Versterker koppelen aan HU 1205
-
- 1st Gear member
Ik had in mijn vorige auto de sub aangesloten op de wooferuitgang van mijn jvc-radio. De aansluiting is van tulp naar tulp.
En wat is het verschil tussen een Pre-out en een Amp aansluiting dan? Of is deze misschien hetzelfde?
En wat is het verschil tussen een Pre-out en een Amp aansluiting dan? Of is deze misschien hetzelfde?
-
- 1st Gear member
Ok duidelijk.
Maar laat ik het anders stellen: kan ik een actieve sub met crossoverfilter (85hz) aan de AMP aansluiting van de HU1205 er vanuit gaande dat ik het juiste kabeltje heb (bv van tomacarparts)?
Misschien stel ik hele domme vragen, maar ik wil graag de HU1205 in mijn auto houden in combi met de bazooka sub. Als dat niet kan, dan ben ik nl genoodzaakt mijn oude JVC radio te gebruiken en dat ziet er dan een stuk minder fraai uit.
Maar laat ik het anders stellen: kan ik een actieve sub met crossoverfilter (85hz) aan de AMP aansluiting van de HU1205 er vanuit gaande dat ik het juiste kabeltje heb (bv van tomacarparts)?
Misschien stel ik hele domme vragen, maar ik wil graag de HU1205 in mijn auto houden in combi met de bazooka sub. Als dat niet kan, dan ben ik nl genoodzaakt mijn oude JVC radio te gebruiken en dat ziet er dan een stuk minder fraai uit.

-
- 1st Gear member
Dat zal wel gaan denk ik. Aangezien in de bazooka al een crossover zit. Alleen zul je dan de rca stekkers achterin nog een keer moeten splitsen (van 2x RCA naar 4x RCA) voor de achterspeakers i.c.m. de bazooka. Hier zal wellicht ook wel een stekker voor zijn. (iets wat bij mij in de (6-kanaals) versterker geregeld is)
-
- 2nd Gear member
Je kan de stekker online bestellen via conrad http://www.conrad.nl/goto/?product=737453 en dan type 6 bestellen.
Of via www.dos.nl en dan nummer 05.00.306 voor de kunststof versie van de stekker. of k2.178.din6p voor de ijzeren versie (€4,50)
daarna zet je er 4 tulp stekkers aan, en 1 bedieningsdraad aan de hand van onderstaand schema.
(de aarde hoeft niet aangesloten te worden)

Je plugt alles in de achterkant van de radio (de versterker uitgang) en aansluiten je eigen versterker en de boel werkt.
Het werkt super, ik heb dit afgelopen weekend gesoldeerd en aangesloten.
Of via www.dos.nl en dan nummer 05.00.306 voor de kunststof versie van de stekker. of k2.178.din6p voor de ijzeren versie (€4,50)
daarna zet je er 4 tulp stekkers aan, en 1 bedieningsdraad aan de hand van onderstaand schema.
(de aarde hoeft niet aangesloten te worden)

Je plugt alles in de achterkant van de radio (de versterker uitgang) en aansluiten je eigen versterker en de boel werkt.
Het werkt super, ik heb dit afgelopen weekend gesoldeerd en aangesloten.
-
- 1st Gear member
erikb,
laat even weten hoe je het gedaan hebt.
Heb zelf gisteren pakje kabels (Caliber) gekocht om alles aan te gaan sluiten op de HU. 2 versterkers, 1 voor sub+ achterluidsprekers, 1 voor de voorkant.
Nu wachten op een geschikte, droge middag
laat even weten hoe je het gedaan hebt.
Heb zelf gisteren pakje kabels (Caliber) gekocht om alles aan te gaan sluiten op de HU. 2 versterkers, 1 voor sub+ achterluidsprekers, 1 voor de voorkant.
Nu wachten op een geschikte, droge middag

-
- 1st Gear member
Koenjk,
vooralsnog ben ik alleen bezig info te verzamelen en te bekijken wat de beste optie is om de bazookasub te integreren in mijn V70 met HU 1205.
Waar heb je die Caliber kabels gekocht eigenlijk? Gaan ze van Din naar 4 x RCA?
vooralsnog ben ik alleen bezig info te verzamelen en te bekijken wat de beste optie is om de bazookasub te integreren in mijn V70 met HU 1205.
Waar heb je die Caliber kabels gekocht eigenlijk? Gaan ze van Din naar 4 x RCA?