Goedemorgen,
Vraag, ik heb een Volvo v-50 uit 2005. 2.4.
Ik krijg de melding p0171. De garage zegt na onderzoek dat het probleem mogelijk ligt bij het membraan van de carterontluchting. Maar dat het vervangen hiervan zeer arbeidsintensief is en dus afgeraden.
Kan het probleem hier liggen? Is het inderdaad zo intensief? Ik ben niet zo technisch maar op internet zie ik dat het niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Het vervangen.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Groet, Leander
P0171
-
- 5th Gear member
Zou een andere garage zoeken. Deze hebben duidelijk geen interesse in jouw auto.
Dat membraan wisselt een monteur zo voor je. Overigens zou ik de auto eerst eens aan vida hangen. P0171 kent veel oorzaken en het membraan levert andere klachten op dan enkel een foutcode.
Dat membraan wisselt een monteur zo voor je. Overigens zou ik de auto eerst eens aan vida hangen. P0171 kent veel oorzaken en het membraan levert andere klachten op dan enkel een foutcode.
Made in Tahara
- Cavanta
- 2nd Gear member
Wat doet de motor als je de olievuldop eraf haalt? Zuigt, of blaast deze dan lucht? Daar kan je aan zien of het membraan kapot is. Als deze echt lucht aanzuigt is die waarschijnlijk kapot.
Overigens mooi naar een andere garage gaan ja. Je kan enkel het membraan vervangen, maar het is beter om de hele PCV te vervangen. Als de membraan kapot is gegaan heb je waarschijnlijk verstoppingen in het PCV. Maar ook de gehele PCV vervangen is niet heel spannend of super duur.
Overigens mooi naar een andere garage gaan ja. Je kan enkel het membraan vervangen, maar het is beter om de hele PCV te vervangen. Als de membraan kapot is gegaan heb je waarschijnlijk verstoppingen in het PCV. Maar ook de gehele PCV vervangen is niet heel spannend of super duur.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
-
- Starter
Hallo,
Helaas niet gelukt de dop er af te halen. Helaas wel schade aangebracht. Zie foto. (Blauw omringde is deels afgebroken) m’n naam zegt het al. Beetje lomp en niet altijd handig
. Heeft iemand een idee wat het kost en waar in de buurt van Culemborg een goed adres om het desbetreffende onderdeel te vervangen?
Groet, Leander
Helaas niet gelukt de dop er af te halen. Helaas wel schade aangebracht. Zie foto. (Blauw omringde is deels afgebroken) m’n naam zegt het al. Beetje lomp en niet altijd handig
Groet, Leander
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 7th Gear member
Autodoc of Winparts?
Prijs zal wel ergens rond de €150 kosten?
Prijs zal wel ergens rond de €150 kosten?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
"The forest has music for those who listen"
- Cavanta
- 2nd Gear member
Zal straks even voor je opzoeken wat het onderdeel mij nieuw koste bij de dealer. Daar heb ik deze toen gewoon gehaald. Dan kan ik ook zien wat de garage er toen voor vroeg om het te vervangen.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
- Cavanta
- 2nd Gear member
Oliefilterhuis van Volvo dealer: €255. Zie op internet weinig namaak onderdelen. Die er wel zijn zijn ook niet zo heel veel goedkoper. Ik zou er een originele in laten zetten, dan is het sowieso goed.
Reparatie Algemene garage krijg ik niet meer direct gevonden. Maar de olie moet eruit, luchtfilterbox eraf meen ik, huis eraf, huis erop. olie erin.
Reparatie Algemene garage krijg ik niet meer direct gevonden. Maar de olie moet eruit, luchtfilterbox eraf meen ik, huis eraf, huis erop. olie erin.