Het viel me laatst op dat er op de schakelaar van de aanjager/blower(middenconsole) geen achtergrondverlichting is. Hoort dit zo?
Bij de warmteregelknop zit wel achtergrond verlichting, evenals de schakelaar waar je de luchtstroom mee bepaalt.
Geen verlichting achter blower schakelaar
- Maarten
- 5th Gear member
hoort wel een lampje ::idea: te branden achter elk van de drie draaiknoppen.
zal wel stuk zijn.kost maar een paar euro bij de dealer voor een nieuw lampje
zal wel stuk zijn.kost maar een paar euro bij de dealer voor een nieuw lampje
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
-
- 1st Gear member
Trek de drie draaiknoppen van het paneel. Kan je gewoon met je vingers doen. Dan je vingers rechts en links in de draaigaten steken van het paneel en rustig naar voren trekken. Komt het paneel eraf. Daar achter zitten de lampjes. Kosten ..... daar zijn al hele topics over vol geschreven, maar ik betaalde 2,45 bij Volvo. Zet je er zelf in en je bent klaar. Misschien handig om ze alletwee te vervangen, anders heb je kans dat ze niet even fel branden, of de ander binnenkort ook kapot gaat. Maar ja dan weet je hoe je het lampje kan vervangen.
-
- 2nd Gear member
Hoi Yerum,
Ik heb het zelfde probleem.
Dank Fred,
Maar ik kom niet verder dan de knoppen.
Ik krijg met geen mogelijkheid het paneel naar voren getrokken (de striemen staan in mijn vingers ::(
Doe ik iets verkeerd ](*,)
Herman
Ik heb het zelfde probleem.
Dank Fred,
Maar ik kom niet verder dan de knoppen.
Ik krijg met geen mogelijkheid het paneel naar voren getrokken (de striemen staan in mijn vingers ::(
Doe ik iets verkeerd ](*,)
Herman
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 4th Gear member
nee, je moet daar gewoon wat kracht zetten. Het paneel zit erg strak vast, dat klopt. Er zitten 4 klemmen, 2 boven en 2 onder.
Dus de clou is om op de juiste manier veel kracht te zetten.
Succes.
Vervang inderdaad allebei de lampjes, uit ervaring weet ik dat je anders na een paar weken weer aan de gang moet.
Tip: Haal de lampjes eruit en ga daarmee naar de dealer, dan voorkom je dat je het verkeerde lampje meekrijgt. (ik spreek wederom uit ervaring)
Dus de clou is om op de juiste manier veel kracht te zetten.
Succes.
Vervang inderdaad allebei de lampjes, uit ervaring weet ik dat je anders na een paar weken weer aan de gang moet.
Tip: Haal de lampjes eruit en ga daarmee naar de dealer, dan voorkom je dat je het verkeerde lampje meekrijgt. (ik spreek wederom uit ervaring)
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
-
- 1st Gear member
Doe dit heel voorzichtig en kijk uit dat er geen afdrukken van de schroevendraaier achterblijven in de rand van het Dashboard. Dus hou er een doek o.i.d. tussen. Succes !mes of platte schroevendraaier links of rechts aan de verticale zijde even te "krikken".
-
- 2nd Gear member
Dank Bert,
Het zit inderdaad behoorlijk vast. Maar trekken aan de boven- en onderkant was de oplossing (gelukkig geen schroevendraaier nodig).
Hier nog wat plaatjes.
Het zit inderdaad behoorlijk vast. Maar trekken aan de boven- en onderkant was de oplossing (gelukkig geen schroevendraaier nodig).
Hier nog wat plaatjes.
Volvo V40 2.0 aut 1998
-
- 2nd Gear member
en dan hier de lampjes
heb ze allebei gewisseld voor 2W (€1/st bij de automat. zaak)
het blauwe sokje (condoompje is zo'n raar woord ::oops: )
past er zo weer op
dank voor alle hulp :cheers:
heb ze allebei gewisseld voor 2W (€1/st bij de automat. zaak)
het blauwe sokje (condoompje is zo'n raar woord ::oops: )
past er zo weer op
dank voor alle hulp :cheers:
Volvo V40 2.0 aut 1998
- DLL
- 1st Gear member
Nou, mijn V40 is van 1996 en daar zijn de lampjes bijlange niet zo gemakkelijk te vervangen. Ik moest het hele paneel van de middenconsole demonteren, want daar zitten de lampjes achter de bedieningsknoppen. Dan lijkt het bij deze versie stukken gemakkelijker.
- Jay
- 1st Gear member
Huuhh? Dit snap ik niet,is jouw interieur dan anders dan dit van yerun?Lijkt me allebei ne phase 1 nogthans..DLL schreef:Nou, mijn V40 is van 1996 en daar zijn de lampjes bijlange niet zo gemakkelijk te vervangen. Ik moest het hele paneel van de middenconsole demonteren, want daar zitten de lampjes achter de bedieningsknoppen. Dan lijkt het bij deze versie stukken gemakkelijker.
- DLL
- 1st Gear member
En toch zijn ze anders. Zo zitten er achter de knoppen van de verwarming 3 lampjes die met een schroevendraaier moeten vervangen worden. Dus alle panelen van de middenconsole inclusief radio moeten er uitgehaald worden, dan verwijder je de 4 schroeven die je ziet op de foto "volvo_3knoppen2.jpg" waarna je de kast met knoppen er uit moet halen (die bij mij trouwens wit is) en de stekkers moet losmaken. Pas dan kun je met een schroevendraaier de lampjes losschroeven.
En ook ik was zo dom om slechts het ene lampje te vervangen dat het niet meer deed, Gevolg: al na een uur deden de andere het niet meer. Dus terug alles moeten demonteren en nog 2 nieuwe lampjes plaatsen.
Wat een rotklusje is dat zeg.
En ook ik was zo dom om slechts het ene lampje te vervangen dat het niet meer deed, Gevolg: al na een uur deden de andere het niet meer. Dus terug alles moeten demonteren en nog 2 nieuwe lampjes plaatsen.
Wat een rotklusje is dat zeg.
- Rode T4
- 2nd Gear member
http://www.miketdi.de
Deze link heb ik bij mijn favoriten gezet. Een van de andere forumleden heeft die gevonden. Best handig. Je ziet dat er 2 verschillende manieren van demonteren zijn.
Deze link heb ik bij mijn favoriten gezet. Een van de andere forumleden heeft die gevonden. Best handig. Je ziet dat er 2 verschillende manieren van demonteren zijn.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- yerun
- 2nd Gear member
Vanavond aan de slag geweest, de 3 knoppen gaan er zo af.. alleen de rest helaas niet.
Heb onder de 3 draaiknoppen nog een extra knop in het midden voor de airco, (in vergelijking met de foto boven) maar dat mag toch niet uitmaken?
Met schroevedraaier aan de slag geweest, maar alleen de bovenkant komt los. Durf niet te hard te trekken, straks breekt er iets af...
Volgens Vadis moet je gewoon je vingers in die gaten doen en trekken (zelfde beschrijving en plaatje als op de hierboven genoemde site) maar dat lukt niet.
Die andere methode is alleen voor auto's met 'ECC'.. zal wel automatische airco zijn ofzo...
Nog maar een andere keer proberen dan. :?
Heb onder de 3 draaiknoppen nog een extra knop in het midden voor de airco, (in vergelijking met de foto boven) maar dat mag toch niet uitmaken?
Met schroevedraaier aan de slag geweest, maar alleen de bovenkant komt los. Durf niet te hard te trekken, straks breekt er iets af...
Volgens Vadis moet je gewoon je vingers in die gaten doen en trekken (zelfde beschrijving en plaatje als op de hierboven genoemde site) maar dat lukt niet.
Die andere methode is alleen voor auto's met 'ECC'.. zal wel automatische airco zijn ofzo...
Nog maar een andere keer proberen dan. :?
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
-
- 2nd Gear member
Hoi Yerun,
Mijn uitvoering is zonder geregelde airco (ECC) en zelfs zonder gewone airco ::( Het lijkt alsof de knoppen lopen tot de printplaat.
Bij mij zat hij er ook zeer strak tussen, maar zoals Bert omschreef heb ik naar boven en onder getrokken, dus niet naar rechts en links.
En inderdaad ging bij mij ook eerst de bovenkant een halve cm en toen de onderkant.
Succes
Mijn uitvoering is zonder geregelde airco (ECC) en zelfs zonder gewone airco ::( Het lijkt alsof de knoppen lopen tot de printplaat.
Bij mij zat hij er ook zeer strak tussen, maar zoals Bert omschreef heb ik naar boven en onder getrokken, dus niet naar rechts en links.
En inderdaad ging bij mij ook eerst de bovenkant een halve cm en toen de onderkant.
Succes
Volvo V40 2.0 aut 1998