Ik ben nieuw op het forum en wil graag een Volvo XC90 kopen. Ik vind het een prachtige auto om te zien en qua power/verbruik en ruimte vooral is het de auto voor mij.
Nu ben ik op een punt dat ik aan het vergelijken ben en al veel videos heb gezien, alleen wil ik van de liefhebbers horen wat nou echt de beste keuze is...
Ik wou in eerste instantie de 2.9 maar daar hoor ik vaker dan niet van dat die wat minder is qua schakelbak en een aantal problemen heeft die zodanig zijn dat de 2.5T wordt aangeraden.
Daarnaast heb ik geen idee of het verschil groot is tussen de 2.5T en de 2.9 qua acceleratie en chiptuning mogelijkheden (Stage 1)...
Ik wil dus graag jullie mening over het volgende:
1. 2.5T of de 2.9 ? Welke is betrouwbaarder? (KM stand rondom 300k)
2. Welke issues zijn de meest voorkomende voor beide motortypes?
3. Hoeveel km's kun je eigenlijk rijden / halen met deze motoren ongeveer met redelijk goed onderhoud voor je de auto koopt zegmaar, want daar heb ik geen overzicht van natuurlijk, facturen zijn allemaal mooi maar rijgedrag etc ook leuk om te weten en dat kan niet...
4. Zijn er verschillen/grote verschillen met de schakelbak tussen deze 2 motoren? Zo ja, wat is de beste keuze...
Ik hoor het heel graag van jullie, want ik zou graag met veel vertrouwen zon tank willen kopen en dan lekker opknappen en naar smaak maken

Groetjes,
VolvoX