hallo,
ik had een paar vragen, mijn vader heeft nu nog een volvo amazon combi, en wil graag dat ik er binnekort mee ga rijden aangezien zij er te weinig tijd voor hebben. maar nu het volgende, ik zou graag willen dat hij iets meer pit kreeg, nu had mijn vader het over dacht ik een ''K'' nokkenas, mensen hier ervaring mee? of dit ook gaat icm lpg, kop zitten geharde kleppen in.. en dan nog een vraag; is het mogelijk om een combi wat stugger te maken (zitten al zwaardere veren onder) dat het overhellen tegengaat?
alvast bedankt!
Boele
sneller maken amazon combi b18? poedercoat vraag! p2
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
een K-nokkenas is wat sneller, vooral bij 3000 rpm, maar het is niet alleen één onderdeel "sneller" maken, je moet de gehele ademhaling van de motor aanpakken, denk daarbij aan de carb., de uitlaat, klepdiameter, compressie etc. ook moet je rekening houden met de gevolgen zoals hogere bedrijfstemperatuur;
overhellen kan je aanpakken door voor en eventueel ook achter andere stabilisatorstangen te monteren, die zijn er in twee diameters, kijk maar eens bij IPD USA;
ga ook maar eens kijken op de site van de Volvo V44 club, daar zit alle expertise op dit gebied.
overhellen kan je aanpakken door voor en eventueel ook achter andere stabilisatorstangen te monteren, die zijn er in twee diameters, kijk maar eens bij IPD USA;
ga ook maar eens kijken op de site van de Volvo V44 club, daar zit alle expertise op dit gebied.
- Boele
- 4th Gear member
allereerst bedankt voor je snelle reactie,
het is een b18a motor met een b18d kop + b20uitlaatspruit. ik denk dat ik inderdaad eens wat rond ga vragen bij de v44. zal ook arjan van breugel eens een mailtje sturen.
wat ik me nog afvroeg, is een stab. stang achter te monteren, en zoja hoe? aangezien hij achter uiteraard een starre achteras heeft..
voor zit er al een stab stang, maar heeft een van jullie er al eens van gehoord om er een dubbele van te maken?
alvast bedankt
groeten
Boele
het is een b18a motor met een b18d kop + b20uitlaatspruit. ik denk dat ik inderdaad eens wat rond ga vragen bij de v44. zal ook arjan van breugel eens een mailtje sturen.
wat ik me nog afvroeg, is een stab. stang achter te monteren, en zoja hoe? aangezien hij achter uiteraard een starre achteras heeft..
voor zit er al een stab stang, maar heeft een van jullie er al eens van gehoord om er een dubbele van te maken?
alvast bedankt
groeten
Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
achter kan ook, een dubbele voor kan in principe ook, maar wordt vaak wat rommelig; mijn ervaring is dat een dikkere voorop voldoende is om een redelijk strak stuurkarakter te hebben en toch nog voldoende comfort te houden, vooral een stab stang achter maakt er een hobbelbak van; leuk op het circuit, dat wel....
- Fat Rat
- 5th Gear member
Tussen een auto afraggen en een auto wat vlotter maken zit wel een wereld van verschil vind ik. Ik bedoel ik zou het ook wel leuk vinden als mijn wagen wat vlotter zou zijn... dat zegt niet dat ik er dan direct mee zou gaan lopen raggen. Daar zijn het de auto's gewoon niet voor.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- Iroll
- 6th Gear member
Wil je echt weten wat je uit een B18/B20 blok kan halen kijk dan eens op deze site.
Kost wel een paar euri, maar dan rij je ook alles zoek. Je kan ong. 250pk uit zo'n ouderwets blok persen en nog betrouwbaar ook. Bij Nordicar in Heerhugowaard staat trouwens al een tijdje een 164 cabrio turbo te koop met 300pk!
http://www.v-performance.com/about.html
Kost wel een paar euri, maar dan rij je ook alles zoek. Je kan ong. 250pk uit zo'n ouderwets blok persen en nog betrouwbaar ook. Bij Nordicar in Heerhugowaard staat trouwens al een tijdje een 164 cabrio turbo te koop met 300pk!
http://www.v-performance.com/about.html
- Fat Rat
- 5th Gear member
Tsja en de B200 kan je nog veel verder opfokken als je wil, denk dat dat op zich ook wel een heel eind zou moeten passen
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 1st Gear member
Een B200 past natuurlijk wel, maar je moet zeker bij een amazon aardig wat aanpassen en dan bedoel ik echt slijpen en lassen. van de zomer hoop ik een B234 in mn 145 te hebben.
Kijk hier eens als je echte power uit een B18/B20 wil http://www.kgtrimning.com/
o.a. compleet geflowde koppen e.d.
Kijk hier eens als je echte power uit een B18/B20 wil http://www.kgtrimning.com/
o.a. compleet geflowde koppen e.d.
-
- 2nd Gear member
Slijpen en lassen om een B 20 er in te krijgen????? Als er al een B18 in ligt?
Dacht 't toch niet
Past gewoon en zelfs op de B18 steunen.
Het is wel wenselijk om de aandrijflijn een beetje aan te passen.
Een B20 met orginele dubbelle beademing en een K nokkenas lijkt me al heel wat anders.
Er zit zoals ik lees al een dubbel B 20 uitlaat spruitstuk op met de dubbelle pijp tot onder de auto. Daar kun je nog wel iets doen door een sport uitlaat te monteren maar meestal klinkt dat alleen maar sneller.
Wel levert een langere uitlaat meer koppel.
Leef je uit zou ik zeggen.
Een klassieker is geweldig en niet heilig.
Dacht 't toch niet
Past gewoon en zelfs op de B18 steunen.
Het is wel wenselijk om de aandrijflijn een beetje aan te passen.
Een B20 met orginele dubbelle beademing en een K nokkenas lijkt me al heel wat anders.
Er zit zoals ik lees al een dubbel B 20 uitlaat spruitstuk op met de dubbelle pijp tot onder de auto. Daar kun je nog wel iets doen door een sport uitlaat te monteren maar meestal klinkt dat alleen maar sneller.
Wel levert een langere uitlaat meer koppel.
Leef je uit zou ik zeggen.
Een klassieker is geweldig en niet heilig.
740 GL Estate '90
- Boele
- 4th Gear member
heb je al ondervonden of het wat is?henky_Z schreef:Ik heb net een Weber 36/36 DCD op de kop getikt. Met gevlakte kop, spagetti spruitstuk en K nokkenas moet dit goed zijn voor 140PK (zegt men), maar ik denk dat ik de boel eerst maar eens lopend maak.
-
- 1st Gear member
Haha, nee, mn blok liep kapot voor hemelvaart, dus meteen mn blok uit de 145 in gehangen, die lag er toch naast.
Nu moet ik mn blok reviseren. geeft eigelijk niet zoveel, heb ik meteen een goede uitgangsbasis.
Nu moet ik mn blok reviseren. geeft eigelijk niet zoveel, heb ik meteen een goede uitgangsbasis.
-
- 1st Gear member
zelf doen,ik heb nog een goede krukas, dus die hoeft niet geslepen te worden. nieuwe lagerschalen er in. Zuigers en cilinderszijn als nieuw. Nieuwe nokkenas heb ik nog liggen (K) kop beetje vlakken, kleppen grinden. Oliepomp nameten en dan moet alles het wel weer doen.