Wie weet wat het ong. kost om een nieuwe unit te laten plaatsen (evt. ruilunit?)
Het gaat om een S60 D5 bouwjaar 2003.
Regelunit / computer
- Billy Road
- 4th Gear member
-
- 2nd Gear member
regelunit?
ECM,ABS,CEM,TCM
welke en waarom
ECM,ABS,CEM,TCM
welke en waarom
- Billy Road
- 4th Gear member
het zou gaan om een regelunit oor het instrumentenpaneel...
- Billy Road
- 4th Gear member
probleem is het airbag lampje wat brand. Wat zou dit kunnen zijn?
Weet iemand wat de evt. herstelkosten hiervoor zijn?
Weet iemand wat de evt. herstelkosten hiervoor zijn?
-
- 2nd Gear member
probeer 'm eerst zelf d te resetten met je dagtellerknopje.
gr peter
- Billy Road
- 4th Gear member
Kun jij mij uitleggen hoe dat werkt?
Evt. pm?
Evt. pm?
- Oceanracer
- Geartronic member
Volgens mij ook! Maar om nou gelijk een nieuwe unit te plaatsen omdat er een lampje brand vind ik ook wat kort door de bocht. Ook ik zou even langs de dealer rijden. Putertje er op aansluiten en klaar...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Die module kost ca. 1200 euro, als je de "klok" bedoelt tenminste.
Bij volvo heet dit DIM (Driver Information Module)
De vraag is of het branden wordt veroorzaakt door een melding uit het systeem of door een fout in deze module.
Dat laatste zou kunnen, de ledjes worden aangestuurd via de CPU die op de print in de DIM zit, daar zou een mini lekstroom kunnen lopen.
Andere mogelijkheid is een sluiting op de print.
(bij het etsen van de print is er dan een beetje koper tussen 2 printbaantjes achtergebleven, door warmte en of trilling is er soms wel en soms geen sluiting)
Deze is eventueel te verhelpen door de printplaat eens goed te buigen.
Dit zal een dealer niet doen, die maakt zo'n klok nooit open!
Don't try this at home !
Vervangen van de klok door een gebruikte van de sloop? niet doen, die zal helemaal niets doen en je hebt dan gegarandeerd een storing te pakken.
Bij volvo heet dit DIM (Driver Information Module)
De vraag is of het branden wordt veroorzaakt door een melding uit het systeem of door een fout in deze module.
Dat laatste zou kunnen, de ledjes worden aangestuurd via de CPU die op de print in de DIM zit, daar zou een mini lekstroom kunnen lopen.
Andere mogelijkheid is een sluiting op de print.
(bij het etsen van de print is er dan een beetje koper tussen 2 printbaantjes achtergebleven, door warmte en of trilling is er soms wel en soms geen sluiting)
Deze is eventueel te verhelpen door de printplaat eens goed te buigen.
Dit zal een dealer niet doen, die maakt zo'n klok nooit open!
Don't try this at home !
Vervangen van de klok door een gebruikte van de sloop? niet doen, die zal helemaal niets doen en je hebt dan gegarandeerd een storing te pakken.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
- Paul
- Geartronic member
Maar wat ik me dan af vroeg is wat je dealer zei toen je die foutmelding liet zien? Misschien heb je echt een airbag storing. Alleen zou ik dat niet gaan testen 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Zomaar ontstaan? en wat was de melding?gaitgroot schreef:Ik heb een storing in de regelunit voor de airbag zitten (door m'n dealer vastgesteld). De regulunit kost 400 euro aan onderdelen.
- gaitgroot
- 1st Gear member
Auto gekocht met airbag-storing. Prijs was laag genoeg om het risico te nemen. In eerste instantie leek het te gaan om een kabelbreuk. Na verder zoeken kwam de dealer uit op een storing in de regel-unit.
- gaitgroot
- 1st Gear member
Regelunit vervangen (zucht.......400 euri's verder), Sips airbag vervangen (200 euri's). De storing is nu eindelijk weg.
De vorige eigenaar is aan het prutsen geweest met bedrading. Het vermoeden bestaat dat hiermee de regelunit een fatale klap heeft gekregen en hierdoor al haar diensten gestaakt heeft.
Een wijze les voor iedereen: als je een storing hebt in je airbag en je bent niet terzake deskundig..........ga da vooral niet zelf prutsen.
Gerrit
De vorige eigenaar is aan het prutsen geweest met bedrading. Het vermoeden bestaat dat hiermee de regelunit een fatale klap heeft gekregen en hierdoor al haar diensten gestaakt heeft.
Een wijze les voor iedereen: als je een storing hebt in je airbag en je bent niet terzake deskundig..........ga da vooral niet zelf prutsen.
Gerrit