ik heb vandaag de wielagers voor laten vervangen van mijn volvo alles is goed op dat gedeelte maar nu heb ik weer een ander probleem de abs sensor is kapot gemaakt door de garage en de dstc lampje brand nu ook de hele tijd.kan het zijn dat daarom ook wanneer ik optrek met de auto dat ie daarom trilt en schud als een gek had ik voorde tijd geen last van.is gekomen na dat ik bij de garage geweest ben
4 uur lang bij de garage geweest omdat ze het lager er ni inkregen.weet iemand wat het mischien kan zijn uitgericht waren ze al de banden hopelijk kan iemand mij hier snel ant op geven want morgen vroeg moet ik weer terug naar de garage
Wiellagers laten vervangen
Bout(je) van de aandrijfas bij wielnaaf los?pat1979 schreef:ik heb vandaag de wielagers voor laten vervangen van mijn volvo alles is goed op dat gedeelte maar nu heb ik weer een ander probleem de abs sensor is kapot gemaakt door de garage en de dstc lampje brand nu ook de hele tijd.kan het zijn dat daarom ook wanneer ik optrek met de auto dat ie daarom trilt en schud als een gek had ik voorde tijd geen last van.is gekomen na dat ik bij de garage geweest ben
4 uur lang bij de garage geweest omdat ze het lager er ni inkregen.weet iemand wat het mischien kan zijn uitgericht waren ze al de banden hopelijk kan iemand mij hier snel ant op geven want morgen vroeg moet ik weer terug naar de garage
Of hebben ze van één van de homekoneten, deze te ver uit elkaar getrokken waardoor een kogel verdwenen is?
Dit is zo gebeurt, vraag maar of ze de aandrijfassen wel onder spanning hebben gehouden.
Dit is zo gebeurt, vraag maar of ze de aandrijfassen wel onder spanning hebben gehouden.
-
- 1st Gear member
punt voor punt
het wiel eraf toen heb ie die de remschijf er afgehaaldmet de remblokken aande onderkant volgens mij is dat de ophanging naar onder gedrukt en toen de lagers en de flens en alles met zo'n hydraulisch apparaat eruit gedrukt
het was een probleem om het lager erin te krijgen dat duurde extreem lang bijna 3 uur bezig geweest toen zat het erin en heeft ie alles weer inelkaar gezet maar het rare is dat er nu een raar geluid aan de rechter kant weg komt ook een schurend geluid van blik of zoiets (kan mischien de plaat zijn (bescherming)ok maar het trilt echt ontzettend en het stuur beweegt ook heeel erg heel raar dit had ie voor de tijd ni
ok er zat iets speling op het lager maar omdat ze nu een ander lager erin hebben gezet moet het nu ni zo zijn dat het zo erg beweegt in de auto en zo'n schurend geluid naar voren komt wat voor die tijd er ni was ben echt wel beetje boos want heb 4.5 uur bij de garage gestaan en nu is het nog ni goed morgen vroeg ga ik er weer heen maar weet u mischien wat ik mischien aan kan halen waar ze dan mischien ni op gelet hebben met het in elkaar zetten van de onderdelen en kan het ook wel daar aanliggenvan die ene homokneet??
alvast bedankt voor je reactie
het wiel eraf toen heb ie die de remschijf er afgehaaldmet de remblokken aande onderkant volgens mij is dat de ophanging naar onder gedrukt en toen de lagers en de flens en alles met zo'n hydraulisch apparaat eruit gedrukt
het was een probleem om het lager erin te krijgen dat duurde extreem lang bijna 3 uur bezig geweest toen zat het erin en heeft ie alles weer inelkaar gezet maar het rare is dat er nu een raar geluid aan de rechter kant weg komt ook een schurend geluid van blik of zoiets (kan mischien de plaat zijn (bescherming)ok maar het trilt echt ontzettend en het stuur beweegt ook heeel erg heel raar dit had ie voor de tijd ni
ok er zat iets speling op het lager maar omdat ze nu een ander lager erin hebben gezet moet het nu ni zo zijn dat het zo erg beweegt in de auto en zo'n schurend geluid naar voren komt wat voor die tijd er ni was ben echt wel beetje boos want heb 4.5 uur bij de garage gestaan en nu is het nog ni goed morgen vroeg ga ik er weer heen maar weet u mischien wat ik mischien aan kan halen waar ze dan mischien ni op gelet hebben met het in elkaar zetten van de onderdelen en kan het ook wel daar aanliggenvan die ene homokneet??
alvast bedankt voor je reactie
Dan moeten ze de aandrijfas er ook uit hebben gehad.
En als je die laat "hangen", tja dan even te ver uit elkaar en dan sodemietert er wel een kogel uit.
Het is dus eigenlijk noodzakelijk om de aandrijfas te begrenzen.
zo bijvoorbeeld:

Aan de buitenkant zie je niks aan.
En als er inderdaad 1 of meer kogels uit zijn en je hebt er al weer me gereden, weet ik niet wat de schade aan de aandrijfas zal zijn.
Enige optie lijkt mij een nieuwe!
Gezien het overige geknoei wat je omschreef, zal het mij niet verbazen dat dit hen is overkomen.
Ps: het is mij ook al eens overkomen (en meerdere met mij
) , ik had het door en de kogel er in weer in gezet, smerig en precies werkje (voor 2 man). 
En als je die laat "hangen", tja dan even te ver uit elkaar en dan sodemietert er wel een kogel uit.
Het is dus eigenlijk noodzakelijk om de aandrijfas te begrenzen.
zo bijvoorbeeld:

Aan de buitenkant zie je niks aan.
En als er inderdaad 1 of meer kogels uit zijn en je hebt er al weer me gereden, weet ik niet wat de schade aan de aandrijfas zal zijn.
Enige optie lijkt mij een nieuwe!
Gezien het overige geknoei wat je omschreef, zal het mij niet verbazen dat dit hen is overkomen.
Ps: het is mij ook al eens overkomen (en meerdere met mij

-
- 1st Gear member
dank je voor je reactie en de info als ik meer weet wat er precies gebeurt is zal ik u daar over de info geven er komt nu ook een andere in die zijn ni goedkoop 420 euro en ze wilden het inbouwen voor 65 euro re sensor vergoeden hun en de dstc die lamp brand dat kon samen hangen omdat er een foutmelding in de com zit omdat de abs sensor kapot is als ie is vervangen kunnen ze het uitschakelen en werkt alles weer optimaal
dus ff afwachten beetje geluk heb ik wel want ik kan de onderdelen en de rep belasting vrij laten maken dus dat scheeld weer
ik houd jullie op de hoogte
dus ff afwachten beetje geluk heb ik wel want ik kan de onderdelen en de rep belasting vrij laten maken dus dat scheeld weer
ik houd jullie op de hoogte
@pat1979,
Begrijp ik nu dat je die aandrijfas moet betalen?
Of was deze al stuk?
Het is een beetje moeilijk op afstand een diagnose te stellen, maar ik had van je begrepen dat je meer ellende de garage bent uit gekomen dan er in.
Volgens mij, kan jij toch niet verantwoordelijk worden gehouden voor het prutswerk van hen?
Of is er nog iets anders aan de hand?
Begrijp ik nu dat je die aandrijfas moet betalen?
Of was deze al stuk?
Het is een beetje moeilijk op afstand een diagnose te stellen, maar ik had van je begrepen dat je meer ellende de garage bent uit gekomen dan er in.
Volgens mij, kan jij toch niet verantwoordelijk worden gehouden voor het prutswerk van hen?
Of is er nog iets anders aan de hand?
-
- 1st Gear member
nou ze hebben me laten zien maar verder vind ik het heel ongeloofwaardig aan de kant van het motorblok zit een soort drie poot drie lagers of zoiets volgens hun zaten er maar twee in en ze vinden het raar dat er 1 uit is ze snappen er niks van normaal moet je zoiets voelen hadden ze het over ik zei ik heb geen problemen gehad ja ik heb de auto langs gebracht en ik was er verder niet bij de borg veer aan het einde zat er nog gewoon op en het kleine plaatje hing er ook nog gewoon in de piston pennetjes waren er uit zei ie allemaal heel raar had ik toch eerder moeten voelen ook met rijden
maarja ze hadden volvo gebeld en ie zeiden dat dat deel niet los verkrijgbaar is alleen als deel dus hebben ze het hele deel besteld veel vertrouwen heb ik ni meer ja ik moet u ook nog even zeggen dat we de versnellingbak moet nakijken zei die want waar zijn die onderdelen gebleven dat ene deel kan ni in de versnellingsbak zijn gekomen hij praate dan ook over de piston maar dan had ik ook wat moetenm voelen of horen nou ik wacht af ik hoop maandag de auto terug te hebben
groetjes en bedankt voor je reactie
maarja ze hadden volvo gebeld en ie zeiden dat dat deel niet los verkrijgbaar is alleen als deel dus hebben ze het hele deel besteld veel vertrouwen heb ik ni meer ja ik moet u ook nog even zeggen dat we de versnellingbak moet nakijken zei die want waar zijn die onderdelen gebleven dat ene deel kan ni in de versnellingsbak zijn gekomen hij praate dan ook over de piston maar dan had ik ook wat moetenm voelen of horen nou ik wacht af ik hoop maandag de auto terug te hebben
groetjes en bedankt voor je reactie
Kan je ook komma's en punten zetten?
Volgens mij wordt je (op zijn Nederlands gezegd) goed bij de poot genomen.
De kogel kan nergens heen, in de stofhoes!
Volgens mij wordt je (op zijn Nederlands gezegd) goed bij de poot genomen.
De kogel kan nergens heen, in de stofhoes!
-
- 1st Gear member
tuurlijk kan ik wel punten en komma's zetten.
hahaha
ze praten ni over de stofhoes het gaat om het buitenste deel van de aandrijfas.
daar zit een deel in het blok bij de versnellings bak en daar moest volgens hun een kogel missen er zitten daar 3 van die dingen het rare is,
dat de borgveer er nog wel op zat en zo'n klein plaatje wat normaal gesproken bovenop de kogel zit
ik denk dat het het kogel is ik weet ni de benaming van dat ding
de monteur zei dat dat ni los verkrijgbaar was dus heeft die de as besteld.
zelf vind ik het raar want net wat ik al zei ik heb niks gevoeld.
maarja ik heb me er al bij neer gelegt en nu is het wachten op het telefoontje dat ik 'm eindelijk weer ophalen kan.
ik houd u op de hoogte.

hahaha
ze praten ni over de stofhoes het gaat om het buitenste deel van de aandrijfas.
daar zit een deel in het blok bij de versnellings bak en daar moest volgens hun een kogel missen er zitten daar 3 van die dingen het rare is,
dat de borgveer er nog wel op zat en zo'n klein plaatje wat normaal gesproken bovenop de kogel zit
ik denk dat het het kogel is ik weet ni de benaming van dat ding
de monteur zei dat dat ni los verkrijgbaar was dus heeft die de as besteld.
zelf vind ik het raar want net wat ik al zei ik heb niks gevoeld.
maarja ik heb me er al bij neer gelegt en nu is het wachten op het telefoontje dat ik 'm eindelijk weer ophalen kan.
ik houd u op de hoogte.

Ik begrijp dat dit geen Volvo-monteur is.
Bij deze aandrijfassen zit juist GEEN borgveer.
Bij andere merken kan je idd aan de aandrijfas "trekken".
Als je dit bij jouw Volvo doet vallen de kogel(s) er uit.
Ik denk je dat je te vriendelijk bent. Ze hebben een cruciale fout gemaakt.
Uit VADIS, Steekas verwijderen:
Pak de binnenste homokinetische koppeling vast. Trek de steekas recht uit de versnellingsbak.
Opmerking! Beschadig de keerring niet.
Opmerking! Trek onder geen enkele omstandigheid op dusdanige wijze aan het buitenste deel van de steekas dat de koppelingen los kunnen komen. De koppelingen hebben geen axiale pignons.
Zo zie de onderdelen er uit, (schoon) in de stofhoes.

Het middelste ding zit met een borgveer op de rest van de aandrijfas!
Bij deze aandrijfassen zit juist GEEN borgveer.
Bij andere merken kan je idd aan de aandrijfas "trekken".
Als je dit bij jouw Volvo doet vallen de kogel(s) er uit.
Ik denk je dat je te vriendelijk bent. Ze hebben een cruciale fout gemaakt.
Uit VADIS, Steekas verwijderen:
Pak de binnenste homokinetische koppeling vast. Trek de steekas recht uit de versnellingsbak.
Opmerking! Beschadig de keerring niet.
Opmerking! Trek onder geen enkele omstandigheid op dusdanige wijze aan het buitenste deel van de steekas dat de koppelingen los kunnen komen. De koppelingen hebben geen axiale pignons.
Zo zie de onderdelen er uit, (schoon) in de stofhoes.

Het middelste ding zit met een borgveer op de rest van de aandrijfas!
-
- 1st Gear member
hallo hier was ik weer.
pffffffff dat was een opluchting,het heeft intotaal 158 euro gekost.
de as-ster hebben ze vervangen+abs sensor vervangen door een nieuwe is door hun vergoed en ingebouwd.
en op z'n duits de nutring. + versnellingsbak olie
ze zeiden eerst tegen me die achsstern is ni los leverbaar maar achteraf hebben ze er wel 1 weten te bemachtigen bij de volvodealer.
maarja zegt de verkoper we zijn wel verplicht om het u te vertellen,dat bepaalde onderdelen niet los verkrijgbaar zijn volgens volvo.
ja daar kan ik in komen zei ik maar ik vind het al mooi dat het zo is opgelost.
ik merk zeker een verschil met het rijden.het is dus ni dat geweest wat u dacht dat het was,ik denk ook dat het door mij komt zoals ik het heb uitgelegt als je ni echt technisch bent is het moeielijk om het te verwoorden maar aan de info heb ik zeker wat aan en de mensen hier op het forum ook zeker wel.
ze zeiden alleen wel dat er iets van die ster in de versnellingsbak is terechtgekomen en dat ik het wel voel met het schakelen maar ik heb gereden maar voel niks ik denk dat ik dan mischien met de tijd in nederland,de versnellingsbakga inruilen of heeft u daar mischien een andere oplossing voor is het duur of valt het mee.die man praatte over ong 2000 euro en is in duitsland ni te verkrijgen maar verder ben ik te vreden.
dank u wel voor de info.
op dit moment weer een tevreden volvo rijder
pffffffff dat was een opluchting,het heeft intotaal 158 euro gekost.
de as-ster hebben ze vervangen+abs sensor vervangen door een nieuwe is door hun vergoed en ingebouwd.
en op z'n duits de nutring. + versnellingsbak olie
ze zeiden eerst tegen me die achsstern is ni los leverbaar maar achteraf hebben ze er wel 1 weten te bemachtigen bij de volvodealer.
maarja zegt de verkoper we zijn wel verplicht om het u te vertellen,dat bepaalde onderdelen niet los verkrijgbaar zijn volgens volvo.
ja daar kan ik in komen zei ik maar ik vind het al mooi dat het zo is opgelost.
ik merk zeker een verschil met het rijden.het is dus ni dat geweest wat u dacht dat het was,ik denk ook dat het door mij komt zoals ik het heb uitgelegt als je ni echt technisch bent is het moeielijk om het te verwoorden maar aan de info heb ik zeker wat aan en de mensen hier op het forum ook zeker wel.
ze zeiden alleen wel dat er iets van die ster in de versnellingsbak is terechtgekomen en dat ik het wel voel met het schakelen maar ik heb gereden maar voel niks ik denk dat ik dan mischien met de tijd in nederland,de versnellingsbakga inruilen of heeft u daar mischien een andere oplossing voor is het duur of valt het mee.die man praatte over ong 2000 euro en is in duitsland ni te verkrijgen maar verder ben ik te vreden.
dank u wel voor de info.
op dit moment weer een tevreden volvo rijder
Prachtig dat het opgelost is.
Ja........... en nu weet ik ook niet meer wat het wel is geweest.
Ook in de vertaling kan hier en daar wat fout gaan.
Wat ik nog kan bedenken is de veerring op de astap van de aandrijfas in de versnellingsbak. En dan ook nog aan de linkerzijde.
Misschien voor een volgende keer: FOTO'S MAKEN
Succes
Ja........... en nu weet ik ook niet meer wat het wel is geweest.

Ook in de vertaling kan hier en daar wat fout gaan.
Wat ik nog kan bedenken is de veerring op de astap van de aandrijfas in de versnellingsbak. En dan ook nog aan de linkerzijde.
Misschien voor een volgende keer: FOTO'S MAKEN
Succes