Zo ken ik Seldenrijk ook, lage prijzen, weinig tot geen korting mogelijk. En dat is prima denk ik, lekker transparant.
Die optielijst is inderdaad een lijst met wat er aan extra's op zit tov de kale standaardversie.
Aankooptips S90 T5 Inscription 2017 210k kmstand
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54
Ik zal even met ze bellen dat ze de auto voor me klaarzetten voor een proefrit.
Het zou me verbazen als dit niet mogelijk is. (ik weet ook niet welk persoon eerst toezegt 20k uit te geven en vervolgens gaat testen of het gekochte ook aan de verwachting voldoet ?)
Wat kost het eerder genoemde automaat flushen en vervanging distributieriem bij een Volvo dealer circa ?
Het zou me verbazen als dit niet mogelijk is. (ik weet ook niet welk persoon eerst toezegt 20k uit te geven en vervolgens gaat testen of het gekochte ook aan de verwachting voldoet ?)
Wat kost het eerder genoemde automaat flushen en vervanging distributieriem bij een Volvo dealer circa ?
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
-
- 4th Gear member
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Is ook flauwekul. Ik mocht de auto rustig bekijken en berijden, pas daarna gingen we om tafel. Kreeg er nog €550,- korting afgepraat.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1761
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Flush bij mijn sloveense volvo dealer nu aan 350€. Ik denk dat enkeke flush specialisten in Nederland nu ook om en bij dat getal zitten. Zeker de moeite waard. Deed ik ook aks eerste toen ik de v90 cc kocht met 157k op de teller.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5123
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Top en ik koop met korting, waar vinden we mekaar ?Gouwe schreef: ↑07.12.2023 - 08:35Mag jij vinden. Mijn persoonlijke ervaring daar op basis van het toen gehanteerde argument: wij verkopen tegen groothandelsprijzen.volvo440special schreef: ↑07.12.2023 - 08:10 Lijkt me klets. Vorig jaar een prima deal met korting kunnen sluiten bij Seldenrijk.
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Fraaie S90 Feynman,
Succes met de aankoop.
Succes met de aankoop.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3080
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Los van de kleur / smaak etc:
ik zou niet lang hoeven te denken over zo'n model / uitrusting en vooral de (stekkerloze) motor, na een proefrit.
ik zou niet lang hoeven te denken over zo'n model / uitrusting en vooral de (stekkerloze) motor, na een proefrit.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54
Auto vandaag proefgereden.
Het is i.i.g. een flinke auto voor dat geld. Design vind ik echt mooi.
Inscription uitvoering is perfect. Hulde aan opties als stuurverwarming en massagestoelen.
Stond op Michelin banden rondom 4mm.
Verder was de rijbeleving wel echt anders, uit mijn handgeschakelde v40 d4 met extra aandacht van Obbe komend.
Heb als automaat alleen een dsg uit de vag groep als referentie, maar de Volvo was toch minder soepel in mijn beleving. (Mss verholpen door flushen?)
Ik denk door het gewicht vnl stelde de motor enigszins teleur, ik overweeg toch verder te kijken voor een t6 of een iets lichtere s60 in dezelfde trim en t5/t6.
Mss is het ook een kwestie van mijn rijgedrag aanpassen.
Iets qua korting was nog mogelijk icm de automaat laten flushen.
Garantie niet mogelijk vanwege de km stand.
Eigen 16 inch ixxion winterset kon ik houden.
Winterset voor de s90 zou ik zelf moeten regelen.
Ik moet er even over nadenken wat ik doe.
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Misschien dat ie wat braaf bereden is en daardoor minder goed reageerde.
Een Polestar tuning helpt al erg veel in soepel schakelgedrag - ook de rij-modus, Eco-Comfort-Dynamic (of Polestar) maakt erg veel uit.
De D4 met lichtere V40 is inderdaad wat anders, maar 250 pk is naar mijns inziens ruim voldoende voor deze auto.
Ik heb een V90 CC, die nog een stuk zwaarder is en de T5 is echt meer dan voldoende - daar zou ik 'm echt niet voor laten staan.
En tja, een S90 is natuurlijk ook niet een scheurijzer......
Een Polestar tuning helpt al erg veel in soepel schakelgedrag - ook de rij-modus, Eco-Comfort-Dynamic (of Polestar) maakt erg veel uit.
De D4 met lichtere V40 is inderdaad wat anders, maar 250 pk is naar mijns inziens ruim voldoende voor deze auto.
Ik heb een V90 CC, die nog een stuk zwaarder is en de T5 is echt meer dan voldoende - daar zou ik 'm echt niet voor laten staan.
En tja, een S90 is natuurlijk ook niet een scheurijzer......
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54
Dat zou ook kunnen ja.PGV90 schreef: ↑08.12.2023 - 17:55 Misschien dat ie wat braaf bereden is en daardoor minder goed reageerde.
Een Polestar tuning helpt al erg veel in soepel schakelgedrag - ook de rij-modus, Eco-Comfort-Dynamic (of Polestar) maakt erg veel uit.
De D4 met lichtere V40 is inderdaad wat anders, maar 250 pk is naar mijns inziens ruim voldoende voor deze auto.
Ik heb een V90 CC, die nog een stuk zwaarder is en de T5 is echt meer dan voldoende - daar zou ik 'm echt niet voor laten staan.
En tja, een S90 is natuurlijk ook niet een scheurijzer......
Ik heb de verschillende standen kort geprobeerd, zou na aankoop sowieso ook weer naar Obbe in Elst gaan.
Wat me nog opviel: de beklede steun links in het portier waar je de arm oplegt tijdens het rijden was redelijk op. Is zoiets makkelijk te vervangen ?
Ik ga er eens een nachtje over slapen. Ik zat op de achterbank van de s90 achter de bestuurdersstoel op mezelf ingesteld (1.90) met de verwarming aan. Toch wel een hele andere beleving dan het gewurm van mijn dochters op de achterbank van de v40 als we als familie onderweg zijn.
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54
Volgens mij heb ik dat Four C in de optielijst gezien, heeft deze overigens niet.
Met mijn v40 was ik bij Volvotune in Elst, goeie ervaring mee, weet alleen niet of deze ook de automaat aanpakt ?
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
- S90 Inscription
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16
Uit ervaring kan ik zeggen dat het een mooie wagen in chique uitvoering is.
Ik zou persoonlijk kijken voor een setje Inscription velgen, dat maakt de wagen af.
De mijne heb ik nu een jaar en nog geen moment spijt van, na ca 20 jaar diverse typen bmw gereden te hebben.
Je overweegt een S60, ik zou toch voor de S90 gaan. Je ziet ze nagenoeg niet, hetgeen het nog exclusiever maakt.
Succes met het nadenken!
Ik zou persoonlijk kijken voor een setje Inscription velgen, dat maakt de wagen af.
De mijne heb ik nu een jaar en nog geen moment spijt van, na ca 20 jaar diverse typen bmw gereden te hebben.
Je overweegt een S60, ik zou toch voor de S90 gaan. Je ziet ze nagenoeg niet, hetgeen het nog exclusiever maakt.
Succes met het nadenken!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10.03.2020 - 19:54
Stof tot nadenken ….S90 Inscription schreef: ↑09.12.2023 - 01:07 Uit ervaring kan ik zeggen dat het een mooie wagen in chique uitvoering is.
Ik zou persoonlijk kijken voor een setje Inscription velgen, dat maakt de wagen af.
De mijne heb ik nu een jaar en nog geen moment spijt van, na ca 20 jaar diverse typen bmw gereden te hebben.
Je overweegt een S60, ik zou toch voor de S90 gaan. Je ziet ze nagenoeg niet, hetgeen het nog exclusiever maakt.
Succes met het nadenken!
18,19 of 20 inch Inscription velgen ?
Blijft het comfort hetzelfde zonder de luchtvering of duidelijke verschillen ?
Volvo v40 d4 summum 2014, Crystal White metallic.
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
Business pack connect, Scandinavian line, Security line.
Obbetuning
18 inch midir zomerset
16 inch ixion winterset
- S90 Inscription
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16
De standaard Inscription velgen zijn 19 inch. Optioneel kon gekozen worden voor 20 inch. Deze laatste heb ik en vind ik mooier qua looks. Daarbij vullen ze de wielkuipen perfect. Ik heb geen moment oncomfortabel rijden ervaren. Mijn vorige bmw touring had luchtvering én 19 inch. Ik merk geen verschil tussen beide wagens. De S90 is van zichzelf comfortabel, mede door de lange wielbasis denk ik.Feynman schreef: ↑09.12.2023 - 09:07Stof tot nadenken ….S90 Inscription schreef: ↑09.12.2023 - 01:07 Uit ervaring kan ik zeggen dat het een mooie wagen in chique uitvoering is.
Ik zou persoonlijk kijken voor een setje Inscription velgen, dat maakt de wagen af.
De mijne heb ik nu een jaar en nog geen moment spijt van, na ca 20 jaar diverse typen bmw gereden te hebben.
Je overweegt een S60, ik zou toch voor de S90 gaan. Je ziet ze nagenoeg niet, hetgeen het nog exclusiever maakt.
Succes met het nadenken!
18,19 of 20 inch Inscription velgen ?
Blijft het comfort hetzelfde zonder de luchtvering of duidelijke verschillen ?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.06.2023 - 17:34
- Locatie: Hoorn
Ik kom zelf ook uit een V40, dan wel de D2, maar het is inderdaad een compleet andere auto. Zelf wederom voor een diesel gegaan, maar ik vind mijn D4 met Polestar tuning meer dan vlot genoeg.Feynman schreef: ↑08.12.2023 - 16:30Auto vandaag proefgereden.
Het is i.i.g. een flinke auto voor dat geld. Design vind ik echt mooi.
Inscription uitvoering is perfect. Hulde aan opties als stuurverwarming en massagestoelen.
Stond op Michelin banden rondom 4mm.
Verder was de rijbeleving wel echt anders, uit mijn handgeschakelde v40 d4 met extra aandacht van Obbe komend.
Heb als automaat alleen een dsg uit de vag groep als referentie, maar de Volvo was toch minder soepel in mijn beleving. (Mss verholpen door flushen?)
Ik denk door het gewicht vnl stelde de motor enigszins teleur, ik overweeg toch verder te kijken voor een t6 of een iets lichtere s60 in dezelfde trim en t5/t6.
Mss is het ook een kwestie van mijn rijgedrag aanpassen.
Iets qua korting was nog mogelijk icm de automaat laten flushen.
Garantie niet mogelijk vanwege de km stand.
Eigen 16 inch ixxion winterset kon ik houden.
Winterset voor de s90 zou ik zelf moeten regelen.
Ik moet er even over nadenken wat ik doe.
De S90 is geen racewagen en zo is hij naar mijn mening ook niet gebouwd. Het is echt een klasbak voor luxe en relaxte ritten. Je kan er hard mee rijden, maar het nodigt niet uit. Ben je een sportieve rijder dan zou ik voor een S60 gaan, wil je puur comfort dan zou ik de S90 doen.
Succes met je keuze!
Volvo V40 2.0 D2 (321.058) -> Volvo S90 D4 Inscription 104K +
- caspervc
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03
Ik zou ook nog even doorvragen (evt bij volvo) over het onderhoud. Om de 30k is veel, en hoewel voorgeschreven door Volvo niet ideaal voor olie. Nu heeft deze 30k per jaar gereden, maar toleranties zijn op moderne auto's zo krap...zeker omdat de laatste periode 35k lijkt te zijn..
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport