Verzinkt
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
Er is een periode geweest dat een Volvo volledig verzinkt/gegalvaniseerd was. Is dat nu nog zo? Zoniet, kan iemand mij vertellen welke delen van de V70 een dergelijke anti-roest behandeling hebben gehad?
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een Volvo is nooit geheel verzinkt geweest, dat heeft ook 0,0 zin
Volvo for life
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Kun je dit toelichten Bart?
Een Audi is volgens mij wel helemaal verzinkt en roest dus "nooit".....
Een Audi is volgens mij wel helemaal verzinkt en roest dus "nooit".....
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
Dank je Rob, ik voelde me al een oen. :bday:
Ik zal daarom de vraag wat directer proberen te stellen:
kan iemand mij vertellen welke delen van een V70 verzinkt/gegalvaniseerd, of van kunststof/aluminium zijn?
Ik zal daarom de vraag wat directer proberen te stellen:
kan iemand mij vertellen welke delen van een V70 verzinkt/gegalvaniseerd, of van kunststof/aluminium zijn?
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Compleet verzinken is niet functioneel, maar b.v. dorpels, onderkanten van deuren, voorschermen, schermranden achter, achterklep en een motorkap wel, een complete koets verzinken voegt weinig toe en dak b.v. heeft weinig zin.Rob2u schreef:Kun je dit toelichten Bart?
Een Audi is volgens mij wel helemaal verzinkt en roest dus "nooit".....
Een Audi die ooit een achterschade gehad heeft kun je nooit opnieuw helemaal verzinken als je er eenmaal aan gelast hebt, die roesten dan ook steevast (vooral aan de achterkkant) daar de schermen en carrosserie ontworpen waren om geheel verzinkt te zijn.
Een Audi A2 of A8 zijn draken van auto's om te repareren, superroestvrij door een aluminium carrosserie maar ga zo'n ding niet uitdeuken, dat kost je een vermogen, het moet allemaal wel functioneel blijven.
Deze stukjes komen van Volvo zelf:
Het materiaal van een Volvo carrosserie wordt zorgvuldig geselecteerd en behandeld om bestand te zijn tegen slijtage en corrosie. Het metaal moet van de hoogste kwaliteit zijn. Momenteel is het nog niet mogelijk gerecycled metaal te gebruiken voor de carrosseriepanelen, omdat dergelijk materiaal niet volledig vrij is van corrosie en andere onvolkomenheden.
De behandeling van het carrosseriemetaal tegen corrosie gebeurt in een aantal fasen, zowel tijdens de productie als tijdens de eindassemblage. Voor bepaalde onderdelen worden kunststoffen gebruikt om het gevaar voor slijtage en corrosie te beperken.[/color]
Ongeveer 70% van de carrosserie is verzinkt (85% voor de Volvo S/V40), wat borg staat voor een uiterst doeltreffende bescherming tegen corrosie. Voor de bijzonder blootgestelde delen gebruikt Volvo een dikkere zinklaag dan de meeste van zijn concurrenten.
De dikte van de zinklaag wordt bepaald in functie van de blootstelling aan corrosie. Bijzonder kwetsbare delen krijgen meer zink dan andere. Zo wordt op de drempels een 20 micron dikke laag aangebracht voor een verhoogde bescherming tegen corrosie. Het dak, dat zelden aan corrosie onderhevig is, krijgt dan weer geen zinkbehandeling.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
graag gedaan!
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De achterklep is in elk geval van kunststof. Die zal dus nooooooit gaan roesten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Bij de classic V70 niet en bij een V40 en V50 ook nietOceanracer schreef:De achterklep is in elk geval van kunststof. Die zal dus nooooooit gaan roesten.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik zag bij het onderschrift van TS V70 D5 2002 staan, vandaar mijn opmerking...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mijn antwoord t.a.v. verzinken was Volvo in zijn algemeenheid...
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Weet ik. Geeft ook niet. Maar kwam van TS de vraag tegen iets directer te zijn, vandaar. Kwam er trouwens zelf vorige maand of zo pas achter dat die klep van kunststof is. Wou het eerst niet eens geloven. Dus eerst zelf voelen en ja hoor...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race