Ik kan voor mijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken en natuurlijk mijn oog laten vallen op een C30. Mijn vraag is echter nu, hoe presteert die 1.6D nou eigenlijk. Ik heb op dit moment een Clio op LPG met 100pk en dat rijdt echt lekker. Ik wil namelijk niet dat een nieuwe leasebak nu trager wordt als die Clio.
In hoeverre evenaart de C30 1.6D mijn Clio of is het aan te raden een 2.0D te nemen? Ik weet dat de Focus ook een 1.6 disel heeft met 109 pk en ze wegen qua gewicht hetzelfde. Echter volgens autoweek.nl is de C30 1 seconde langzamer. Hoe is dat dan te verklaren met het zelfde aantal NM en KW.
Verder hangt het natuurlijk vooral af van je budget.. en het bedrag dat je als eigen bijdrage wil / kan missen. Er zit natuurlijk wel een fors prijsverschil tussen een clio op gas en een Volvo C30 met diesel aandrijving. De snelle C30's zijn waarschijnlijk 2x zo duur als de clio.
op dit moment heb ik een koppel van 127nm. Dat is weinig vergeleken met die 240 van de C30 uiteraard
Het budget is niet zo superhoog echter ik heb het voordeel dat ik goedkoop wonen kan maar een 2.0D zou mij per maand in lease 50 euro minimaal extra kosten. Dat is inclusief belasting en " boven leasenorm ".
Ik merkte alleen op dat de sprint van 0 naar 100km per uur door de C30 veel langzamer is als de Clio. Maar dat geldt ook in vergelijking tussen de focus en C30.
En ik moet zeggen die clio met sportstoelen die ik heb rijdt best aardig hoor
50 euro? dat is niet veel. Ik betaal in totaal 820 euro voor mijn volvo c30 1.6D(die ik overigens nog niet heb. ik verwacht hem binnen twee weken) via ING carlease. Dan heb je toch best een aardig budget. Of mijn budget is ook niet zo hoog
Ik heb nu een Opel Astra 109pk welke ik heb vergeleken met de s40 1.6D. Wat betreft wegrijden is de 1.6D flink wat sneller. Hiervoor heb ik nog een golf 1.9TDI gehad. deze was slechts 90pk en ook die kwam flink wat sneller uit de startblokken vergeleken met de astra.
Je moet gewoon een keer proefrijden. Het blijft appels met peren vergelijken zolang je een Benzine(LPG) met een Diesel naast elkaar zet.
dat klopt ja mja ik heb een budget van 500 per maand voor lease en de 2.0D kost geloof ik 234 meer dus 737 euro per maand. Dan moet je dus 237 bijbetalen en dan nog de bijtelling maar je mag het bedrag ' boven norm' ook aftrekken en dan kom ik rond de 280 in totaal uit t.o.v van mijn huidige clio. Ik weet niet bij welk bedrijf jij werkt?
Proefrijden kan ik wel maar daarvoor moet mijn dealer een 1.6D huren bij de importeur in Beesd (waar ik elke dag langs rijdt) en dat deden ze liever alleen als ik een shortlist had van 2 autos. (ik heb er opt moment 3).
haha okee... Mijn advies is naar een andere dealer gaan rij een rondje in een s40, c30 of v50. Zijn toch bijna dezelfde auto's
737 is niet duur voor een 2.0D via welke maatschappij?
Vergis je je niet in je berekening? Ik heb wel een handig Excelbestandje waarmee je het heel gemakkelijk kunt berekenen. Als je het wilt hebben kan ik het je vanavond wel even sturen. Mochten meerdere mensen dit willen hebben geef dan even een brul!
mja mijn werk is via Leaseplan ed. Ik vergis me trouwens. Een 2.0D base met opties waarbij catalogus waarde 34000 is kost me 704 euro per maand ongeveer.Ik heb een excel bestandje waabij hij ook rekening houdt met de eigen bijdrage mijn belastingschijf alsmede ook de bedragen boven norm dus ik heb het zelf niet per se nodig maar toch bedankt.
Ik moet inderdaad maar eens rondbellen naar een andere dealer of die een 1.6D heeft staan die ik kan testen. Ik ben reuze benieuwd naar hoe die rijdt.
Om even tot je vraag te komen, ik heb zelf een Peugeot 206 Griffe 1.6 met 110pk benzine. Wat ik hiermee heb is als ik 120 rij in zijn 5 makkelijk ff gas kan geven dat hij op zijn koppel zo naar 160 gaat is een paar lullige secondes.
Dit zelfde had ik eigenlijk met de C30 1.6D, dat als je die snelheid rijdt en ff door wilt dat hij dat zonder probleem pakt, dit wat bij een 2.0 benzine C30 totaal niet lukt.
Verder moet je er inderdaad niet te hoge verwachtingen van hebben qua topsnelheid en acceleratie. C30 weegt wat meer dan jouw Clio en mijn 206 en dieseltje met 110pk.... Tsja het gaat prima en ik had eigenlijk niks te kort en rijdt super zuinig!
Eigenlijk super bakkie!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
hmmm update: aangezien jij bij een accountantskantoor werkt zal jouw financiele administratie denk ik toch beter zijn als die van mij. Waarom post je jouw model niet hier in het forum dan kan iedereen die dat nodig heeft gebruiken.
Paul schreef:Om even tot je vraag te komen, ik heb zelf een Peugeot 206 Griffe 1.6 met 110pk benzine. Wat ik hiermee heb is als ik 120 rij in zijn 5 makkelijk ff gas kan geven dat hij op zijn koppel zo naar 160 gaat is een paar lullige secondes.
Dit zelfde had ik eigenlijk met de C30 1.6D, dat als je die snelheid rijdt en ff door wilt dat hij dat zonder probleem pakt, dit wat bij een 2.0 benzine C30 totaal niet lukt.
Verder moet je er inderdaad niet te hoge verwachtingen van hebben qua topsnelheid en acceleratie. C30 weegt wat meer dan jouw Clio en mijn 206 en dieseltje met 110pk.... Tsja het gaat prima en ik had eigenlijk niks te kort en rijdt super zuinig!
Eigenlijk super bakkie!
hmm kijk hier heb ik iets aan Liever heb ik ook een 2.0D en ik wacht op dit moment even de berekening van mijn personeelsadministratie af. De verkoper in de winkel zei tegen me dat die 1.6D een echte koppelauto is en de 2.0D een straatracertje. (voor wat het waard is)
Op welke momenten heb jij het gevoel gehad in die C30 dat ie iets te kort kwam?
Nou eventjes met optrekken maar deze 1.6D schiet ook weg hoor en hij schakelt heerlijk.
Het koppel is lekker hoog waardoor je eigenlijk helemaal niks te kort komt.
Maar ga er maar in rijden! Ik heb er 3 dagen mee gereden en ik wil hem zo weer terug. Alleen al voor het verbruik! En ze heeft zo'n lekker kontje!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
DeSchaker, Werk je toch bij het verkeerde accountantskantoor. ::D Ik heb een 2.0d summum season line met bodykit uitgezocht.... en dat zonder bijbetaling.
V60 T4 Powershift Ocean Race, Ocean Race Blue II, Driver Support Line, Business Pack Pro, Family Line, Exterior Styling Kit, Off-Black interior, Sunblinds
Audi S4 Avant