Storing Hybride Systeem verschijnt op dashboard V60pih 2014! Merk verder niets aan auto, werkt goed. Toch naar dealer en die kunnen ook niets vinden op uitleessysteem. Auto moet zowieso voor groot onderhoud (oa distributieriem /178.000km) naar de garage en dus die nu ingepland. Garage stelt mogelijk ook nieuwe aircopomp..... En die zou niet onder de garantie vallen!??
Heeft iemand al de 4e aircopomp en is die onder garantie vervangen?
Wel ergerlijk dat mogelijk na 3 aircopompen het nog niet duurzaam lijkt opgelost.
Aircopomp nr. 4 onder garantie vervangen?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Het gaat niet om het aantal pompen maar om wanneer je laatste pomp vervangen is. Ik heb er zeker ook 5 gehad. Volvo heeft de 2.0 methode als ik het goed heb ergens eind 2019/begin 2020 landelijk ingevoerd. Daarna zijn ze gestopt met coulance/garantie. Vraag is wanneer jou derde pomp is geplaatst.
Schrale troost, mocht het geen garantie zijn dan heb je na de vervanging wel levenslange garantie.
Schrale troost, mocht het geen garantie zijn dan heb je na de vervanging wel levenslange garantie.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Ik vind het persoonlijk Volvo onwaardig dat er al diverse keren een aircopomp vervangen moet worden. Ik heb zelf ook al een aircopomp moeten laten vervangen en ik denk dat ik eerdaags weer aan de beurt ben. Mijn vorige Volvo (V70 D5 uit 2002) nooit problemen gehad hierbij en blij bijna 450.000 km gereden.
Bij de levenslange garantie zijn er wel de nodige voorwaarden aan verbonden zoals dat de auto in onderhoud moet zijn bij de Volvodealer en op jouw naam blijft staan.
Anders vervalt gewoon deze garantie. Mijn huidige auto is geheel en altijd dealer onderhouden.
Bij de levenslange garantie zijn er wel de nodige voorwaarden aan verbonden zoals dat de auto in onderhoud moet zijn bij de Volvodealer en op jouw naam blijft staan.
Anders vervalt gewoon deze garantie. Mijn huidige auto is geheel en altijd dealer onderhouden.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40970
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Aircopomp voor een V70 en een V60 PIH is een groot verschil
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Wel een beetje stemmingmakerij zo'n opmerking. Het simpele verhaal is dat de dealers jarenlang niet de juiste instructie hebben gehad of gevolgd om de compressor van een PIH te vervangen. Het niet op de juiste wijze vervangen leidde er dan weer toe dat de nieuw geplaatste compressor soms na een paar weken, soms na een jaar weer defect raakte. Al die tijd heeft Volvo de compressoren kosteloos vervangen (ik zelf heb dat vier keer mee mogen/moeten maken). Nadat Volvo achter de werkelijke oorzaak van het probleem is gekomen hebben ze eerst een aantal dealers opgeleid om de compressors volgens de juiste methode te vervangen. Toen dat tot een positief resultaat heeft geleid mochten alle dealers het op die manier gaan doen. Dat Volvo dan na een jaar of vier zegt dat het over is met de coulance nadat ze ik denk enkele duizenden compressoren kosteloos hebben laten vervangen is dan volgens mij heel redelijk. Neemt voor TS niet weg dat hij mogelijk met een kostenpost van 2500 euro geconfronteerd wordt en dat is nooit leuk.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Als een aircopomp defect is heb je altijd foutcodes bij de V60 PIH.
Maar die zijn er niet. Een slippende multiriem kan zonder foutcodes wel zorgen voor een hybride melding.
Maar die zijn er niet. Een slippende multiriem kan zonder foutcodes wel zorgen voor een hybride melding.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54
Dank voor de reacties zover, ik hoop dan dat het een slippende multiriem is, Mechanic.
Over paar weken wordt de riem vervangen tijdens een grote beurt+APK. Kost ca. 1.800,- Euro .
Hoop niet dat daar 2.500,- Euro bij komt, dat trek ik niet! Dealer in Veldhoven is wel altijd coulant geweest.
Over paar weken wordt de riem vervangen tijdens een grote beurt+APK. Kost ca. 1.800,- Euro .
Hoop niet dat daar 2.500,- Euro bij komt, dat trek ik niet! Dealer in Veldhoven is wel altijd coulant geweest.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21.11.2023 - 14:54
mijn airco pomp is ook al 4x vervangen. De laatste met coulance was in 2019. Blijkbaar iets niet goed gedaan want paar maanden terug wederom kapotte pomp en niks geen coulance meer. Na heftig aandringen bij de dealer en volvo nederland in totaal 30% korting gekregen op de reparatie die ik wel zelf kon betalen. Achrale troost is dat er levenlang garantie op zit.........tot over 4 jaar zei ik tegen de dealer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54
Tot wie moet ik mij richtten bij volvo nederland om aan te dringen op coulance? Zit nu te kijken naar komende factuur van over de 4.000 euro voor riem en aircopomp voor een 10 jaar oude v60pih.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Is de diagnose al gesteld dan? En heb je de storing inmiddels al weer vaker op je dash gehad?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54
Ja storingsmelding houdt aan, nu voor onderhoud bij garage en naast multiriem nu airopmp nr 5 of 6 erin. De prognose is 4.100 euro aan kosten. Ook volvo nederland gebeld, die snappen het zeggen ze en verwijzen naar de dealer. Die kan coulance geven afhankelijk van klantbinding. Auto zelf nieuw gekocht en altijd dealer onderhouden. Morgen klaar en dan kijken of ze alsnog aan stevige coulance doen. Doen ze dat dan voelt dat als enige vorm van waardering.
Doen ze geen coulance dan is het duidelijk dat men mij niet wil binden als klant.
Doen ze geen coulance dan is het duidelijk dat men mij niet wil binden als klant.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Hoop op een goede uitkomst voor je.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Wat een trieste boel eigenlijk. Wat ben ik blij dat ik niet zo'n auto heb. Ik duim voor je Mikebravo!
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- TJJD6
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 17.10.2017 - 21:42
Bij onze vorige D6 is 5 keer de pomp vervangen (waarvan 2x bij de vorige eigenaar) nooit iets voor hoeven te betalen en daar ook geen discussie over gehad. Wellicht dat het toch en beetje dealer afhankelijk is dan?
Volvo V60 II MY2022 T6 R-Design long range
Volvo 480ES, Volvo V40, Volvo V60 D6
Volvo 480ES, Volvo V40, Volvo V60 D6
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Nee heeft niets met de dealer te maken, zie mijn post van november 16/11 hierboven. Uiteraard staat het dealers wel vrij om af te wijken van de regels vanuit VCNL maar dat is dan 100% kosten dealer denk ik. Ook ik heb nooit een cent betaald voor de reparaties en tuurlijk is het heel zuur voor TS als hij nu wel moet betalen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54
Auto was week geleden klaar, ze gaan intern in overleg wat te doen met coulance op aircopomp nr. 5. Nog geen factuur of reactie gehad. Afwachten nog....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54
20% coulance op aircopomp nr 5. Scheelt toch 500 euro. Nu maar doorrijden, in 2026 valt het doek door de wegenbelasting, die wordt bij huidige regels meer dan 3000 per jaar. Waarde voor dealer is 10k en beetje dure occasion auto schrijft ook 10k af in 2 jaar. Ben ook verknocht aan de auto dus is geen straf. Maar de hoogte van de belasting in 2026 maakt deze opzet niet duurzaam.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Welke foutcodes waren er nu aanwezig van de defecte aircopomp (ACCM)?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6697
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Je overdrijft wel een beetje hoor... Op basis van de huidige tarieven kom ik op 2.464 euro per jaar (wat nog steeds heel veel geld is).Mikebravo100 schreef: ↑24.01.2024 - 17:55 ..... in 2026 valt het doek door de wegenbelasting, die wordt bij huidige regels meer dan 3000 per jaar.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54
Gouwe, klopt, dank. Vanaf 2026 vervalt het half (2024) cq. driekwart (2025) tarief en is bij huidige regelgeving volledig tarief van diesel van toepasssing. Voor een Personenauto met een CO2-uitstoot van 1 t/m 50 gr/km betaalt ik nu het halftarief. Dit bedrag is aan Motorrijtuigenbelasting nu per tijdvak van 3 maanden: € 308. Dus bij dubbel tarief idd. 2,464 euro per jaar. Een pih op benzine is dan 1.304 euro, dat scheelt nogal.
Mijn auto, full option, dealer onderhouden, spik en span, brengt bij dealer 10k op als ik hem nu inruil. Verwacht wordt dat de auto geen 4.000 meer waard is in 2026. Maar goed, ik ben eraan verknocht.
Mijn auto, full option, dealer onderhouden, spik en span, brengt bij dealer 10k op als ik hem nu inruil. Verwacht wordt dat de auto geen 4.000 meer waard is in 2026. Maar goed, ik ben eraan verknocht.