S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Precies.
Bijna iedereen reageert hier binnen (de mogelijkheden van) zijn eigen referentiekader terwijl deze bij anderen totaal anders kan/kunnen zijn.
Vaak zelfs inclusief oordelen, gewoon lekker op z'n smalst....
Bijna iedereen reageert hier binnen (de mogelijkheden van) zijn eigen referentiekader terwijl deze bij anderen totaal anders kan/kunnen zijn.
Vaak zelfs inclusief oordelen, gewoon lekker op z'n smalst....
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
- Locatie: Drenthe
Europees gezien dus een hele slechte keus van NL om overdag de limiet op 100 te zetten voor wat betreft de veiligheid en alertheid.diesel01 schreef: ↑07.11.2023 - 11:24Brembo bigbrake kit 4 pot zuigers in de remklauw, floated remschijven er onder, geperforeerd formaat pizza XXL, onderstel aangepakt door Polestar, Ohlin dempers er onder.Henry82 schreef: ↑07.11.2023 - 10:13 Rij je echt zo vaak boven de 180 dan? Is een serieuze vraag. Ik namelijk eigenlijk nooit, en toen die limiter kwam dacht ik ook tjonge jonge.
Maar heel eerlijk gezegd heb ik hem die paar keer in DE misschien 2 of 3 keer in de begrenzer gehad, maar verder echt nog nooit gedacht dat ik harder had gewild dan de auto kon.
Hij loopt op de teller 185, en dat is voor mij persoonlijk blijkbaar meer dan genoeg. Ik denk dat het meer iets tussen de oren is, je koopt een verkapte sportauto die 'maar' 180 kan.
Vanuit de oprit de autobahn op met 455pk, onder de 4 seconden op de 100, op een lege autobahn komt die Fabia 1.4 TSI voorbij..
Wanneer je door DE gaat naar de wintersport die ene keer per jaar dan haal je vast de schouders op, ben je zakelijk veel vaker op pad in DE dan is het wel een dingetje.
Maar dan rijdt je ook vast geen Volvo maar iets van de Duitse 3.
Het is voor ons als NLers ook maar beter dat Volvo de boel limiteert, met onze 100km/u overdag verleren wij het auto rijden en het opletten wat hoort bij hoge snelheid.
Je ziet de voorbeelden van de 31 die parallel loopt met de NL grens, snelheidsvrij en hij word veel gebruikt door NLers, erg opletten wanneer je daar gele platen achterop komt, men komt rustig met 90km/u naar links omdat ze dat ook in NL zo doen.
Op de A31 zie ik geregeld NLers idd met net aan 100km/u naar de linkerbaan gaan, levensgevaarlijk.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2243
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Zelfs op de A2, vijf banen breed, waar je na 19.00 gewoon 130 mag rijdt een groot deel nog steeds gewoon 100.
En dat is prima als ze inderdaad gewoon rechts blijven, maar dat schijnt toch lastig te zijn.
En dat is prima als ze inderdaad gewoon rechts blijven, maar dat schijnt toch lastig te zijn.
Life is what happens while you're busy making other plans
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
In Duitsland zelf is het ook niet meer wat het geweest is: de rijvaardigheid en anticiperend vermogen hollen ook daar achteruit door steeds minder Autobahn zonder snelheidsbeperking. Knipper uit en ik mag naar naar links, vaak geen enkele vaardigheid (en soms ook wil....) meer om een juist moment te kiezen en niemand in de weg te zitten.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- JelleR
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 06.11.2023 - 11:48
Excuses voor het wellicht 'aanroepen' van commotie.
Het 'probleem' komt vanuit meerdere redenen, één daarvan is zoals diesel01 aangeeft, je koopt een auto met alle opties om snel(ler) te gaan, maar kan dit vrijwel niet benutten.
Waarom koop je dan een Polestar Engineered? Doe je het dan om te kunnen zeggen: 'Ik heb een Polestar Engineered, jij niet'?
Het is overigens een stuk lastiger en duurder om te verzekeren t.o.v. een normale S60.
Dat zou hetzelfde zijn als het kopen van een Porsche GT3, maar er dan Linglong banden onder zetten, waardoor alle finesse van bochtprestaties verwaarloost raakt.
Zoals Raspaardje ook aangeeft is het vanuit je eigen referentiekader dat 180 km/u heel snel kan lijken.
In de huidige S80 V8 wordt de limiet overschreden door een paar seconden niet naar je teller te kijken en het pedaal in te trappen. Plots zit je op 200+.
Het is misschien wel gewenning om de mogelijkheid te hebben.
Natuurlijk is het gevaarlijk, dom, egoïstisch etc. om 180+ te rijden in NL.
Maar we zijn niet allemaal (schijn)heilig en houden ons niet altijd netjes aan de snelheidslimiet zoals sommigen zeggen te doen.
Het voornaamste probleem is dat je in dit geval een auto koopt, klaargemaakt voor snelheid, die op het punt waar je de 'premium' hebt betaald voor de dure onderdelen, onderbroken wordt op snelheid.
Je kan net zo goed een 'normale' S60 of S90 kopen, voor minder geld, want die halen net zo goed de 180 km/u.
Dat is het voornaamste probleem met deze auto in de huidige situatie.
Noot;
Dit bericht is niet om iemand te kwetsen, beledigen of belachelijk te maken, het is puur om aan te tonen waar het 'probleem' zit in de huidige aanschaf van de S60 PE.
Los van het topic maar toch interessant:
Zelf rij ik in een VW Polo WRC. Een klein 'opdondertje' van een auto.
Deze auto heeft een pk tot kg verhouding van 0.2596 (1250kg / 330pk), de S60 PE heeft een verhouding van 0.2317. Hoger is beter.
De Polo zal in dit geval winnen van 100-180, door het extra vermogen tegenover gewicht, en daarbij rijdt de Polo door tot 290 km/u. (ja, ook een verwijderde topsnelheid limiet die op 230 stond)
Het 'probleem' komt vanuit meerdere redenen, één daarvan is zoals diesel01 aangeeft, je koopt een auto met alle opties om snel(ler) te gaan, maar kan dit vrijwel niet benutten.
Waarom koop je dan een Polestar Engineered? Doe je het dan om te kunnen zeggen: 'Ik heb een Polestar Engineered, jij niet'?
Het is overigens een stuk lastiger en duurder om te verzekeren t.o.v. een normale S60.
Dat zou hetzelfde zijn als het kopen van een Porsche GT3, maar er dan Linglong banden onder zetten, waardoor alle finesse van bochtprestaties verwaarloost raakt.
Zoals Raspaardje ook aangeeft is het vanuit je eigen referentiekader dat 180 km/u heel snel kan lijken.
In de huidige S80 V8 wordt de limiet overschreden door een paar seconden niet naar je teller te kijken en het pedaal in te trappen. Plots zit je op 200+.
Het is misschien wel gewenning om de mogelijkheid te hebben.
Natuurlijk is het gevaarlijk, dom, egoïstisch etc. om 180+ te rijden in NL.
Maar we zijn niet allemaal (schijn)heilig en houden ons niet altijd netjes aan de snelheidslimiet zoals sommigen zeggen te doen.
Het voornaamste probleem is dat je in dit geval een auto koopt, klaargemaakt voor snelheid, die op het punt waar je de 'premium' hebt betaald voor de dure onderdelen, onderbroken wordt op snelheid.
Je kan net zo goed een 'normale' S60 of S90 kopen, voor minder geld, want die halen net zo goed de 180 km/u.
Dat is het voornaamste probleem met deze auto in de huidige situatie.
Noot;
Dit bericht is niet om iemand te kwetsen, beledigen of belachelijk te maken, het is puur om aan te tonen waar het 'probleem' zit in de huidige aanschaf van de S60 PE.
Los van het topic maar toch interessant:
Zelf rij ik in een VW Polo WRC. Een klein 'opdondertje' van een auto.
Deze auto heeft een pk tot kg verhouding van 0.2596 (1250kg / 330pk), de S60 PE heeft een verhouding van 0.2317. Hoger is beter.
De Polo zal in dit geval winnen van 100-180, door het extra vermogen tegenover gewicht, en daarbij rijdt de Polo door tot 290 km/u. (ja, ook een verwijderde topsnelheid limiet die op 230 stond)
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tja…een M340i schijnt ook heel fijn te zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Nou dat is een wel een beetje mijn droomauto of een 540.
Een m3 of m5 hoeft niet eens.
Maar zo,n 340 is echt veel duurder dan een v60 pe.
Dan ga je met gelijke uitrusting achterin de 80 uitkomen.
330 is ook al heel lekker, keer mee gehad bij de garage, maar veel gevoeliger voor de juiste onderstel keuzes.
Wel echt sneller dan de v60,s die hebben op papier veel vermogen, maar hybrid is toch anders dan alleen een brandstof motor.
Een m3 of m5 hoeft niet eens.
Maar zo,n 340 is echt veel duurder dan een v60 pe.
Dan ga je met gelijke uitrusting achterin de 80 uitkomen.
330 is ook al heel lekker, keer mee gehad bij de garage, maar veel gevoeliger voor de juiste onderstel keuzes.
Wel echt sneller dan de v60,s die hebben op papier veel vermogen, maar hybrid is toch anders dan alleen een brandstof motor.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37
Dat is inderdaad zo. Er bestaat wel een max ondergrens- en een bovengrenssnelheid, die aan de constructie gesteld wordt, maar inderdaad bestaat er best wat vrijheid waarbinnen tuning mogelijk is. Het wordt anders wanneer je een ander motorblok monteert, waarbij bv cilinderinhoud en/of - aantal verandert.OGA244 schreef: ↑07.11.2023 - 10:53dat denk je of dat weet je?JJG schreef: ↑06.11.2023 - 22:48 Mijn S60 T4 van feb.2020 voorzien van Polestar loopt meer dan 230km/ h. Volgens mij zijn de auto's in de zomer van 2020 geproduceerd begrenst. Vovo verandert dit niet bij een beurt.
Typegoedkeuring speelt trouwens niet wat betreft topsnelheid. Dan zou (chip)tuning altijd illegaal zijn.
- Martijn85s60
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 05.10.2021 - 19:42
Was dat jouw polo bij Stipt de bodemrenovatie dat was mn een gave polo zo bruutJelleR schreef: ↑07.11.2023 - 19:52 Excuses voor het wellicht 'aanroepen' van commotie.
Het 'probleem' komt vanuit meerdere redenen, één daarvan is zoals diesel01 aangeeft, je koopt een auto met alle opties om snel(ler) te gaan, maar kan dit vrijwel niet benutten.
Waarom koop je dan een Polestar Engineered? Doe je het dan om te kunnen zeggen: 'Ik heb een Polestar Engineered, jij niet'?
Het is overigens een stuk lastiger en duurder om te verzekeren t.o.v. een normale S60.
Dat zou hetzelfde zijn als het kopen van een Porsche GT3, maar er dan Linglong banden onder zetten, waardoor alle finesse van bochtprestaties verwaarloost raakt.
Zoals Raspaardje ook aangeeft is het vanuit je eigen referentiekader dat 180 km/u heel snel kan lijken.
In de huidige S80 V8 wordt de limiet overschreden door een paar seconden niet naar je teller te kijken en het pedaal in te trappen. Plots zit je op 200+.
Het is misschien wel gewenning om de mogelijkheid te hebben.
Natuurlijk is het gevaarlijk, dom, egoïstisch etc. om 180+ te rijden in NL.
Maar we zijn niet allemaal (schijn)heilig en houden ons niet altijd netjes aan de snelheidslimiet zoals sommigen zeggen te doen.
Het voornaamste probleem is dat je in dit geval een auto koopt, klaargemaakt voor snelheid, die op het punt waar je de 'premium' hebt betaald voor de dure onderdelen, onderbroken wordt op snelheid.
Je kan net zo goed een 'normale' S60 of S90 kopen, voor minder geld, want die halen net zo goed de 180 km/u.
Dat is het voornaamste probleem met deze auto in de huidige situatie.
Noot;
Dit bericht is niet om iemand te kwetsen, beledigen of belachelijk te maken, het is puur om aan te tonen waar het 'probleem' zit in de huidige aanschaf van de S60 PE.
Los van het topic maar toch interessant:
Zelf rij ik in een VW Polo WRC. Een klein 'opdondertje' van een auto.
Deze auto heeft een pk tot kg verhouding van 0.2596 (1250kg / 330pk), de S60 PE heeft een verhouding van 0.2317. Hoger is beter.
De Polo zal in dit geval winnen van 100-180, door het extra vermogen tegenover gewicht, en daarbij rijdt de Polo door tot 290 km/u. (ja, ook een verwijderde topsnelheid limiet die op 230 stond)
Golf 2 89'
Peugeot 306 98'
Volkswagen polo 99'
Opel astra 2001'
Opel astra 2010'
Huidig s60 t5 r design 2019 Polestar engineering
V Power
Peugeot 306 98'
Volkswagen polo 99'
Opel astra 2001'
Opel astra 2010'
Huidig s60 t5 r design 2019 Polestar engineering
V Power
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13521
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
je denkt het dusEdwin28 schreef: ↑07.11.2023 - 23:02Dat is inderdaad zo. Er bestaat wel een max ondergrens- en een bovengrenssnelheid, die aan de constructie gesteld wordt, maar inderdaad bestaat er best wat vrijheid waarbinnen tuning mogelijk is. Het wordt anders wanneer je een ander motorblok monteert, waarbij bv cilinderinhoud en/of - aantal verandert.OGA244 schreef: ↑07.11.2023 - 10:53dat denk je of dat weet je?JJG schreef: ↑06.11.2023 - 22:48 Mijn S60 T4 van feb.2020 voorzien van Polestar loopt meer dan 230km/ h. Volgens mij zijn de auto's in de zomer van 2020 geproduceerd begrenst. Vovo verandert dit niet bij een beurt.
Typegoedkeuring speelt trouwens niet wat betreft topsnelheid. Dan zou (chip)tuning altijd illegaal zijn.
- JelleR
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 06.11.2023 - 11:48
Haha nee! Had hem wel gezien inderdaad. Mooie wagen. Wel veel China onderdelen, waar ik zelf niet zo'n fan van ben.
Daarentegen heb ik wel veel van de mods die hij heeft op mijn Polo, denk aan: Wagner intercooler, sport koppeling pakket, volledig uitlaatsysteem, polycarbonaat rubbers, grotere remschijven & Porsche klauwen.
Hij had wel een gaaf radar- & camerasysteem ingebouwd. Daar ben ik wel jaloers op! haha
Trouwens, hij claimt 600pk, maar de auto rijdt op 450pk, beetje gek om meer te claimen maar goed, ieder zijn ding he!
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
en dan is de S60 PE dus niet de juiste auto
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Het is voor zijn vader.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- JelleR
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 06.11.2023 - 11:48
Precies, zelf had ik de keuze al gemaakt om naar één van de 3 Duitsers te gaan.
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
- Locatie: Drenthe
Dat rechtsaanhouden wordt blijkbaar niet meer geleerd.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Een S60 PE koop je ook voor zijn uitstekende, hoogwaardige onderstel. Daar profiteer je op elke snelheid van maar vooral als het niet rechtdoor gaat.
Dat is echt wel een tandje beter dan de standaard luchtpompen onder een A4/S4, C-klasse of M340i.
Dus ik snap je vader wel.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Als je echt wilt sturen neem je geen luchtvering, volgens mij levert iig BMW dat niet op de 3 serie.
Wat ik al zei ik denk dat een 340 tussen de 15 en 20k duurder is met dezelfde opties.
Ik zou in dit geval echt even gaan rijden een juiste 330 is ook echt wel heel lekker hoor en dan een verglijk met een PE
Wat ik al zei ik denk dat een 340 tussen de 15 en 20k duurder is met dezelfde opties.
Ik zou in dit geval echt even gaan rijden een juiste 330 is ook echt wel heel lekker hoor en dan een verglijk met een PE
-V60 B4 7dct R design wit
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Haha, ik denk niet echt dat een PE zich kan meten met een M340 op onderstel en remmen. Check de vergelijkende testen eens.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.