Dank voor alle leuke reacties!
Na 2 weken en ongeveer 1000km kan ik wel concluderen dat ik het een enorm fijne auto vind. Ik heb grotendeels electrisch (wel Hybrid stand) gereden want de tankinhoud is nog 2/3e vol sinds aflevering.
Een paar opvallende dingen:
Ik krig het niet voor elkaar de spiegelstand op te slaan in "parkeerstand". De spiegels kantelen naar beneden bij het achteruitrijden, dit vind ik een mooie feature want ik moet hier voor de deur fileparkeren en wil mijn velgen mooi houden, maar ze kantelen veel te ver. Ik kan deze wel aanpassen, maar wanneer ik de volgende keer weer achteruit rijd, staan ze weer helemaal naar beneden. Heb de feature nu maar uitgezet.
Het HP audio systeem valt me toch een beetje tegen. Ik had geen keus bij het bestellen (Care by Volvo) maar het is toch wat vlak allemaal. Het Bose systeem in mijn Mazda 6 was al niet top, maar deze zit er helaas nog een stukje onder.
Ik heb al een paar keer gehad dat na het laden de stekker in de auto gelocked blijft, ondanks dat de deuren ontgrendeld zijn. Ik moet dan de deuren opnieuw op slot doen, en vervolgens weer ontgrendelen, hierna komt hij vrij. Doe ik iets verkeerd? De volgorde is vaak eerst de auto ontgrendelen, daarna de laadpas tegen de paal, laadkabel los uit paal, en daarna los uit auto, maar dit laatste wil dus niet altijd.
Verder is het echt een topauto, hij overtreft mijn verwachtingen qua comfort en rijplezier. Ik loop elke keer met een grote glimlach naar de auto toe