teebee schreef: ↑22.02.2024 - 20:30In China schijnen EV’s massaal staan te verstoffen….
No place to place
Dat is de naam van de docu over Chinese EV's die worden gebouwd maar niet verkocht worden, iets met subsidie. Ze worden daarom massaal op velden neergezet, echt velden vol splinternieuwe auto's die gewoon gebouwd zijn om de subsidie op te strijken.
Ok, ehhhhhhhhh…… er was iets met t milieu, toch? Daarom ‘moeten’ we allemaal aan de stekker, toch?
….. right
Dus eerst vervuilen door productie en daarna roepen dat wij boefjes zijn omdat we in een ICE rijden…….
Tot zover ‘de noodzaak’…
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
tja en dan lees ik het volgende die de voorziene ': "geweldige groei’ voor EV’s. van Jim Rowan" tegenspreekt.... ik snap wel dat iedereen in de
branche zoekende is ...en de consument idem..
Volgens een Amerikaans overheidsagentschap zit er zoveel natuurlijke waterstof in de grond, dat de hele wereld er honderden jaren mee vooruit kan. Als dit klopt, zou dat weleens de doodsteek voor de batterij-elekrische auto kunnen zijn.
Bij de Financial Times lezen we dat Amerikaanse geologen een goudkoorts naar natuurlijke waterstof voorspellen. Volgens een nog ongepubliceerd rapport van de US Geological Survey (USGS) - een agentschap van de Amerikaanse overheid – zit er wereldwijd namelijk wel vijf biljoen ton natuurlijke waterstof in de grond.
Is het niet zo dat de auto niet op waterstof rijdt maar dat waterstof energie opwekt zodat de auto elektrisch kan rijden?
Waterstofauto's zijn auto's met een elektromotor die een speciale brandstofcel heeft. Hierin wordt de waterstof met behulp van zuurstof uit de lucht omgezet in water. Bij dit proces komt elektriciteit vrij en hiermee wordt de elektromotor van de auto aangedreven zodat de auto vooruit komt.
Dus zijn auto's op waterstof elektrische auto's die hun eigen stroom opwekken.
Ik heb wel gehoord dat ook Volvo daar aan werkt
Ben schreef: ↑23.02.2024 - 14:28
Is het niet zo dat de auto niet op waterstof rijdt maar dat waterstof energie opwekt zodat de auto elektrisch kan rijden?
Waterstofauto's zijn auto's met een elektromotor die een speciale brandstofcel heeft. Hierin wordt de waterstof met behulp van zuurstof uit de lucht omgezet in water. Bij dit proces komt elektriciteit vrij en hiermee wordt de elektromotor van de auto aangedreven zodat de auto vooruit komt.
Dus zijn auto's op waterstof elektrische auto's die hun eigen stroom opwekken.
Ik heb wel gehoord dat ook Volvo daar aan werkt
Sterker nog, een auto op waterstof heeft ook nog een accu nodig tussen de brandstofcel en de electromotor.
Aangezien de brandstofcel niet snel genoeg energie kan leveren voor bijvoorbeeld snel optrekken.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Dat klopt, die feulcell is een traag ding. Eenmaal opgestart levert hij een vrii constant energie niveau en hij kan niet even af of bijschakelen als de motor er om vraagt.
Waterstof maken kost meer energie dan het oplevert en het spul is momenteel vrij duur.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Begrijp ik goed dat waterstof brandstof energie is die de accu weer vult.. ehhh dan heeft dat toch maar zeer beperkt voordeel milieu technisch of zie ik iets over het hoofd?
Omdat die cel niet het vermogen levert wat de motor kan verbruiken zit die accu er tussen. Kleine accu hoor, puur om te bufferen. Bussen kunnen er een tiental km op rijden, een auto vast verder.
Bij stilstand voedt de cel de accu, bij rijden pakt de motor zoveel mogelijk energie uit de cel. En afhankelijk van het gevraagde vermogen, geeft de cel alles af aan de motor of heeft hij wat over voor de accu.
Maar hoe dan ook, de benodigde energie om waterstof te produceren kan je beter direct in een BEV gooien.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Henry82 schreef: ↑23.02.2024 - 09:20
De poster voor mij Bob, die een heel verhaal schreef over dat het onmogelijk is op vakantie te gaan, je in België niet kunt laden etc. etc.
Ik kom het volgende schema tegen en dat schrijft dus een toename van de EV wereld wijd....
Uit de krant dan maar weer : Afgelopen week liet het Franse Forvia, fabrikant van auto-onderdelen, weten tienduizend banen te schrappen. Een paar dagen daarvoor kondigde het Duitse Continental een ontslaggolf van zevenduizend medewerkers aan.
Het marktaandeel van hybride en elektrische auto’s samen mag dan zijn verachtvoudigd sinds 2018, maar let wel de Europese automarkt is als geheel gekrompen.
Ondanks een groei van 14 procent in 2023, is de markt nog lang niet op het niveau van voor de coronapandemie. Vermoedelijk omdat consumenten wegblijven door het hoge prijskaartje van de elektrische auto.
Een Chinese variant is daarentegen goedkoper. De Europese Commissie onderzoekt momenteel of er sprake is van oneerlijke concurrentie, omdat Chinese producenten gesteund zouden worden door staatssubsidies.
In de verkoop van elektrische voertuigen ligt Europa nog ver achter marktleider China, dat goed is voor ruim de helft van de wereldwijde verkoop. Ook rijden er steeds meer Chinese modellen op de Europese wegen: in 2019 was slechts 0,5 procent van de verkochte elektrische voertuigen Chinees, in 2021 nam dit toe tot 3,9 procent. In de eerste zeven maanden van 2023 verdubbelde dit tot 8,2 procent, volgens Schmidt Automotive Research.
Word Volvo dan onder "Chinees model' gerekend?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Elektrische rijders verbaasd over 'rigoureuze maatregel'
Whaha ja hoor, dat zijn de echte deugers die weer braaf achter het 'gratis geld' aan gerend zijn.
Maar goed Nu.nl, kwaliteitsmedia...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi