Hey allemaal,
Ik heb gewoon internet in mijn EX30, maar krijgt toch steeds de notificatie dat ik me moet aanmelden voor ‘IITC (Internet in the car). Als ik dat open, kom ik uit op een vodafone website waar ik een account moet maken. Als ik dat probeer, krijg ik steeds een error bij de laatste stap.
Iemand anders iets vergelijkbaars meegemaakt? Is dit uberhaubt nodig?
“Internet in the car”
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21
Ik heb dit ook gehad. Probeer je het aanmaken van een account toevallig op een iPhone? Bij mij lukte het registeren ook niet en ben ik verder gekomen met een MacBook Pro. Op een Windows laptop zal het ook wel lukken.WingsOfDaidalos schreef: ↑19.03.2024 - 16:19 Hey allemaal,
Ik heb gewoon internet in mijn EX30, maar krijgt toch steeds de notificatie dat ik me moet aanmelden voor ‘IITC (Internet in the car). Als ik dat open, kom ik uit op een vodafone website waar ik een account moet maken. Als ik dat probeer, krijg ik steeds een error bij de laatste stap.
Iemand anders iets vergelijkbaars meegemaakt? Is dit uberhaubt nodig?
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)
- MEL
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 27.10.2015 - 19:12
- Locatie: Twente
Indien IPhone: gebruik niet het automatisch invullen van de sms code; dan komt een error. Bij anderen op Facebook forum hoor ik terug dat bij het handmatig invullen van de sms code het (meestal) wel werkt. Bij mijzelf was dat ook het geval.WingsOfDaidalos schreef: ↑19.03.2024 - 16:19 Hey allemaal,
Ik heb gewoon internet in mijn EX30, maar krijgt toch steeds de notificatie dat ik me moet aanmelden voor ‘IITC (Internet in the car). Als ik dat open, kom ik uit op een vodafone website waar ik een account moet maken. Als ik dat probeer, krijg ik steeds een error bij de laatste stap.
Iemand anders iets vergelijkbaars meegemaakt? Is dit uberhaubt nodig?
V50 2.0 Sports Edition 2 MY07
S40 2.0D Momentum MY06
V60 D5 AWD GT Summum MY12
V40 T4 Summum MY2014
EX30 SMER 69KWh Plus MY2024
V90 D5 AWD GT inscription Polestar MY2017
S40 2.0D Momentum MY06
V60 D5 AWD GT Summum MY12
V40 T4 Summum MY2014
EX30 SMER 69KWh Plus MY2024
V90 D5 AWD GT inscription Polestar MY2017
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05.07.2023 - 21:25
Ik heb het idee dat het niet nodig is. Is volgens mij vooral om de auto als hotspot te gebruiken. Deze mogelijkheid is er echter niet in de EX30.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21
Heb sinds de aflevering van mijn EX30 geen internet gehad in de auto. Mijn EX30 is op dit moment ook niet te bereiken via de app, waardoor je het IITC abonnement ook niet kunt activeren.
Zit nu bij de dealer en mocht het vandaag worden opgelost (wat ik op dit moment betwijfel, op basis van de discussies op https://www.facebook.com/groups/2330550000438336/), dan zal ik de stappen die moeten worden uitgevoerd hier wel gaan posten.
Zit nu bij de dealer en mocht het vandaag worden opgelost (wat ik op dit moment betwijfel, op basis van de discussies op https://www.facebook.com/groups/2330550000438336/), dan zal ik de stappen die moeten worden uitgevoerd hier wel gaan posten.
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21
Update: ze krijgen het nog niet voor elkaar. Ook niet na overleg met Brussel en Zweden. Auto achtergelaten en vervangend vervoer meegekregen.
Ik lees hier dat het pas met een app/OTA update wordt opgelost:
Similar for me. Worked briefly then stopped. Tried resetting car, re-installing app, using a different volvo id - nothing works. Same error of could not prepare app or can't switch cars.
Contacted Volvo support (dealer is useless) and they say it's a known issue and will be fixed with a car and app update soon.
Ik lees hier dat het pas met een app/OTA update wordt opgelost:
Similar for me. Worked briefly then stopped. Tried resetting car, re-installing app, using a different volvo id - nothing works. Same error of could not prepare app or can't switch cars.
Contacted Volvo support (dealer is useless) and they say it's a known issue and will be fixed with a car and app update soon.
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)
- HeinvdW
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Wat ik weet van de Volvo site is dat inloggen op mijn Volvo ID niet lukt met bijzondere leestekens.
Ik zou eens proberen een wachtwoord aan te maken met alleen hoofdletters, kleine letters en getallen.
Ik zou eens proberen een wachtwoord aan te maken met alleen hoofdletters, kleine letters en getallen.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21
Ik heb een wachtwoord met speciale tekens (zoals een @ en een #) kunnen gebruiken op de Volvo website om mijn Volvo ID aan te maken. Een paar jaar geleden, maar ook recent nog.
En de dealer kon met zijn eigen Volvo ID de auto ook niet gekoppeld krijgen in zijn EX30 app.
En de dealer kon met zijn eigen Volvo ID de auto ook niet gekoppeld krijgen in zijn EX30 app.
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21
Kleine verbetering, de auto is weer te koppelen binnen de app. Nu het IITC abonnement nog.
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21
Oorzaak lijkt in de communicatie tussen Volvo en Vodafone te liggen. Het chassisnummer en het modemnummer moet door Volvo aan elkaar gekoppeld worden en Volvo dient het modemnummer aan Vodafone door te geven.
Zodra dit is gebeurd en er is ook een streaming abonnement gekoppeld, dan zou het abonnement geactiveerd moeten worden en ook zichtbaar moeten worden in de app. Kan volgens Vodafone ongeveer een week doorlooptijd in zitten.
We zijn er bijna…
Zodra dit is gebeurd en er is ook een streaming abonnement gekoppeld, dan zou het abonnement geactiveerd moeten worden en ook zichtbaar moeten worden in de app. Kan volgens Vodafone ongeveer een week doorlooptijd in zitten.
We zijn er bijna…
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)
- Bra1n
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27.09.2023 - 12:33
VolvoRijder81 schreef: ↑14.04.2024 - 16:38 Oorzaak lijkt in de communicatie tussen Volvo en Vodafone te liggen. Het chassisnummer en het modemnummer moet door Volvo aan elkaar gekoppeld worden en Volvo dient het modemnummer aan Vodafone door te geven.
Zodra dit is gebeurd en er is ook een streaming abonnement gekoppeld, dan zou het abonnement geactiveerd moeten worden en ook zichtbaar moeten worden in de app. Kan volgens Vodafone ongeveer een week doorlooptijd in zitten.
We zijn er bijna…
Dit wist mijn dealert ook te vertellen.
Ik kan namelijk ook niet verder komen dan VolvoRijder81 met de app verbinden.
afwachten dus maar
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02.07.2021 - 20:21
Hier eindelijk internet in de auto. Het accepteren van cookies en contactmomenten bij een nieuwe registratie lijkt de oplossing te zijn geweest.
Zodra ik mijn e-mailadres had bevestigd, ontving ik direct de bevestigingsmail en heb ik internet in de EX30.
Zodra ik mijn e-mailadres had bevestigd, ontving ik direct de bevestigingsmail en heb ik internet in de EX30.
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,7 kWh/100 km)