Als ik de laadregelunit van mijn V60PHEV 2015 op 6 ampère heb ingesteld en de spanning die uit het stopcontact komt, bijvoorbeeld op de camping, maar 4 ampère is, stopt dan het laden van de hybride accu of duurt het alleen maar langer voordat de auto opgeladen is?
Het gaat niet om het doorslaan van de campingzekering of zo, meestal zijn die 6 of 10 ampère, maar vaak wordt het beloofde ampèrage niet gehaald.
spanning uit stopcontact lager dan ingesteld op regelunit
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Geen idee eigenlijk, is de instelling van 6A een vaste waarde of een max waarde? Heb het met dezelfde lader overigens met mijn D6 PIH nog nooit meegemaakt dat deze eruit klapte.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 30.09.2022 - 09:51
- Locatie: Katwijk
Op de meeste campings is het trouwens verboden om je auto via de standaard stroomaansluiting op te laden. Het stroomnet van een camping is hier niet op berekend!
Voorheen Volvo S40 en S80, later Nissan XTrail en nu weer Volvo XC90 T8
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.08.2020 - 12:27
@Longway,
verschilt per camping, Ik heb de afgelopen jaren meegemaakt dat gewoon mag, en ook dat het tegen meerprijs mag en ook dat het helemaal verboden is.
verschilt per camping, Ik heb de afgelopen jaren meegemaakt dat gewoon mag, en ook dat het tegen meerprijs mag en ook dat het helemaal verboden is.
VW Golf 1 2x, Fiat 132, Fiat Argenta, Fiat Croma 3x, Alfa 146 Junior TS, Alfa 156 V6, Alfa 156SW TS, V70N, nu V60 PHEV.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik denk dat de reden vooral financieel gedreven is. Meeste campings betaal je tegenwoordig ook per kWh in plaats van een vast bedrag per dag.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5251
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
In antwoord op de vraag Als je 6 amp instelt op een lader en die aansluit op een 4 amp afgezekerd stopcontact dan zal de zekering doorslaan en dan stopt het laden idd. 4amp is overigens wel heel laag, heb ik nog nooit gezien
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.08.2020 - 12:27
@NielsPHEV, het gaat mij niet om het afgezekerd zijn tot een bepaalde limiet.
Het gaat mij erom dat als er door bijvoorbeeld zgn wattcontrollers de maximum (afgezekerde) spanning verdeeld wordt over meerdere gebruikers en er dus minder dan 6 ampère beschikbaar zou zijn.
Het gaat mij erom dat als er door bijvoorbeeld zgn wattcontrollers de maximum (afgezekerde) spanning verdeeld wordt over meerdere gebruikers en er dus minder dan 6 ampère beschikbaar zou zijn.
VW Golf 1 2x, Fiat 132, Fiat Argenta, Fiat Croma 3x, Alfa 146 Junior TS, Alfa 156 V6, Alfa 156SW TS, V70N, nu V60 PHEV.