Jeroen, ik heb het niet over beveiligen maar over optimaliseren. En verder kan ik je vraag niet beantwoorden. Weet alleen wel dat jij geen conditionering van je accu op je fiets hebt.
raspaardje schreef: ↑30.03.2024 - 20:19
En dus is dit een incidenteel geval volgens jou waar je maar even als particuliere rijder mee geconfronteerd kan worden?
Ik zeg dat de 2018> S/V60 PHEVs zich nog maar moeten bewijzen; wie zegt dat deze accutechnologie beter is dan die van een X90 T8 of een D6?
Als leaserijder is het gemakkelijk praten natuurlijk; je levert die auto straks gewoon weer in.
Ja, ik denk (maar weet dat dus niet zeker want ze kunnen net goed e.e.a. fout hebben gemeten of geïnterpreteerd) dat als de conclusies van de test correct zijn, dat het een incident is en dat denk ik omdat er heel veel praktijk bewijs is dat accu's van een PHEV (maar kijk ook naar de Prius bijvoorbeeld) niet al met 150K stuk zijn...
Ik ageer dus vooral tegen de onterechte aannames die ik meen te lezen dat een PHEV een slecht idee is omdat de accu's zo snel kapot zouden gaan wat dus gewoon domweg niet strookt met de feiten (uitzonderingen/incidenten zoals altijd daargelaten).
Je weet wat de projectmatige formule van een risico is? Namelijk kans x gevolg = risico? Ik denk dat de kans heel erg klein is X een groot gevolg = nog steeds een klein risico.
En verder begrijp ik je opmerking van 2018 versus T8/D6 niet. Ik zeg in ieder geval niet dat de een beter is dan de ander, ik zeg alleen dat de accu capaciteit groter is en daarmee het gevolg van degradatie (namelijk een afnemend bereik) dus kleiner wordt. De opmerking van leaserijder is op mij in ieder geval niet van toepassing.