Caravan achter de EX30
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8485
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik vraag me wel af hoe ver je nog geraakt met een caravan van 1000kg er achter….
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27272
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik gok een 3e van je normale bereik.
Meen dat dit bij een Tesla Model X ook ongeveer op gaat als je daar echt wat achter hangt.
Meen dat dit bij een Tesla Model X ook ongeveer op gaat als je daar echt wat achter hangt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat hangt volledig af van de vorm van de caravan. Is het de bekende "doos" of is het een kip shelter of eriba touring? Het gewicht heeft maar een klein aandeel in het verbruik. Het is vooral de vorm van de caravan en dat is het frontaal oppervlak.
Dus heb je een hoge " traditionele doos" van 1000 kg kom je minder ver dan met een innovatieve lage of afgeronde caravan van 1000 kg.
Reken echter op gemiddeld een halvering t.o.v. het daadwerkelijke rijbereik bij sologebruik. En dat zal bij een grote SUV minder zijn dan bij een "normale" sedan of estate. Net zoals bij een ICE voertuig.
Dus heb je een hoge " traditionele doos" van 1000 kg kom je minder ver dan met een innovatieve lage of afgeronde caravan van 1000 kg.
Reken echter op gemiddeld een halvering t.o.v. het daadwerkelijke rijbereik bij sologebruik. En dat zal bij een grote SUV minder zijn dan bij een "normale" sedan of estate. Net zoals bij een ICE voertuig.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Niet dus. Zie mijn uitleg gebaseerd op ervaringen van het caravan forum.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8245
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Mag je überhaupt wel een caravan trekken met de EX30?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Jazeker. Lees even terug bij de spiegels. Wat de verschillende types mogen trekken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7794
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ik vermoed dat het ‘behelpen’ wordt.BlackcurrantV70 schreef: ↑17.03.2024 - 11:50 Ik vraag me wel af hoe ver je nog geraakt met een caravan van 1000kg er achter….
Allemaal leuk en aardig die electromobielen maar pas als de actieradius (in kou en met gewicht) fatsoenlijk wordt zal ik er pas over gaan denken.
Ow ja, betaalbaar is ook nog wel een ‘dingetje’…
Al vind ik die EX30 een alleraardigste verschijning en deze staat bij mijn vrouw hoog op haar lijstje als haar leasevervanger over een kleine 2jr.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8245
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Thanks. Gevonden
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27272
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Kwestie van de mindset veranderen.teebee schreef: ↑17.03.2024 - 16:33Ik vermoed dat het ‘behelpen’ wordt.BlackcurrantV70 schreef: ↑17.03.2024 - 11:50 Ik vraag me wel af hoe ver je nog geraakt met een caravan van 1000kg er achter….
Allemaal leuk en aardig die electromobielen maar pas als de actieradius (in kou en met gewicht) fatsoenlijk wordt zal ik er pas over gaan denken.
Ow ja, betaalbaar is ook nog wel een ‘dingetje’…
Al vind ik die EX30 een alleraardigste verschijning en deze staat bij mijn vrouw hoog op haar lijstje als haar leasevervanger over een kleine 2jr.
Meer langere pauzes nemen, voor heel wat mensen is de reis tenslotte ook al onderdeel van de vakantie.
Al ben ik wel benieuwd hoe dat straks gaat als iedereen z'n caravan af moet koppelen om te kunnen laden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- iHansz
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
- Locatie: Utrecht
Mensen die EV rijden weten dat er beperkingen zijn, maar hè, je hebt vakantie! Je hoeft niet in één ruk naar Zuid-Europa.
Zo ben ik met m’n huidige Honda e gewoon naar Noorwegen op vakantie geweest (in ieder dorp wel een snellader!) en, omdat de EX30 toch langer op zich laat wachten
, komende juni naar Wales.
Maar terug on topic, kijk eens op: https://www.aerocabin.nl/ of beter: https://elektrischeautovakanties.nl/



| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29.04.2024 - 19:01
Gisteren 155 km met caravan erachter gereden en regelmatig file file gehad. Had nog 35% over dus 200kmmet extended range moet zeker kunnen
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01.04.2024 - 20:06
EX30ER 90% geladen:
Wij nemen mee,
2 personen
Caravan 1150kg
1 racefiets, 1 elektrische fiets, 1 stadsfiets
1 kano 17 kg
Wij rijden ongeveer 210 km en dan 12,5% over.
ACC doet het helaas niet, maar dat is een topic voor andere thread
Wij nemen mee,
2 personen
Caravan 1150kg
1 racefiets, 1 elektrische fiets, 1 stadsfiets
1 kano 17 kg
Wij rijden ongeveer 210 km en dan 12,5% over.
ACC doet het helaas niet, maar dat is een topic voor andere thread
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat is heel netjes.
Maar welke caravan betreft het? (En een foto van je combinatie is altijd welkom
)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08.06.2024 - 11:09
Goedenavond,
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een zwarte EX30 (Core+ER) Ik rijdt ongeveer een 100km per dag en kan gelukkig thuis laden. Ik ben hoofdzakelijk in het oosten van het land te vinden
Auto bevalt op wat softwarezaken na erg goed.
Aangezien dit mijn eerste berichtje is op dit forum is dit tevens mijn voorstelrondje denk ik
Momenteel ben ik met mijn (lease) EX30 in Frankrijk icm met een 1400kg wegende Hobby.
Ik ben thuis met een volle accu vertrokken, en kan maximaal 140km rijden met deze combinatie. (Normaal zo’n 350 a 400 km.)
Mijn rit naar de camping is ongeveer 670km. Ik heb totaal 5x geladen onderweg, en heb er dik 11 uur over gedaan. Op deze tegenvallende resultaten had ik mij ingesteld, en was al uit gegaan van het ergste
Het laden zelf, en het rijden ging prima. De auto kan de caravan met gemak aan, en het rijdt als een zonnetje. Ik was bang dat ik veel zou moeten afkoppelen om te laden onderweg, maar gelukkig is dit maar 1x voorgekomen. (Omdat een andere snellader buiten dienst was)
De grootste uitdaging is het zelf inschatten hoeveel je range is icm de caravan. Ik had verwacht dat de auto dit zou aanpassen na een tijdje. Helaas is dit niet het geval. Het blijft dus gokken hoe ver je kan komen. Daardoor al 2x onder de 5% een lader bereikt. Dat houdt het nogal spannend zeg maar…
Gelukkig ga ik maar 1x per jaar een stukje verder met de caravan, dus dat neem ik voor lief t.o.v. de voordelen de rest van het jaar.
Groeten Tom.
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een zwarte EX30 (Core+ER) Ik rijdt ongeveer een 100km per dag en kan gelukkig thuis laden. Ik ben hoofdzakelijk in het oosten van het land te vinden
Auto bevalt op wat softwarezaken na erg goed.
Aangezien dit mijn eerste berichtje is op dit forum is dit tevens mijn voorstelrondje denk ik
Momenteel ben ik met mijn (lease) EX30 in Frankrijk icm met een 1400kg wegende Hobby.
Ik ben thuis met een volle accu vertrokken, en kan maximaal 140km rijden met deze combinatie. (Normaal zo’n 350 a 400 km.)
Mijn rit naar de camping is ongeveer 670km. Ik heb totaal 5x geladen onderweg, en heb er dik 11 uur over gedaan. Op deze tegenvallende resultaten had ik mij ingesteld, en was al uit gegaan van het ergste
Het laden zelf, en het rijden ging prima. De auto kan de caravan met gemak aan, en het rijdt als een zonnetje. Ik was bang dat ik veel zou moeten afkoppelen om te laden onderweg, maar gelukkig is dit maar 1x voorgekomen. (Omdat een andere snellader buiten dienst was)
De grootste uitdaging is het zelf inschatten hoeveel je range is icm de caravan. Ik had verwacht dat de auto dit zou aanpassen na een tijdje. Helaas is dit niet het geval. Het blijft dus gokken hoe ver je kan komen. Daardoor al 2x onder de 5% een lader bereikt. Dat houdt het nogal spannend zeg maar…
Gelukkig ga ik maar 1x per jaar een stukje verder met de caravan, dus dat neem ik voor lief t.o.v. de voordelen de rest van het jaar.
Groeten Tom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3947
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Welkom hier.
De eerste caravan-EX30-combi die ik zie; mooi verhaal ook erbij verteld.
2x onder de 5%, oef.....
Veel plezier met je auto en vakantie!
De eerste caravan-EX30-combi die ik zie; mooi verhaal ook erbij verteld.
2x onder de 5%, oef.....
Veel plezier met je auto en vakantie!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Jemig, bijna 3x het normale verbruik. Vroeger zag je veel auto's met een spoiler op het dak om de rijwind over de caravan te geleiden. Zou dat bij jouw combinatie ook het verbruik kunnen drukken?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08.06.2024 - 11:09
Die gedachte schoot ook door mijn hoofd, aangezien mijn ouders dat ook ooit eens gehad hebben.S80 Executive schreef: ↑09.08.2024 - 08:19 Jemig, bijna 3x het normale verbruik. Vroeger zag je veel auto's met een spoiler op het dak om de rijwind over de caravan te geleiden. Zou dat bij jouw combinatie ook het verbruik kunnen drukken?
Ik ben bang dat het alsnog gewoonweg flink behelpen is.
Ik wist ook niet goed wat ik verwachten moest, aangezien de meeste testen met bijna lege of lichte caravans zijn gedaan volgens mij.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Je gebruikt natuurlijk niet je 100% hele tank of accu dat scheelt ook eea range . Met een caravan achter de EV heb je die wel nodig en zelfs met een snelle lader op een snel ladende auto sta je nog minimaal 45min. voor 200km.
Solo kan je de 20% - 80% ( je gebruikt slechts 60% !! dus ) methode toepassen waardoor laden minder lang duurt en kan je een uurtje winnen op 1000km.
Solo kan je de 20% - 80% ( je gebruikt slechts 60% !! dus ) methode toepassen waardoor laden minder lang duurt en kan je een uurtje winnen op 1000km.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08.06.2024 - 11:09
Ik heb volledige vrije keuze van mijn werkgever. Heb toch een EV gekozen omdat het ‘probleem’ zich maar 1x per jaar voordoet. De rest van het jaar is het heerlijk sturen.
Hiervoor reed ik privé een Audi A3, qua luxe wel wat ingeleverd maar verder nog steeds tevreden met de overstap.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08.06.2024 - 11:09
Dat dusredracer schreef: ↑09.08.2024 - 15:40 Je gebruikt natuurlijk niet je 100% hele tank of accu dat scheelt ook eea range . Met een caravan achter de EV heb je die wel nodig en zelfs met een snelle lader op een snel ladende auto sta je nog minimaal 45min. voor 200km.
Solo kan je de 20% - 80% ( je gebruikt slechts 60% !! dus ) methode toepassen waardoor laden minder lang duurt en kan je een uurtje winnen op 1000km.
Langer laden kan wel, maar loont niet in mijn ogen.