We zijn opzoek naar een vervanger voor onze xc60 d4 uit 2015.
De opties die we nu hebben zijn een xc60 t5 momentum pro uit 2019 met 106000 km of een xc40 t4 recharge R-design uit 2022 met 30000 km. Het prijsverschil is niet groot. Maar wat is nu een goede keuze.
We rijden ongeveer 20000 km per jaar, dagelijks 2 x 50km en daarnaast nog wat kleinere ritjes. In de zomer hangt er een sleurhutje van 1200 kg. achter. We zijn met zijn 2-en, de achterbank zal weinig gebruikt worden.
Welke keuze zouden jullie maken en waarom?
Keuzestress
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44
Wat houd je tegen om de xc40 te kopen, lijkt me de perfecte auto voor jullie: veelal elektrisch rijden en met de caravan voldoende vermogen?
V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat de XC60 goed bevalt blijkt wel uit het feit dat hij weer op jullie lijstje staat.
XC40 is een hele andere auto.
Kan het topic niet direct vinden maar er is hier iemand met een T4 recharge die erachter kwam tijdens het rijden met caravan dat zodra de batterij leeg is er een stuk minder vermogen beschikbaar is.
Nu is 1200 kilo niet gek zwaar natuurlijk maar het kan een verrassing zijn als je ineens met minder vermogen verder moet.
Qua stabiliteit met rijden zullen ze weinig voor elkaar onder doen en solo is de XC40 de modernste van de 2 voor wat het je waard is.
XC40 is een hele andere auto.
Kan het topic niet direct vinden maar er is hier iemand met een T4 recharge die erachter kwam tijdens het rijden met caravan dat zodra de batterij leeg is er een stuk minder vermogen beschikbaar is.
Nu is 1200 kilo niet gek zwaar natuurlijk maar het kan een verrassing zijn als je ineens met minder vermogen verder moet.
Qua stabiliteit met rijden zullen ze weinig voor elkaar onder doen en solo is de XC40 de modernste van de 2 voor wat het je waard is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28.01.2015 - 21:23
Dank je. We gaan dat topic even lezen.fredhead schreef: ↑28.01.2024 - 11:21 Dat de XC60 goed bevalt blijkt wel uit het feit dat hij weer op jullie lijstje staat.
XC40 is een hele andere auto.
Kan het topic niet direct vinden maar er is hier iemand met een T4 recharge die erachter kwam tijdens het rijden met caravan dat zodra de batterij leeg is er een stuk minder vermogen beschikbaar is.
Nu is 1200 kilo niet gek zwaar natuurlijk maar het kan een verrassing zijn als je ineens met minder vermogen verder moet.
Qua stabiliteit met rijden zullen ze weinig voor elkaar onder doen en solo is de XC40 de modernste van de 2 voor wat het je waard is.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Keuze: gewoon enkel benzine, dus die xc60
Omdat: kan minder aan kapot met slechts 1 (fijne) motor.
En de auto is echt ruimer.
Omdat: kan minder aan kapot met slechts 1 (fijne) motor.
En de auto is echt ruimer.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6280
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik zou rationeel de XC40 doen op voorwaarde dat je thuis kunt laden. Past prima bij jullie gebruik (en dus veel zuiniger) en als je de Hold functie gebruikt kun je prima accu capaciteit reserveren voor die ene keer de berg omhoog met de sleurhut erachter.
Emotioneel vind ik de XC60 beter geslaagd dan de XC40 (maar de XC90 veruit met meest geslaagd van die drie -:))
Emotioneel vind ik de XC60 beter geslaagd dan de XC40 (maar de XC90 veruit met meest geslaagd van die drie -:))
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28.01.2015 - 21:23
Jij snapt het probleem. Deze week proefrijden in xc40.Gouwe schreef: ↑28.01.2024 - 19:33 Ik zou rationeel de XC40 doen op voorwaarde dat je thuis kunt laden. Past prima bij jullie gebruik (en dus veel zuiniger) en als je de Hold functie gebruikt kun je prima accu capaciteit reserveren voor die ene keer de berg omhoog met de sleurhut erachter.
Emotioneel vind ik de XC60 beter geslaagd dan de XC40 (maar de XC90 veruit met meest geslaagd van die drie -:))
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33095
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Als je elke dag met die caravan rijdt zou ik de XC60 nemen, maar kan je thuis laden en waar je naar toe moet is de Plug-In wel echt heel fijn hoor.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Mijn ouders hebben een XC40 T4 waar ik ook regelmatig mee rijd en ik vind dat objectief een erg fijn rijdende auto. Alleen is het zo dat een XC60 binnenin luxueuzer aanvoelt. Maar mogelijk speelt dat in casu niet omdat de XC60 een Momentum is en de XC40 een R-Design. XC40 is zeker geen straf, het is geen klein prutsautootje maar een volwassen model.
De XC60 heeft wat mij betreft doorgaans de betere stoelen, dat vind ik zelf een belangrijk punt. Maar ook dat kan in de Momentum t.o.v. de R-Design net niet het geval zijn. En dan 3 jaar leeftijdsverschil en 76.000 km, dat kan naar onderhoudskosten ook wel invloed hebben, je zal met de XC60 sneller aan de beurt zijn. De hybride XC40 zal vermoedelijk een betere herverkoopwaarde hebben als ze mekaar nu niet veel ontlopen.
Proefrijden en zelf aanvoelen is de boodschap.
De XC60 heeft wat mij betreft doorgaans de betere stoelen, dat vind ik zelf een belangrijk punt. Maar ook dat kan in de Momentum t.o.v. de R-Design net niet het geval zijn. En dan 3 jaar leeftijdsverschil en 76.000 km, dat kan naar onderhoudskosten ook wel invloed hebben, je zal met de XC60 sneller aan de beurt zijn. De hybride XC40 zal vermoedelijk een betere herverkoopwaarde hebben als ze mekaar nu niet veel ontlopen.
Proefrijden en zelf aanvoelen is de boodschap.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28.01.2015 - 21:23
Fulaks schreef: ↑30.01.2024 - 09:28 Mijn ouders hebben een XC40 T4 waar ik ook regelmatig mee rijd en ik vind dat objectief een erg fijn rijdende auto. Alleen is het zo dat een XC60 binnenin luxueuzer aanvoelt. Maar mogelijk speelt dat in casu niet omdat de XC60 een Momentum is en de XC40 een R-Design. XC40 is zeker geen straf, het is geen klein prutsautootje maar een volwassen model.
De XC60 heeft wat mij betreft doorgaans de betere stoelen, dat vind ik zelf een belangrijk punt. Maar ook dat kan in de Momentum t.o.v. de R-Design net niet het geval zijn. En dan 3 jaar leeftijdsverschil en 76.000 km, dat kan naar onderhoudskosten ook wel invloed hebben, je zal met de XC60 sneller aan de beurt zijn. De hybride XC40 zal vermoedelijk een betere herverkoopwaarde hebben als ze mekaar nu niet veel ontlopen.
Proefrijden en zelf aanvoelen is de boodschap.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Dat is heel 'verstandig' om je gevoel te volgen.
Veel plezier met deze ruime fijne Volvo!
Veel plezier met deze ruime fijne Volvo!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.