Thanks...ik denk dat ik er wel uit ga komen met de huidige plaatjes.
PS weet iemand hoe het zit met de beginstand van de hoogte motors?? Die moeten natuurlijk bij 2 koplampen exact gelijk staan. Of staan je bij aflevering omlaag..zodat je je schuif in de auto omlaag zet..het zou moeten werken?
Gr Tommy
Koplampen 2001 ==> koplampen 2005
- arnoud
- 8th Gear member
Ik zou in ieder geval even plannen dat je nadat je de lampen gemonteerd hebt meteen langs de dealer gaat om even de lampen goed af te laten stellen... Daar hebben ze zo'n leuk kijkdoosje voor...

S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- tommytommy
- 4th Gear member
Vandaag Xenon gekocht...215 e incl verzending.
1 jaar garantie op lampen, 2 jaar op de hardware zelf.
Afstellen...dat laat ik idd wel even doen..
Ga hopelijk zaterdag inbouwen.
Gr Tommy
1 jaar garantie op lampen, 2 jaar op de hardware zelf.
Afstellen...dat laat ik idd wel even doen..
Ga hopelijk zaterdag inbouwen.
Gr Tommy
- tommytommy
- 4th Gear member
Ok mensen 2005 koplampen zitten erim!!!
MOOI!!!
Gelijk even 6000 kelvin Xenon erin, dat is vrij makkelijk, alleen een goede plek vinden voor de kastjes was even zoeken.
Ik ga hieronder even beschrijven wat je moet doen om de koplampen erin te zetten..en welke draden je moet doorverbinden en/of moet veranderen.
Checklist: diverse boortjes van 2mm-10mm
Krimpkous 4mm en 15mm (x 60cm per stuk)
Soldeerbout + dun tin
Doppenset, tangen en schroevedraaiers
Verder heb je de vrouwtjes-stekker nodig die in je oude lamp zit..gewoon met een schroevendraaier plastic stuk maken. (in mijn geval was dat handig..aangezien ik de stekkers op de auto zo min mogelijk wilde beschadigen)
Je haald de strips los van de bumper...gewoon heel makkelijk met een klein plat schoevendraaiertje. Daarna 2 bouten in de bumper. Boven druk je de plastic nagels in..en wip je ze d`r zo uit. Haal voorzichtig je mistlampen lost..dmv eerst het metalen beugeltje in te drukken..waarna je de stekker los kan halen.
Dan schroef je de bumper los.
Hierboven beschreven methode..kan je in de vorm van plaatje zien input van een ander form lid. Vervolgens heb ik aan elke kan de popnagels(boren) en schroeven-en boutjes van 2 zwarte plaatjes onder de bumper los gemaakt.
Koplampen los:
Diverse dop10 boutjes los schroeven, aan de achterkant van de units haal je de stekkers los d.m.v. beugeljes in te drukken en de stekker kan dan van de unit af.
Zoals ik al vermelde heb ik het vrouwtjes stekker uit m`n oude koplamp gehaald...natuurlijk hoeft dit niet...heb je alleen veel meer werk.
Wat doe je met je nieuwe koplamp unit:
Knip de 2 draden van het grote licht door deze maak je op de oude vrouwtjes stekker buitenkant rood en zwart (deze zijn tevens wat dikker aangezien je groot licht 65w is)
Knip de 3 draden door bij de dimlicht en kleinlicht: Je maakt de gele van de oude vrouwtjes stekker op de pool met 1 draad.(op stekker halogeen zit 1 draad die enkel is en een draad die dubbels is)
Vervolgens pak je de 2e zwarte op de vrouwtjes stekker die maak
je op de "dubbele dimlicht draad" (op 1 pool van de halogeenstekker zitten 2 draden)
De paarse draad gaat op de 3e zwarte draad op de vrouwtjes stekker
De stekker van de knipper in je auto pas op je nieuwe koplamp unit, alleen moet je 2 extra draadjes erop solderen voor de 2e knipper (zit alleen op de mod2005 lampen). Het lampje met 2 draadjes zit op de bijgeleverde kabel bij de unit. Dus deze knip je daar vanaf.
De stekker van de hoogte regelaarmotor op je auto kan je zonder probemen op de nieuwe unit zetten.
Zorg dat je alles goed soldeerd en isoleer alles goed met kripkous!!
Als je alles netjes hebt gedaan...ga je eerst testen met 2 halogeen lampen...kijk of de andere lampen het ook doen..daarna ga je je xenon pas erin zetten.
Dat is click and play op je huidige stekker van de halogeen.
De laatste stap bij inbouw xenon moet je aan bestuurderskant...onder bij pendalem enkele torx schroeven los te halen..kap eraf....dan links 2 torx van computer-inlees-stekker los.
Dan zie je een soort grote auto zekering zitten, je ziet er 3..pak de voorste...die haal je eruit.
Maak bij nr 3, 2e regel een 2mm gaatje..zoals op de foto..dan zou de foutmelding weg moeten zijn.(tot op heden nog niks gezien in mijn bc)
**vergeet niet 2 wit oplichtende stadslicht lampjes te kopen..staat niet mooi een geel licht naast je xenon wit-blauw oplichtende lampen**

Gelijk even 6000 kelvin Xenon erin, dat is vrij makkelijk, alleen een goede plek vinden voor de kastjes was even zoeken.
Ik ga hieronder even beschrijven wat je moet doen om de koplampen erin te zetten..en welke draden je moet doorverbinden en/of moet veranderen.
Checklist: diverse boortjes van 2mm-10mm
Krimpkous 4mm en 15mm (x 60cm per stuk)
Soldeerbout + dun tin
Doppenset, tangen en schroevedraaiers
Verder heb je de vrouwtjes-stekker nodig die in je oude lamp zit..gewoon met een schroevendraaier plastic stuk maken. (in mijn geval was dat handig..aangezien ik de stekkers op de auto zo min mogelijk wilde beschadigen)
Je haald de strips los van de bumper...gewoon heel makkelijk met een klein plat schoevendraaiertje. Daarna 2 bouten in de bumper. Boven druk je de plastic nagels in..en wip je ze d`r zo uit. Haal voorzichtig je mistlampen lost..dmv eerst het metalen beugeltje in te drukken..waarna je de stekker los kan halen.
Dan schroef je de bumper los.
Hierboven beschreven methode..kan je in de vorm van plaatje zien input van een ander form lid. Vervolgens heb ik aan elke kan de popnagels(boren) en schroeven-en boutjes van 2 zwarte plaatjes onder de bumper los gemaakt.
Koplampen los:
Diverse dop10 boutjes los schroeven, aan de achterkant van de units haal je de stekkers los d.m.v. beugeljes in te drukken en de stekker kan dan van de unit af.
Zoals ik al vermelde heb ik het vrouwtjes stekker uit m`n oude koplamp gehaald...natuurlijk hoeft dit niet...heb je alleen veel meer werk.
Wat doe je met je nieuwe koplamp unit:
Knip de 2 draden van het grote licht door deze maak je op de oude vrouwtjes stekker buitenkant rood en zwart (deze zijn tevens wat dikker aangezien je groot licht 65w is)
Knip de 3 draden door bij de dimlicht en kleinlicht: Je maakt de gele van de oude vrouwtjes stekker op de pool met 1 draad.(op stekker halogeen zit 1 draad die enkel is en een draad die dubbels is)
Vervolgens pak je de 2e zwarte op de vrouwtjes stekker die maak
je op de "dubbele dimlicht draad" (op 1 pool van de halogeenstekker zitten 2 draden)
De paarse draad gaat op de 3e zwarte draad op de vrouwtjes stekker
De stekker van de knipper in je auto pas op je nieuwe koplamp unit, alleen moet je 2 extra draadjes erop solderen voor de 2e knipper (zit alleen op de mod2005 lampen). Het lampje met 2 draadjes zit op de bijgeleverde kabel bij de unit. Dus deze knip je daar vanaf.
De stekker van de hoogte regelaarmotor op je auto kan je zonder probemen op de nieuwe unit zetten.
Zorg dat je alles goed soldeerd en isoleer alles goed met kripkous!!
Als je alles netjes hebt gedaan...ga je eerst testen met 2 halogeen lampen...kijk of de andere lampen het ook doen..daarna ga je je xenon pas erin zetten.
Dat is click and play op je huidige stekker van de halogeen.
De laatste stap bij inbouw xenon moet je aan bestuurderskant...onder bij pendalem enkele torx schroeven los te halen..kap eraf....dan links 2 torx van computer-inlees-stekker los.
Dan zie je een soort grote auto zekering zitten, je ziet er 3..pak de voorste...die haal je eruit.
Maak bij nr 3, 2e regel een 2mm gaatje..zoals op de foto..dan zou de foutmelding weg moeten zijn.(tot op heden nog niks gezien in mijn bc)
**vergeet niet 2 wit oplichtende stadslicht lampjes te kopen..staat niet mooi een geel licht naast je xenon wit-blauw oplichtende lampen**
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- tommytommy
- 4th Gear member
foto
- tommytommy
- 4th Gear member
foto
klein gaatje boren voor de draden op de oude vrouwtjes stekker
klein gaatje boren voor de draden op de oude vrouwtjes stekker
- tommytommy
- 4th Gear member
foto
- tommytommy
- 4th Gear member
foto
- tommytommy
- 4th Gear member
foto
- tommytommy
- 4th Gear member
foto
- tommytommy
- 4th Gear member
Ok mensen...even de laatste foto
Ik ga binnekort de lay-out even verbeteren van deze post...misschien het e.e.a. duidelijker uitleggen..en of veranderen
Heb momenteel weinig tijd...ga nu rondjes rijden.
Heb teven 75 e aan Megulairs poetsspul gehangen...dat is voor een ander weekend.
Vergis je niet in de job..je bent gewoon ochtend t/m avond bezet..en vaak 3 handen nodig.
Ik ga binnekort de lay-out even verbeteren van deze post...misschien het e.e.a. duidelijker uitleggen..en of veranderen
Heb momenteel weinig tijd...ga nu rondjes rijden.
Heb teven 75 e aan Megulairs poetsspul gehangen...dat is voor een ander weekend.
Vergis je niet in de job..je bent gewoon ochtend t/m avond bezet..en vaak 3 handen nodig.
- tommytommy
- 4th Gear member
Laatste advies..die dikke niet meer nodige stekker en de rest van de kabels (behalve dus het stekkertje van de extra knipper)
Moet eraf...anders past de lamp niet lekker. Gat even dichten me een dop of iets anders...
Moet eraf...anders past de lamp niet lekker. Gat even dichten me een dop of iets anders...
-
- 2nd Gear member
Heel mooi ! En super dat je de beschrijving zo gedetailleerd hebt geplaatst.
Nu nog de bumpers mee spuiten en hij is helemaal af. Knap werk hoor :headbang:
Nu nog de bumpers mee spuiten en hij is helemaal af. Knap werk hoor :headbang:
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
- tommytommy
- 4th Gear member
Thanks
Over een maand hopelijk mod 2005 achterlichten. Ik zie wel...geen haast
Wie weet volgend jaar mod 2005 bumpers, strips aan de kanten.
2 nieuwe volvo Bumpers gespoten kosten een rug.
Dan nog spiegels.... dus eigelijk heb ik dan voor 1200 Euro een 4 jaar jongere auto.

GR Tommy

Dan nog spiegels.... dus eigelijk heb ik dan voor 1200 Euro een 4 jaar jongere auto.

GR Tommy
- Paul
- Geartronic member
Over die zekering die je hebt doorgeboord. Dat hoeft maar op 1 plek zie het xenon verhaal wat ik hier heb neergezet ergens.
Ik had de originele xenonlampen geplaatst.
Maar je eind resultaat ziet er goed uit hoor!
Ik had de originele xenonlampen geplaatst.
Maar je eind resultaat ziet er goed uit hoor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- tommytommy
- 4th Gear member
Paul
Ik begrijp de verwarring...
bij nr 3 op de zekering zit ook een klein gaatje..die daar boven heb ik niet geboord...die zit er al in...
Dus om het duidelijk te maken...onder nr 3, 2e regel een gaatje van 2mm boren.
GR Tommy
Ik begrijp de verwarring...
bij nr 3 op de zekering zit ook een klein gaatje..die daar boven heb ik niet geboord...die zit er al in...

Dus om het duidelijk te maken...onder nr 3, 2e regel een gaatje van 2mm boren.
GR Tommy
-
- 1st Gear member
2e knipper Tommy? Bij ons is dat een orange lampje dat contstant aan is.
Heb je de hoogteregelaars van je oude lampen gebruikt? Is de aansluiting van de nieuwe lampen niet verschillend?
2e knipper Tommy? Bij ons is dat een orange lampje dat contstant aan is.
Heb je de hoogteregelaars van je oude lampen gebruikt? Is de aansluiting van de nieuwe lampen niet verschillend?
- robertslaat
- 3rd Gear member
Zorg dat het goed komt he ANGEL \:D/
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
-
- 1st Gear member
Is die rug waar je het over hebt 1000 euro of wat bedoel je daarmee? Ik vind de bumpers in koetswerk kleur ook een pak mooier maar dan blijf je ook zitten met de zijkant waar je die strips hebt en onderaan de zijkant ook een plastieken stuk aan weerskanten.tommytommy schreef:Thanks![]()
Hoe werk je dat weg dan want spuiten is nogal lastig aangezien het helemaal bewerkt moet worden en zelfs dan nog heb je misschien kans dat het na een tijdje begint af te bladeren.
Verder zeer netjes gedaan hoor!
Doei,
Jack