Gisteren mijn v50 weggebracht voor een 40k beurt en deze bestond uit:
(naast het gebruikelijke olie/filters ed)
Vervangen van een of andere veer bij koppelingspedaal (kost 2 uur!)
Vervangen bekleding bestuurdersstoel, wegens kwaliteitsproblemen. Dit was bekend bij mijn dealer.
Vervangen wiellager rechtsvoor.
Gelukkig is het een lease-auto, anders zou ik behoorlijk pissed zijn geweest.
De haal- en breng service van mijn dealer is wel perfect:
's Ochtends door een mooie 940 polar van garage naar huis gebracht, 's avonds opgehaald door een mooie S80.
Is dit normaal bij een 40.000 km beurt?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 12.07.2006 - 21:19
- Locatie: Den Bosch
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
- Locatie: Tessenderlo
Normaa? Neen, niet echt. Raar dat ze steeds vragen of het over een eigen of een lease wagen gaat...
Het zal wel wat te maken hebben met het feit dat het een lease wagen is. De kosten worden immers betaald door de maatschappij. En werkuren zijn nu eenmaal moeilijk te traceren
Lease is goed voor de garage houders hun financieel handelen.
Service lijkt bij jouw idd perfect, wil ook wel eens worden afgehaald door een S80 :p
Het zal wel wat te maken hebben met het feit dat het een lease wagen is. De kosten worden immers betaald door de maatschappij. En werkuren zijn nu eenmaal moeilijk te traceren

Lease is goed voor de garage houders hun financieel handelen.
Service lijkt bij jouw idd perfect, wil ook wel eens worden afgehaald door een S80 :p
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 26.09.2005 - 08:34
vorige keer bij mijn 20K onderhoud stonden er ook verschillende lijnen op mijn factuur
onderhoud 20K ( bedragen week ik niet meer )
dan apart nog zoveel liter olie ( zit dat dan niet in het onderhoud ??)
en nog wat kleine prut onderdelen en werkuren
totaal was ong. 270 euro
ik had toen ook een paar zaken vermeld die niet 100% waren zoals bijv. rammeltjes enz )
Heb nu een terugroepbrief gekregen i.v.m . handrem maar ga dat niet tesamen met onderhoud laten doen of ik betaal dat ook bij...
nog mensen met die ervaring?
onderhoud 20K ( bedragen week ik niet meer )
dan apart nog zoveel liter olie ( zit dat dan niet in het onderhoud ??)
en nog wat kleine prut onderdelen en werkuren
totaal was ong. 270 euro
ik had toen ook een paar zaken vermeld die niet 100% waren zoals bijv. rammeltjes enz )
Heb nu een terugroepbrief gekregen i.v.m . handrem maar ga dat niet tesamen met onderhoud laten doen of ik betaal dat ook bij...
nog mensen met die ervaring?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 12.07.2006 - 21:19
- Locatie: Den Bosch
[my 2007!!
En het pedaal kraakt nog steeds.....
En het pedaal kraakt nog steeds.....
V50 1.6 D, Savile Grey Ed II RTI
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
- pimp
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 22:31
@V50 brilliant blue: Wat voor bekleding heb je in de auto??? Wij hebben ook een brilliant blue d5 sports met het lichte sport interieur??. Zag je iets aan de bekleding??
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.02.2006 - 23:48
270 Eur is een veelvoud van wat ik betaald heb hoor voor m'n 20K... Moet nu binnen voor 40K, ben benieuwd. Nog iemand prijzen?Plex schreef:vorige keer bij mijn 20K onderhoud stonden er ook verschillende lijnen op mijn factuur
onderhoud 20K ( bedragen week ik niet meer )
dan apart nog zoveel liter olie ( zit dat dan niet in het onderhoud ??)
en nog wat kleine prut onderdelen en werkuren
totaal was ong. 270 euro
ik had toen ook een paar zaken vermeld die niet 100% waren zoals bijv. rammeltjes enz )
Heb nu een terugroepbrief gekregen i.v.m . handrem maar ga dat niet tesamen met onderhoud laten doen of ik betaal dat ook bij...
nog mensen met die ervaring?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
op de beurt na is alles wat je noemt garantie, waarom zou je pissed off zijn?V50 BRILLIANT BLEU schreef:[my 2007!!
En het pedaal kraakt nog steeds.....
vraag het (vooral) je dealer.Plex schreef:Normaal zijn dit toch vastgelegde prijzen zou ik denken...
Iemand hier meer uitleg over?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41004
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Lijkt me duidelijk en normaal.Smirky schreef:Raar dat ze steeds vragen of het over een eigen of een lease wagen gaat...
Het zal wel wat te maken hebben met het feit dat het een lease wagen is. De kosten worden immers betaald door de maatschappij.
Als er bijzondere verrichtingen gedaan moeten worden is het gebruikelijk dat daar door de leasemaatschappij toestemming voor wordt gegeven.
Die hebben vaak speciale afspraken met de dealers.
Ik lease altijd bij Volvo-lease, da's makkelijk voor de communicatie.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Waar jij als particulier bij 2,6mm profieldiepte in oktober mogelijk zou besluiten om nieuwe banden te nemen moet je van een leasemaatschappij toch nog even doorrijden tot ze echt "op" zijn....Smirky schreef:Normaa? Neen, niet echt. Raar dat ze steeds vragen of het over een eigen of een lease wagen gaat...
Het zal wel wat te maken hebben met het feit dat het een lease wagen is. De kosten worden immers betaald door de maatschappij. En werkuren zijn nu eenmaal moeilijk te traceren
Lease is goed voor de garage houders hun financieel handelen.
Een dealer moet voor elke reparatie toestemming vragen aan een leasemaatschappij, krijgen ze die niet sturen ze de berijder gewoon weer weg.
- ulrichm
- 3rd Gear member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 00:23
- Locatie: Den Haag
heeft de volvo dealer niet in zijn computer systeem staan (vooral als je al klant bent) welke auto prive en welke van een lease maatschappij is?
bij volkswagen werd ik dit ook steeds gevraagd. het lijkt me toch makkelijk om zo iets bij de gegevens van een auto te zetten, toch?
ik heb wel het gevoel, dat ze (bij volkswagen) vaak dingen gaan repareren als het om een prive auto gaat en onderdelen vervangen als het een leasebak is. hoe dit bij een volvo dealer is weet ik nog niet, want ik heb mijn auto pas twee weken.
bij volkswagen werd ik dit ook steeds gevraagd. het lijkt me toch makkelijk om zo iets bij de gegevens van een auto te zetten, toch?
ik heb wel het gevoel, dat ze (bij volkswagen) vaak dingen gaan repareren als het om een prive auto gaat en onderdelen vervangen als het een leasebak is. hoe dit bij een volvo dealer is weet ik nog niet, want ik heb mijn auto pas twee weken.
2006 S40 2.4 Edition II Geartronic
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@ulrichm,
Nee, dat heeft een dealer niet standaard in zijn computer staan.
Maar vreemd dat een dealer dat vraagt. Mijn dealer, weet het gewoon! Ik rij privé. Maar ja ze kennen me gewoon.
Ook als ik lease zou rijden hoeven ze het niet te vragen. Dan weten ze het na één keer ook.
BTW, ook bij het vorige dealerbedrijf waar ik de auto's in onderhoud had. (nu wel een beetje te onpersoonlijk geworden voor mij) kenden ze mij en wisten dat het privé was.
Nee, dat heeft een dealer niet standaard in zijn computer staan.
Maar vreemd dat een dealer dat vraagt. Mijn dealer, weet het gewoon! Ik rij privé. Maar ja ze kennen me gewoon.
Ook als ik lease zou rijden hoeven ze het niet te vragen. Dan weten ze het na één keer ook.
BTW, ook bij het vorige dealerbedrijf waar ik de auto's in onderhoud had. (nu wel een beetje te onpersoonlijk geworden voor mij) kenden ze mij en wisten dat het privé was.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27.02.2007 - 17:43
Nee normaal is het niet
Maar zoals hiervoor al staat. Er moet altijd eerst toestemming gevraagd worden aan de leasemaatschappij voordat de garage hun werkzaamheden aan jouw leaseauto mogen doen!
Bij de dealer is bekent van een krakende koppelingspedaal. Het is garantie!
Maar zoals hiervoor al staat. Er moet altijd eerst toestemming gevraagd worden aan de leasemaatschappij voordat de garage hun werkzaamheden aan jouw leaseauto mogen doen!
Bij de dealer is bekent van een krakende koppelingspedaal. Het is garantie!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41004
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ja, wie kent jou nou niet Theo :twisted:
Mijn dealer kent me ook maar vraagt toch elke keer naar het kenteken. En dat moet ik dan elke keer weer opzoeken of naar buiten lopen om te kijken
Ik vind het volkomen tercht dat de dealer het vraagt. Er kán in de tussentijd iets veranderd zijn.
Mijn dealer kent me ook maar vraagt toch elke keer naar het kenteken. En dat moet ik dan elke keer weer opzoeken of naar buiten lopen om te kijken

Ik vind het volkomen tercht dat de dealer het vraagt. Er kán in de tussentijd iets veranderd zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 12.07.2006 - 21:19
- Locatie: Den Bosch
Speciaal voor Pimp:
De bekleding betreft het zwarte Dala T-tex.
De naden van de grote vlakken welke van links en rechts op de zitting lopen pluizen en raken los. Schijnbaar niet goed gestikt.
De reden dat ik redelijk geirriteerd was, hangt samen met het feit dat ik voorheen Renault Laguna met heel veel kwaliteitsproblemen had, en er vanuit ging/ga dat de kwaliteit van een premium merk als Volvo veel beter is.
Bovendien kost een en ander veel tijd, ondanks het feit dat men mij zo goed en snel mogelijk tracht te helpen.
Voor de rest rijdt m'n bleutje perfect vandaag weer 280 km rondgeracet.....
De bekleding betreft het zwarte Dala T-tex.
De naden van de grote vlakken welke van links en rechts op de zitting lopen pluizen en raken los. Schijnbaar niet goed gestikt.
De reden dat ik redelijk geirriteerd was, hangt samen met het feit dat ik voorheen Renault Laguna met heel veel kwaliteitsproblemen had, en er vanuit ging/ga dat de kwaliteit van een premium merk als Volvo veel beter is.
Bovendien kost een en ander veel tijd, ondanks het feit dat men mij zo goed en snel mogelijk tracht te helpen.
Voor de rest rijdt m'n bleutje perfect vandaag weer 280 km rondgeracet.....
V50 1.6 D, Savile Grey Ed II RTI
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 10:48
Mijn prive V50 2.4i zit nu 57dkm op en alleen de eerste 20dkm beurt was onder de €300. Omdat het display het aangaf heeft ie net grote 60dkm beurt gehad.......€610 :?
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
toch niet alleen voor een beurt? wat is er vervangen? banden misschien?mcwk schreef:Mijn prive V50 2.4i zit nu 57dkm op en alleen de eerste 20dkm beurt was onder de €300. Omdat het display het aangaf heeft ie net grote 60dkm beurt gehad.......€610 :?