En hier onder staan de fotos van wat ik in vida heb staan.
Hee hartstikke bedankt voor je reactie. Ik laat deze week het gasklep huis reinigen en nieuwe orginele volvo bougies plaatsen. Mocht het hier door beter worden wat ik wel hoop
Bedankt voor je reactie. Maar als ik die stekker los trek tijdens een draaiende motor is het dan niet logisch dat het motor geluid zal veranderen?Bjarnuhh schreef: ↑24.03.2024 - 19:42 Eens, turbostoring verwijderen en ff kijken of hij terugkomt.
Dat doorschieten naar de 2000 toeren en dan afzakken is inderdaad normaal. Dat ie weer ff omhoog springt is dan weer een beetje vaag.
Verder is de VVT een bekende oorzaak van een ratelend geluid zeker bij koude motor (dikke olie). hier kunnen ze ook wel slechter van stationair lopen ik zou eens kijken of je dit kan uitsluiten. onder die plastic kap van de bobines zit helemaal links nog een stekker uit die hoek komt (onder de distributie kap) dan weet je eigenlijk als genoeg. Je kan die stekker ook even loskoppelen terwijl de motor draai. Mocht het geluid dan veranderen weet je het helemaal zeker.
Ben benieuwd of dit je helpt.
Btw: Een ratelende VVT opzich kan geen schade aan richten. vaak lekken ze dan ook olie over de distributie en heb je kans dat je riem slipt of door verzwakking van langdurige blootstelling aan olie knapt. dan ben je wel het spreekwoordelijke haasje.