Verlagen met luchtvering

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Fumetsu
Starter

Beste allen,
Ik heb getracht op internet iets te vinden hierover maar ben op het punt dat ik denk dat ik beter op zoek kan gaan naar ervaringsdeskundigen.
Ik wil namelijk eens kijken wat ik kan doen met verlaging van mij v90. Echter loop ik elke keer er tegenaan dat men aangeeft dat de set is voor v90's zonder luchtvering.
Laat ik nu net luchtvering hebben. Weet iemand welke set of hoe ik kan verlagen zonder issues te krijgen met de luchtvering ? Of wellicht andere oplossingen ?
Alvast bedankt,
Volvo v90 T8 R-Design 2019 - Bursting Blue
JeenV90
1st Gear member

Ervaring is dat het verlagen met luchtvering de balgen niet ten goede komt. Deze worden namelijk op een andere hoogte gepositioneerd/gehouden en dan is het slijtpatroon ook anders.
Balgen van de luchtvering is namelijk een slijtage onderdeel.
De verlaging zal software matig moeten plaatsvinden door de computer een andere vaste waarde aan te geven. Deze krijgt weer signaal van de hoogtesensor en past daarop de hoogte aan.
Denk aan de waarde met en zonder belading en de meer en minder benodigde lucht in de balgen.
SilentMushroom
Starter

Ik liep tegen hetzelfde probleem.

Ben terecht gekomen bij een club professionele enthousiastelingen in België.
Zij kunnen verschillende oplossingen bieden van relatief goedkoop ( voorzijde verlagingsveren, achterzijde andere droplinks en aanbrengen sensorupgrade om storing in het veersysteem te voorkomen)

Tot de wat duurdere oplossing die ik zelf overweeg ( droplinks icm een KW-variant 3 set schroefdempers voor en achter te laten monteren)

En echt technische onderbouwing kun je het beste bij hen opvragen.

Kean Suspension heten ze, en ze zijn gevestigd in Evergem.
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”