Volvo app problemen voorverwarmen

Plaats reactie
v60dude
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 18.01.2023 - 21:18

Sinds enige tijd heb ik problemen om het voorverwarmen van de wagen te starten via de Volvo app. Mijn wagen is een V60 MY 2023 (dus Google AAOS).

Vroeger kreeg ik steeds bij de optie voorverwarmen de mogelijkheid om te kiezen "vertrek over xxx minuten " (en dan te kiezen uit 5, 10, 15, 20 ... minuten). Tegenwoordig komt dit er niet meer op, of zie je dat héél even (1 sec) verschijnen en dan verdwijnt het terug. Je kan weliswaar nog steeds op "starten" klikken, maar de App geeft dan steevast een foutmelding "kan geen contact maken met de wagen". Wat wél nog werkt, is een timer programmeren. Dus bvb. "vertrek elke maandag om 7u00". Dan verwarmt de wagen wel op het correcte tijdstip. Maar het "manueel" opstarten van voorverwarming werkt dus niet meer.

Nochtans werken andere zaken van de app op dat moment wél , zoals het ongrendelen/vergrendelen van de wagen, het activeren van een timer voor het laden etc.

Ik vermoed dat het begonnen is sinds een software-upgrade van de wagen. Iemand anders die hier ook last van heeft?

Nog iets anders dat ik heel vervelend vind: op de app kan je instellen dat het laden getimed is (bvb. starten om middernacht tot 5u00). Maar als je dan 's morgens vertrekt naar het werk of naar gelijk waar, en je stopt hem daar in de lader, dan is dit nog steeds actief, en je kan dus enkel het laden starten door de timer te dectiveren in de smarthpone app zelf. Je kan dit niet deactiveren via de wagen. De wagen staat dus "on-hold" tot middernacht en als je gsm bvb. geen bereik heeft of toevallig leeg is, heb je pech en kan je niet laden. Of klopt dit niet en kijk ik ergens over in het menu van de wagen?
Gebruikersavatar
BraboFrits
5th Gear member
Berichten: 1255
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Dat wil nog wel eens werken weet ik - en veel anderen hier - uit ervaring.
Ik blijf me verbazen dat de app zo gammel is, Volvo onwaardig wat mij betreft...
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
mltvolvo
3rd Gear member
Berichten: 274
Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
Locatie: Drenthe

Hier werkt voorverwarmen nog prima, laatste software update die beschikbaar is (auto en android app).
Vandaag nog lekker gebruikt van gemaakt.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Gebruikersavatar
Sarnelli
2nd Gear member
Berichten: 223
Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19

Hier werkt het ook nog gewoon zoals het hoort. wel erg lekker met deze koude dagen :)
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13521
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

BraboFrits schreef: 25.11.2023 - 15:02 Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Dat wil nog wel eens werken weet ik - en veel anderen hier - uit ervaring.
Ik blijf me verbazen dat de app zo gammel is, Volvo onwaardig wat mij betreft...
zou ik met aaos niet doen
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

v60dude schreef: 24.11.2023 - 20:10 Vroeger kreeg ik steeds bij de optie voorverwarmen de mogelijkheid om te kiezen "vertrek over xxx minuten " (en dan te kiezen uit 5, 10, 15, 20 ... minuten). Tegenwoordig komt dit er niet meer op, of zie je dat héél even
Ik heb dan wel 2021 model maar mij overkwam soortgelijks deze week.
Ik zag de timer en gaf aan, oke "15 minuten voor start". Wat ook gebeurde.
Dag later wilde ik opwarmen maar wilde ik niet dat er een timer werd gebruikt. Hij geeft dan ook aan of ie de motor moet starten.
Ik gaf toen in dit geval aan "Nee". Begin maar gewoon.
--
En een dag later wilde ik hetzelfde doen en nu was er geen keuze meer. Ik kan nu alleen Direct voorverwarmen, en geen timer meer...
Ik krijg overigens geen foutmelding. Hij verwarmd wel. De wondere wereld van de software...
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Werkt hier echt prima, maar ik had met mijn oude Volvo's eigenlijk ook nooit issues ermee. Vroeger merkte je wel dat meer mensen de standkachel gebruikte als het dan had gesneeuwd of had gevroren, dan duurde het allemaal wat langer, maar had ik nu geen last van.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Fred3543
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 17.11.2021 - 08:39

mltvolvo schreef: 04.12.2023 - 15:57 Hier werkt voorverwarmen nog prima, laatste software update die beschikbaar is (auto en android app).
Vandaag nog lekker gebruikt van gemaakt.
yep, hier ook alles zoals het hoort. Alle app functies zijn prima bruikbaar ( inclusief laad timer die ik uit nieuwsgierigheid geprobeerd heb).
Van Arteon naar een V60 T6 Plus platinum grey
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

OGA244 schreef: 04.12.2023 - 16:11
BraboFrits schreef: 25.11.2023 - 15:02 Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Dat wil nog wel eens werken weet ik - en veel anderen hier - uit ervaring.
Ik blijf me verbazen dat de app zo gammel is, Volvo onwaardig wat mij betreft...
zou ik met aaos niet doen
Klopt als je dat met AAOS doet dan zul je de heleboel moeten resetten en opnieuw aanmelden, app verwijderen verzoorzaakt een hoop gedoe, ben benieuwd of dat wel soepel gaat als ik een nieuwe telefoon krijg
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”