Na een paar jaar (naar alle tevredenheid) BMW 3 en 5-serie touring te hebben gereden, staat er eind volgende week weer een Volvo voor de deur

Wilde eigenlijk weer voor een station gaan, maar de rest van gezin was helemaal weg van de XC60. En het rijdt ook wel echt heerlijk relaxt en de lijnen zijn mooi. Het is een T5 FWD Inscription geworden.
Net zoals bij m'n vorige Volvo's ook nu alweer mooie plannen voor de toekomst om 'm te personaliseren (ziet er nu chique maar wel heel braaf uit...), waaronder:
- Polestar Optimisation, beviel bij de V90 uitstekend, met name de aanpassingen aan de bak
- Zwarte grille, raamlijsten en spiegelkappen
- Powerflush automaat bij GS
- 21" of 22" wielen - staat nu op 19"
- Verminderen torque steer (was tijdens proefrit nog meer aanwezig dan bij de V90, had 'm bijna laten staan daarom en doorgezocht naar een AWD) d.m.v. Heico onderstel upgrade, banden met heel veel grip en wat stijfheid in chassis.
En sper schijnt ook heel veel te helpen, zelf nog geen ervaring mee.
- Audio upgrade
- Custom stuur
- Heico bumpers / uitlaat sierstukken
- Alu pedalen
Zal in dit topic de ontwikkelingen bijhouden.
Daarnaast als hobbyauto een Alfa 147 1.6 Twin Spark Veloce uit 2003 (120 pk) waar ik in het weekend veel aan sleutel en enorm veel lol aan heb. De 147 heeft slechts 96k km op de teller en stuurt super scherp en de Twin Spark motor klinkt heerlijk hoog in de toeren. Inmiddels al veel aan gedaan (o.a. deuren geïsoleerd met Dynamat, Audison audio upgrade, custom stuur, helemaal gepolijst, allerlei motorische onderdelen vervangen, 18" Toora Jetfins gemonteerd en Novitec uitlaat geplaatst). Momenteel bezig met headunit en tellerbak upgrade. In Italië nokkenassen van de 2.0 gevonden, waardoor ie met een remap richting de 150 pk gaat. Als jullie het leuk vinden kan ik hier ook af en toe wat over de Alfa plaatsen (volgens mij zitten er meer Alfa liefhebbers op het forum, zo niet dan blijft het bij de Volvo

Groeten!
RZA