met een geartronic kun je zelf ook nog handmatig schakelen
bij een gewone AT niet!!
ik heb ook een geartronic in mn R
bevalt uitstekend
Marcel
Aankoop V70 benzine.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 19:40
- Locatie: soest
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Ondertussen zijn we vier weken verder en het is een drama, een gruwelijk groot drama.
Het duurde een eeuwigheid (8 dagen) voor het kenteken binnen was. Toen ik dat uiteindelijk had even kentekenplaten laten maken en de V70 laten keuren bij een keuringsstation, buiten een defect lampje voor de kentekenverlichting achter werd de auto in vlot tempo goedgekeurd met daaropvolgend nog de opmerking dat het er allemaal uitstekend uitzag en dat deze auto in top conditie is.
Enkele dagen later de V70 naar een Volvo specialist gebracht voor een kleine beurt en een kritische blik. Ook deze man had totaal niets aan te merken over de staat van de auto. En hoewel het al duidelijk was dat het een goede koop was geweest is het toch wel erg prettig om dit nog eens van twee kanten bevestigd te zien worden.
Maar toen begon het… een drama.
Er staat een Volvo V70 op de parkeerplaats nabij je huis, het huis waar je normaal in alle rust je werk doet en vanwaar je je creaties via de digitale lijn de wereld instuurt. In één keer blijkt die rust er niet meer te zijn. Na tien minuten vertoeven op het kantoor boven wordt ik op onverklaarbare wijze weer naar beneden gedwongen om toch weer een blik uit het raam te kunnen werpen op het net aangeschafte metalen wonder der schoonheid. Na dit oogcontact, wat toch minstens een minuut of vijf duurt, krijg je weer even het gevoel dat je er weer even tegen kunt. Met het beeld van de V70 strak op je netvlies loop je swingend de trap op om dan toch eindelijk aan de slag te gaan.
Nou vergeet het maar. Geen tijd, veel te druk met Volvo dingen. Allereerst moeten we nog al die topics lezen op het volvo-forum.nl die geplaatst zijn voor dat je je aanmeldde. We moeten ook nog steeds elk uur mobile.de in de gaten houden omdat we ook zo nodig de eigen grijze massa ervan moeten overtuigen dat we toch echt wel een goede deal hebben gedaan, een soort van idiote zelfkastijding dus, want wat te doen als we een nog strakkere en betere aanbieding voorgeschoteld krijgen, moet ik die dan ook maar kopen? Na in plaats van werken dus weer de gehele morgen met het favoriete onderwerp bezig te zijn merken we gelukkig dat het tegen lunchtijd aanloopt.
Eindelijk, lunch = boodschappen, boodschappen doen = verplaatsen, verplaatsen = Volvo
En dat is dus het drama… Ik zit gewoon te wachten tot er zich een mogelijkheid voordoet om me te verplaatsen. Als er een klant belt met de mededeling dat hij zeer misschien overweegt om eens een keer te bekijken of er een eventuele mogelijkheid zou zijn tot een kleine aanpassing van… Dan schreeuw ik al " Ik kom er aan! Ben binnen een half uurtje bij je en dan bespreken we het even." Naar klant = verplaatsen, verplaatsen = Volvo
Een drama dus… er is nu al drie weken nagenoeg geen werk uit mijn handen gekomen maar de 200 pk buitendienst floreert als nooit tevoren



Het duurde een eeuwigheid (8 dagen) voor het kenteken binnen was. Toen ik dat uiteindelijk had even kentekenplaten laten maken en de V70 laten keuren bij een keuringsstation, buiten een defect lampje voor de kentekenverlichting achter werd de auto in vlot tempo goedgekeurd met daaropvolgend nog de opmerking dat het er allemaal uitstekend uitzag en dat deze auto in top conditie is.
Enkele dagen later de V70 naar een Volvo specialist gebracht voor een kleine beurt en een kritische blik. Ook deze man had totaal niets aan te merken over de staat van de auto. En hoewel het al duidelijk was dat het een goede koop was geweest is het toch wel erg prettig om dit nog eens van twee kanten bevestigd te zien worden.
Maar toen begon het… een drama.
Er staat een Volvo V70 op de parkeerplaats nabij je huis, het huis waar je normaal in alle rust je werk doet en vanwaar je je creaties via de digitale lijn de wereld instuurt. In één keer blijkt die rust er niet meer te zijn. Na tien minuten vertoeven op het kantoor boven wordt ik op onverklaarbare wijze weer naar beneden gedwongen om toch weer een blik uit het raam te kunnen werpen op het net aangeschafte metalen wonder der schoonheid. Na dit oogcontact, wat toch minstens een minuut of vijf duurt, krijg je weer even het gevoel dat je er weer even tegen kunt. Met het beeld van de V70 strak op je netvlies loop je swingend de trap op om dan toch eindelijk aan de slag te gaan.
Nou vergeet het maar. Geen tijd, veel te druk met Volvo dingen. Allereerst moeten we nog al die topics lezen op het volvo-forum.nl die geplaatst zijn voor dat je je aanmeldde. We moeten ook nog steeds elk uur mobile.de in de gaten houden omdat we ook zo nodig de eigen grijze massa ervan moeten overtuigen dat we toch echt wel een goede deal hebben gedaan, een soort van idiote zelfkastijding dus, want wat te doen als we een nog strakkere en betere aanbieding voorgeschoteld krijgen, moet ik die dan ook maar kopen? Na in plaats van werken dus weer de gehele morgen met het favoriete onderwerp bezig te zijn merken we gelukkig dat het tegen lunchtijd aanloopt.
Eindelijk, lunch = boodschappen, boodschappen doen = verplaatsen, verplaatsen = Volvo

En dat is dus het drama… Ik zit gewoon te wachten tot er zich een mogelijkheid voordoet om me te verplaatsen. Als er een klant belt met de mededeling dat hij zeer misschien overweegt om eens een keer te bekijken of er een eventuele mogelijkheid zou zijn tot een kleine aanpassing van… Dan schreeuw ik al " Ik kom er aan! Ben binnen een half uurtje bij je en dan bespreken we het even." Naar klant = verplaatsen, verplaatsen = Volvo

Een drama dus… er is nu al drie weken nagenoeg geen werk uit mijn handen gekomen maar de 200 pk buitendienst floreert als nooit tevoren




- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Inderdaad is het geen geartronic, daar was ik via foto's op het forum ook al achtergekomen, ondanks dat het wel in de advertentie stond. Ik vermoed dat de verkoper in al zijn ijver om al de opties en pakketten op te sommen een beetje het overzicht is kwijtgeraakt.
Dan maar geen geartronic, hier kan ik wel mee leven.
Dan maar geen geartronic, hier kan ik wel mee leven.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik lees tussen de regels door dat je spierpijn hebt in je kaken. Immers je hebt al een paar weken een grijns van oor tot oor....... Houden zo gaat vanzelf wennen. O ja kind zijn mag hier gewoon...
Veel plezier met je Volvo.
Veel plezier met je Volvo.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 22.12.2009 - 12:29
- Locatie: Nederland
Herkenbaar....voordat ik mijn Volvo vorige week heb opgehaald had ik ook last van enige onrust....dat ik een week vrij was en dus tijd had om te ijsberen hielp ook al niet...en zelfs mijn nachtrust was niet geheel op normaal niveau.....Een drama dus… er is nu al drie weken nagenoeg geen werk uit mijn handen gekomen maar de 200 pk buitendienst floreert als nooit tevoren Smile
Hoe dit soort dingen het kind in ons kan oproepen is toch wel heel bijzonder...
Veel plezier met je mooie V70!!!
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Ook ik snap het allemaal wel hoor.....voor mij is er een nieuwe V70 besteld en de dealer heeft mij verteld dat deze in week 21 wordt geproduceerd...en het is nu....WEEK 21!
De gedachte dat op dit moment in het Zweedse Torslanda een ploeg toegewijde mensen bezig is een blauwe V70 voor mij te assembleren houdt me veel te veel bezig! Ik wil er bij zijn, meelopen, tussendoor alvast afstoffen....en er dus zeker van zijn dat ie voor de vakantie wordt afgeleverd!
Kortom: hier mag je nog gewoon een kleine jongen zijn!
De gedachte dat op dit moment in het Zweedse Torslanda een ploeg toegewijde mensen bezig is een blauwe V70 voor mij te assembleren houdt me veel te veel bezig! Ik wil er bij zijn, meelopen, tussendoor alvast afstoffen....en er dus zeker van zijn dat ie voor de vakantie wordt afgeleverd!
Kortom: hier mag je nog gewoon een kleine jongen zijn!
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Hi Olvov,
Hoe is het inmiddels met je nieuwe aanwinst, nog steeds alles goed ?
Ik vroeg me af of je de hele import zelf hebt gedaan of dat je er een specialist bij hebt gehaald (zo ja: wie en hoe beviel dat) ?
En heb je nog iets van garantie ? Overgezet naar een NL dealer ?
Hoe is het inmiddels met je nieuwe aanwinst, nog steeds alles goed ?
Ik vroeg me af of je de hele import zelf hebt gedaan of dat je er een specialist bij hebt gehaald (zo ja: wie en hoe beviel dat) ?
En heb je nog iets van garantie ? Overgezet naar een NL dealer ?
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
(klein schopje
)
Ondertussen zijn we dertien jaar verder en rijd ik nog steeds in de V70 2.4T.
Hij verkeert optisch, zowel exterieur en interieur, en technisch in zeer goede staat en is getaxeerd (FEHAC) op € 11.500,--. Nu dus al enkele jaren weer casco verzekerd via een youngtimer verzekering.
Ik heb hem stipt onderhouden, altijd origineel Volvo, en de auto heeft nu 229.000 kilometer gereden, voornamelijk snelweg kilometers. Ook nog wat upgrades gedaan zoals Rica Tuning naar 235 Pk - 380 NM, 17" Thor velgen, ceramic coating en een in de HU ingebouwde bluetooth module.
Kortom nu al jaren tot volle tevredenheid in gereden, nu rustig aan het rond kijken naar een V90 T8 R-Design en dus wellicht krijgt de V70 binnenkort een ander baasje.


Ondertussen zijn we dertien jaar verder en rijd ik nog steeds in de V70 2.4T.
Hij verkeert optisch, zowel exterieur en interieur, en technisch in zeer goede staat en is getaxeerd (FEHAC) op € 11.500,--. Nu dus al enkele jaren weer casco verzekerd via een youngtimer verzekering.
Ik heb hem stipt onderhouden, altijd origineel Volvo, en de auto heeft nu 229.000 kilometer gereden, voornamelijk snelweg kilometers. Ook nog wat upgrades gedaan zoals Rica Tuning naar 235 Pk - 380 NM, 17" Thor velgen, ceramic coating en een in de HU ingebouwde bluetooth module.
Kortom nu al jaren tot volle tevredenheid in gereden, nu rustig aan het rond kijken naar een V90 T8 R-Design en dus wellicht krijgt de V70 binnenkort een ander baasje.

V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning
V70 2.4T 2003 Rica Tuning
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.04.2009 - 22:56
- Locatie: Veenendaal
Gefeliciteerd met je aaanschaf. Heb zelf een 2.4 uit 2000 met 460.000 km op de teller.
Geen grote kosten, wel bak laten spoelen in Uden en motor in Enschede laten flushen.
Zojuist bobines vervangen aangezien hij op 4 in plaats van 5 cilinders liep.
Geen grote kosten, wel bak laten spoelen in Uden en motor in Enschede laten flushen.
Zojuist bobines vervangen aangezien hij op 4 in plaats van 5 cilinders liep.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9126
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Getaxeerd op 11000 euro nog? Best veel voor zo'n 'oude' auto of niet?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Ja, 11500 euro. Is inderdaad behoorlijk veel, maar zegt ook wel wat over de staat van de auto natuurlijk. En ik vind het overigens fijn dat ik de auto voor dat bedrag kan verzekeren.
Maar heb absoluut niet de illusie dat de auto bij verkoop dat bedrag gaat opbrengen, dat gaat een heel stuk minder worden.
Maar heb absoluut niet de illusie dat de auto bij verkoop dat bedrag gaat opbrengen, dat gaat een heel stuk minder worden.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning
V70 2.4T 2003 Rica Tuning
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mooi man!~Good luck met het zoeken naar de mooiste V90. Ga met meerder rijden. Persoonlijk zou ik voor de R-Design gaan.... Gewoon een dondersen mooie uitvoering.Olvov schreef: ↑14.01.2024 - 16:14 Ja, 11500 euro. Is inderdaad behoorlijk veel, maar zegt ook wel wat over de staat van de auto natuurlijk. En ik vind het overigens fijn dat ik de auto voor dat bedrag kan verzekeren.
Maar heb absoluut niet de illusie dat de auto bij verkoop dat bedrag gaat opbrengen, dat gaat een heel stuk minder worden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Dank je Hans! En het wordt zeker een R-Design, volop aan het zoeken naar een zwarte R-Design met wat wensen voor de opties. Maar we hebben alle tijd, dus veel voorpret 

V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning
V70 2.4T 2003 Rica Tuning