Dag allen,
Ben sinds paar dagen bezitter van C70 Cabrio 2.0T uit 2005. Deelt nu de stal met onze gooi en smijt V70 (> 300.000 km, is top, maar wel aan stuurrevisie toe)
De C70 heeft slechts 110.000 km erop zitten en ziet er perfect uit (was liefhebbers auto, kwam alleen bij mooi weer uit de garage).
Toch zie ik wel wat ruimte voor verbetering. Zoals te verwachten plakken sommige rubberen knoppen, de velgen (Propus) moeten even naar de ‘dokter’, audio upgrade (inclusief RTI eruit, speaker erin), leer bestuurderstoel is wat verdroogd en crackelée, airco beurtje geven etc etc. Maar technisch zo te zien alles ok. Vreemd genoeg werken de lampjes boven de zonneschermen allebei niet, moet ik eens doormeten.
Valt me overigens op dat sommige onderdelen vrijwel niet verkrijgbaar zijn.
Toch ook een vraag aan jullie allen: tips en truuks etc etc?
Ben benieuwd.
Veel groeten,
Han
Even voorstellen
- Potosi
- 1st Gear member
Het plakken van de knoppen, daar is veel over te vinden op internet. Ik heb gekozen voor Dasty van de Wibra. Serieus lang wrijven (of pak oude tandenborstel) maar dan is de plaktroep er definitief af. Als je begint bij de schakelaars, doe dat van rechts naar links. Eerste losmaken met spateltje en dan verder. Lichtschakelaar kan je er dan van achteren uitdrukken. Ook handig bij vervangen kapotte lampjes (12V 60mA T1). Pas op met het verwijderen van het ECC-paneel, daar schijnt eea mis te kunnen gaan.
Lampjes boven zonnescherm zijn (bij C70 coupe) van die 5W buislampjes. Goede kans dat die kaduuk zijn.
Nieuwe audio erin is nog wel een dingetje (ben zelf ook aan het zoeken). Je hebt nu wsl 2 antennes op de radio aangesloten, daarvan vervalt er 1. Bij een SC 900-901 radio kwam dacht ik ook een losse Dolby-unit: vervalt ook. Dan heb je een verloopkabel nodig van DIN-6 naar RCA. Die gaat naar de versterker in de kofferbak, zodat alle speakers aangestuurd worden. Je nieuwe radio moet wel geschikt zijn voor een externe versterker maar dat lukt meestal wel. Succes!
Lampjes boven zonnescherm zijn (bij C70 coupe) van die 5W buislampjes. Goede kans dat die kaduuk zijn.
Nieuwe audio erin is nog wel een dingetje (ben zelf ook aan het zoeken). Je hebt nu wsl 2 antennes op de radio aangesloten, daarvan vervalt er 1. Bij een SC 900-901 radio kwam dacht ik ook een losse Dolby-unit: vervalt ook. Dan heb je een verloopkabel nodig van DIN-6 naar RCA. Die gaat naar de versterker in de kofferbak, zodat alle speakers aangestuurd worden. Je nieuwe radio moet wel geschikt zijn voor een externe versterker maar dat lukt meestal wel. Succes!
Volvo C70 coupe 2.4T 2002 automaat. Eerder 480ES, V70 (2x), S80 en nog wat anders.