bij de 460 is linksvoor het draagarm rubber zo goed als versleten.
is dit makkelijk zelf te vervangen?
gr anton460
draagarm rubber
-
- 4th Gear member
de basis is simpel maar de praktijk durf ik niet te vertellen.. ik heb exact hetzelfde, aan twee kanten, rubbers al liggen... eerst maar eens APK en dan ga ik naar die rubbers kijken..
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 4th Gear member
Ik heb ze via marktplaats voor 10 euro per stuk kunnen krijgen, volvo dealer prijs is 18 euro per stuk ongeveer.
imitatiedraagarmen.. ik weet het niet..
imitatiedraagarmen.. ik weet het niet..
-
- 7th Gear member
vervangen is een fluitje van een cent, arm er onderuit ,oude eruit persen en nieuwe erin.
-
- 4th Gear member
En dat eruit persen? Heb ik daar perse speciaal gereedschap voor nodig of is een bankschroef en een beetje creativiteit voldoende?Ramon&Ramon schreef:vervangen is een fluitje van een cent, arm er onderuit ,oude eruit persen en nieuwe erin.
-
- 4th Gear member

2 stuks

-
- 1st Gear member
Wielarm verwijderen
Verwijder de twee bouten (1) van de fuseekogel.
Verwijder de twee bouten (2) uit het subframe.
Draai het voorwiel aan de rechterzijde zovermogelijk naar buiten.
Druk het voorwiel met de fuseekogel van de wielarm af.
Opmerking! de tripode koppeling aan de linkerzijde wordt in zijn geheel uitgetrokken.
Let op dat dit met de nodige voorzichtigheid geschiet.
Verwijder de twee bouten (1) van de fuseekogel.
Verwijder de twee bouten (2) uit het subframe.
Draai het voorwiel aan de rechterzijde zovermogelijk naar buiten.
Druk het voorwiel met de fuseekogel van de wielarm af.
Opmerking! de tripode koppeling aan de linkerzijde wordt in zijn geheel uitgetrokken.
Let op dat dit met de nodige voorzichtigheid geschiet.
-
- 2nd Gear member
zo vandaag aan de linkse voor kant de draagarm eraf gehaald en de oude rubbers er uit gehaalt.deze waren echt slecht.
toen de nieuwe er in.ik heb dit in de bankschroef gedaan.
dit ging natuurlijk niet zo makkelijk als met een pers maar het was goed tedoen.
nu binnen kort gelijk de anderekant doen.
heb nog twee vraagjes.
ik had drie de zelfde rubbers en een ander rubber.dit was ook twee keer zoduur.nu werd mij verteld dat dit met de automaat had temaken.
ik heb het een goed bekeken maar kan de reden niet vinden waarom dit anders moet zijn.iemand een idee?
moet de auto worden uitgelijnt na deze reparatie?
gr anton460
dit ging natuurlijk niet zo makkelijk als met een pers maar het was goed tedoen.
heb nog twee vraagjes.
ik had drie de zelfde rubbers en een ander rubber.dit was ook twee keer zoduur.nu werd mij verteld dat dit met de automaat had temaken.
ik heb het een goed bekeken maar kan de reden niet vinden waarom dit anders moet zijn.iemand een idee?
gr anton460
-
- 5th Gear member
Gewoon wat wd40 opspuiten en ze zijn weer als nieuw, behalve als ze helemaal kapot zijn natuurlijk.
-
- 5th Gear member
Is meer praktisch denken, je kunt bij een auto wel alle rubbers vervangen, maar als ze in principe nog gewoon goed zijn, en dat zijn ze meestal . Die rubbers zijn gemaakt om het hele leefproces van zo'n auto mee te gaan dan hoef je die zeker niet te vervangen. net zoals je schokdempers voor, daar zijn in 12 jaar tijd nog geen nieuwe opgezet, of stabilisatorstangen, zijn ook nog nooit nieuwe opgezet. Waarom? Omdat het meestal gewoon nog voldoet, sommige mensen willen alles vervangen aan hun auto, maar de auto is niet meer nieuw begrijp dat goed. Dus zulke rubbers is zelden nodig om vervangen te worden.
Maar uiteraard als ze echt versleten zijn vervangen. En met wd40 of sillicone spray houdt je die dingen soepel.
Maar uiteraard als ze echt versleten zijn vervangen. En met wd40 of sillicone spray houdt je die dingen soepel.
-
- 4th Gear member
Blij te horen dat het allemaal meevalt, ga er dus binnenkort zelf ook maar aan beginnenanton460 schreef:zo vandaag aan de linkse voor kant de draagarm eraf gehaald en de oude rubbers er uit gehaalt.deze waren echt slecht.
heb nog twee vraagjes.
gr anton460

- burnerchief
- 1st Gear member
helaas wel uitlijnen je toespoor kan wijzigen door deze ingreep en daar gaat ie niet van trekken maar gaan je banden wel naar z'n grootje
zowiezo uitlijnen bij alles wat je verandert aan de wielophanging
zowiezo uitlijnen bij alles wat je verandert aan de wielophanging
adverteer gratis op http://www.freetrader.nl
Volvo s40 1.8 vialle lpi 1998
Chrysler lebaron 2.2 turbo cabrio 1984
Lincoln Town Coupé V8 400 cu 1978

Volvo s40 1.8 vialle lpi 1998
Chrysler lebaron 2.2 turbo cabrio 1984
Lincoln Town Coupé V8 400 cu 1978