diesel01 schreef: ↑16.11.2023 - 10:03
Dat zou ik ook proberen..
Dat zal vast geen 1500 kosten maar wellicht kun je een deal sluiten waar je allebei wat mee kunt.
Die 265nm 180pk zal nog steeds geen strepen trekker zijn maar het is wat het is..
Het nadeel van de recharge is dat ze de systeem vermogens bij elkaar op tellen, is het stroom op dan is het alleen het motortje.
Wanneer ik met de caravan op pad ben dan heb ik altijd de Dynamic/polestar stand aan, toerental gaat dan omhoog, bak blijft langer in de versnelling staan en dus een hoger toerental.
Daardoor krijgt de bak meer koeling en dus beter voor alles.
Nu heb ik een heel ander motor met satan sap, maar die perst er 240pk en 500nm uit, met een 1800kg caravan in de klim na Luik heb ik de cruise op 100 en die houdt hij vast in de 5e versnelling, geef ik gas bij dan versnelt hij gewoon in de klim.
Inhalende vrachtwagens heb ik met 100km/u niet en heel soms een touringcar die langszij komt.
De auto is private lease en bij de aanschaf ben ik (te) veel uitgegaan van het systeemvermogen en dat was ruim voldoende. De €25,- per maand extra was toen bijzaak, omdat ik het idee had eventueel voor een upgrade te kunnen gaan. En dan alsnog €1500,- betalen. Maar dan komt de aap uit de mouw, de sterkere T5 kun je wel upgraden, de zwakkere T4 niet. Contact met Volvo’s consumentenservice levert na een telefoongesprek van een uur, een vaag verhaal op. Achteraf woon je het mooist, dus had ik gewoon de T5 moeten nemen. Omruilen is geen, lees een te dure, optie.