Deuren willen niet open met vrieskou

Plaats reactie
Noni
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.01.2024 - 15:55

Hoi allemaal,

Met de kou van de afgelopen dagen lopen wij tegen het volgende probleem, onze achterportieren willen niet altijd open (ook niet van binnenuit). We kregen te horen dat dit een bekende kwaal is van deze Volvo's.
Ik ben hier mee terug naar de garage geweest en van 1 deur is het slot vervangen en de andere is ingevet. Het ging een tijdje goed maar nu kregen we gisteren de ingevette deur wel open maar niet meer dicht. Uiteindelijk is de deur wel dicht gegaan.

De garage geeft aan dat we het even aan moeten kijken en dat er misschien nog wat vocht moet verdampen (?). Het is niet een super groot probleem maar met 2 kleine kinderen toch wel onhandig als dit vaak gebeurt als het koud is.

Moet ik het afwachten of zou het slot van de andere deur ook vervangen moeten worden?

Niet verwacht van deze Zweedse auto dat hij zo veel last zou hebben van een beetje kou, haha!
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2837
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Vervelend is dat, ja....
Jaarlijk goed inspuiten met WD40 lijkt bij mij iig te helpen.

Geen idee wat de redenatie is achter het vervangen van het slot? Is dat een gemodificeerd onderdeel dat er minder last van heeft of gaat er echt iets stuk in het slot waardoor invetten/inspuiten niet helpt?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Noni
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 13.01.2024 - 15:55

Er gaat echt iets stuk begreep ik en het nieuwe slot schijnt iets anders te zijn.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28202
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Eerst goed droog maken en dan inspuiten met WD49.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1089
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

raspaardje schreef: 19.01.2024 - 15:06 Vervelend is dat, ja....
Jaarlijk goed inspuiten met WD40 lijkt bij mij iig te helpen.

Geen idee wat de redenatie is achter het vervangen van het slot? Is dat een gemodificeerd onderdeel dat er minder last van heeft of gaat er echt iets stuk in het slot waardoor invetten/inspuiten niet helpt?
bij mijn auto is dat in het begin 1x gedaan en daarna nooit meer voorgekomen.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”