Precies zo is het. Ik had vooraf gevraagd, wat er op me af zou komen voor de 3e jaarbeurt. Ik vond die indicatie wel een beetje gortig. (jaarbeurt + remolie vernieuwen) Dus ik heb bij diverse Volvo garages, een prijs opgevraagd voor dit onderhoud. Dat scheelde bij Volvo garages onderling, maar enkele euro,s. Nu zit er in een volgend dorp, (Dirksland) een grote vrije garage, die allerhande gebruikte dure merken verkoopt, en onderhoud. (Zij doen ook alu velgen en banden) dat bleek maar een € 60,- goedkoper te zijn. Maar bij Volvo zit nog de assistance. Dus de ANWB bij de vrije garage opgeteld, was ik daar in principe nog duurder uit. Bovendien komt de Volvo coulance in gevaar, wanneer je bij vrije garages je onderhoud doet. Dus na wat wikken en wegen, tóch maar besloten, bij mijn originele Volvo dealer Bluekens in Halsteren te blijven voor het jaarlijkse onderhoud. Ik mag daar altijd meekijken. Zeer vriendelijke en vakkundige monteurs. Dus zolang ik deze Volvo rij, blijf ik daar in onderhoud. Wel heb ik onlangs op de vooras, 2 nieuwe Michelin Primacy 4 laten monteren, bij Profile in M, harnis. Daar komt nog bij dat mocht er iets kapot gaan aan de Volvo (wat ik niet verwacht) Dan heb je bij Volvo, ook nog eens levenslange garantie op originele onderdelen. Dus.....
Een poosje terug, sprak ik een bekende op het dorp, die rijd een Dacia Duster. Die is dus met zijn onderhoud, bij een Renault dealer. Hij vertelde mij, dat hij voor de laatste jaarbeurt € 700,- moest aftikken! Dus ja, als je dat afweegt bij het Volvo onderhoud, is voor mij de keus niet zo moeilijk meer. Ook al vind ik de onderhoudsprijzen astronomisch. Dat wel.