Ik ga binnenkort weer een onderhoudsbeurt laten doen aan mijn XC60 II - en ik pakte even de Volvo onderhoud schema erbij en ik zie elke 96kkm bougies vervangen.
Normaliter betwijfel ik heb niet zo, maar op forums etc heeft iedereen het over 30-60kkm bougies vervangen. Het advies van Volvo is niet eens in de buurt.. wat is slim..?
Tosko schreef: ↑17.03.2024 - 12:12
Blijf het bijzondrr vinden dat velen overtuigd zijn dat 60kkm de Volvo norm zou zijn.
Dat is denk ik niet zozeer een overtuiging maar of ervaring (in mijn geval) of gewoon weten. Ik vind met met jou wel vreemd dat ze in US blijkbaar een andere interval hanteren. Overigens gebruikt Volvo hier de Denso Iridium bougies en die heb ik wel eens voor een test meer dan 100K in mijn 855 op LPG gehad, dus het kan ook wel.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor