Ik heb een half jaar geleden een V40, 2019, 1.5L, geartronic, cross country gekocht.
Wat is jullie ervaring met de geartronic automaat? Voor mij wordt het de reden om de V40 te verkopen.
Wat een verschrikkelijke automaat.
Als je gas geeft moet hij eerst nadenken, dan schakelt hij meestal terug en gaat met veel toeren verder. En dan staat niet nog niet in de S-stand.
Ik kom van een C30, 2009, 1.9L diesel, 6 bak automaat. Heerlijke auto maar kwam niet meer door de keuring.
Weet iemand of er upgrades zijn voor de V40 waarbij de automaat zich een beetje normaal gaat gedragen?
Gr. Peter
V40 1.5 cross country geartronic
- BkB
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 31.05.2016 - 09:06
Wet je zeker dat het de geartronic is?
Bij de 1.5 zit volgens mij de powershift en daar is al heeeel veel over geschreven.
Meerijden met verkeer prima gaat prima, maar een inhaalactie o.i.d. moet een een paar seconde vantevoren inzetten.
De geartronic is nog een "ouderwetse" met koppelomvormer en die voel je schakelen (als is dat heel licht). De powershift is de versie met dubbele koppeling, schakelt zachter (en dan komt de cliché) als ie het doet.
is er geen software update geweest voor deze automaat?
het zal het probleem niet oplossen, maar misschien wel verminderen.
Bij de 1.5 zit volgens mij de powershift en daar is al heeeel veel over geschreven.
Meerijden met verkeer prima gaat prima, maar een inhaalactie o.i.d. moet een een paar seconde vantevoren inzetten.
De geartronic is nog een "ouderwetse" met koppelomvormer en die voel je schakelen (als is dat heel licht). De powershift is de versie met dubbele koppeling, schakelt zachter (en dan komt de cliché) als ie het doet.
is er geen software update geweest voor deze automaat?
het zal het probleem niet oplossen, maar misschien wel verminderen.
Zou de auto even laten uitlezen (wel bij een Volvo dealer) op e.v.t. fout meldingen en laten kijken of er nog updates zijn.
Er zijn in 2022 diverse updates geweest o.a. optimalisatie van de aandrijflijn, misschien mist hij er een paar updates die net het verschil kunnen uitmaken.
Er zijn in 2022 diverse updates geweest o.a. optimalisatie van de aandrijflijn, misschien mist hij er een paar updates die net het verschil kunnen uitmaken.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04.12.2022 - 19:11
Tis een geartronic met koppelomvormer. Ik heb hiervoor een C30 powershift gehad, dat was een wereld van verschil.
Vwb de automaat wil ik direct terug naar de C30.
Ik ga bij Volvo ff checken of er updates zijn. Tks voor het advies.
Vwb de automaat wil ik direct terug naar de C30.
Ik ga bij Volvo ff checken of er updates zijn. Tks voor het advies.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Ik vind een automaat alleen fijn rijden als de motor veel koppel heeft. Een 2 liter diesel in een c30 bijvoorbeeld. Anders te onrustig schakelen en veel toeren. Wellicht kan chiptuning helpen bij iemand die ook de aansturing van de automaat kan optimaliseren