flevodirk schreef: ↑08.12.2023 - 20:57
Qua (Polestar) tuning en de T4: Polestar doet idd niet zo gek veel meer vermogen maar de automaat heeft het meeste profijt. De Volvo automaten uit die periode hebben standaard een "eco /milieu" programma, zo ook de mijne. D.w.z dat ie razendsnel opschakelt naar een zo hoog mogelijk verzet (want: milieu en uitstoot enzo..)
En zodra de bestuurder iets gas bijgeeft schakelt ie weer terug, daarna weer op, etc. Dit wordt door velen als "zenuwachtig" ervaren. En laat Polestar nu juist het normale software-schakel programma terugzetten! Daarmee schakelt de automaat gewoon zoals je het zelf zou doen met een handbak.
Voor mijn auto/bak combinatie was er Polestar beschikbaar dus ging ik naar Rica voor het zelfde resultaat, alleen wat duurder meen ik. De motor hebben zo ook 40pk en 125 Nm koppel bijgefietst. Had ook niet echt gehoeven van mij, maar die automaat schakelt echt geweldig sinds die tijd!
En ze hebben direct Start/Stop eruit gefietst, daar was ook een super keuze, ik vond (geheel persoonlijk) een waardeloos systeem; de motor ging uit wanneer ik dat niet wou, files, parkeren en aanrijden van een rotonde, allemaal drama. Daarna nooit meer gemist.
Succes met je keuze hoor.
Van de site van Rica:
SNELLER SCHAKELEN EN ACCELEREREN
SLIMMERE VERSNELLINGSSTRATEGIE
Sneller op en neer schakelen
Aangepaste schakelmomenten voor betere acceleratie
Geoptimaliseerde schakel strategie in alle drive modes
Behoud van originele schakel mappen, in koud en warm.
Gear-hold in bochten
Snellere paddle response tijd
Hogere koppel in alle versnellingen