geartronic member
Heb je de auto al eens uit laten lezen met Vida?
Dan weet je veel gerichter waar de storing vandaan komt en hoef je ook niet lukraak vanalles te vervangen.
Dan weet je veel gerichter waar de storing vandaan komt en hoef je ook niet lukraak vanalles te vervangen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
-
- Starter
Wel binnenkort kunnen we zelf met Vida uitlezen , we hebben 1 aangeschaft maar is nog niet geleverd,
voorlopig enkel uitgelezen met Autel en Bosch.
daar kwam vooral de volgende foutcode's terug :
-8420 ECU sensorspanning 2 signaal foutief
-2000 motortemperatuursensor signaal foutief
de wervelklep staat wel steeds te springen ookal ligt de motor stil.
temperatuursensor is al vervangen / alsook de sensoren op de uitlaat een tijdje geleden.
straks nog eens een andere temperatuursensor proberen monteren,
maar zal vooral afwachten zijn wat de Vida gaat boven brengen.