"Wombat"

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6571
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Jij bent een bofkont Mees met zo'n mooie combi en lekkere vakanties. Geniet er met volle teugen van. Mooi om te lezen ook dat de 40 zo goed bevalt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14618
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ha Mees hoe gaat de Wombot?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3905
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Dat is alleraardigst van je Bob, dat je er naar vroeg.
Ik kon je er geen antwoord op geven toen omdat onze 'wegen' gescheiden waren voor dik 4 weken.
www verzorgde nog wel enige communicatie.......
Screenshot_20240222_214257_se.volvo.vcc.jpeg
Gisteren gewassen en de vlakke delen in de 'poets'. Er valt alweer wat voorjaar-ellende uit de bomen.
Door de vele regen zijn de naden behoorlijk groen. Dat wordt ook nog een karwei bij de volgende buiige dag.
Vandaag voor het eerst gereden.
Startte als vanouds, gelukkig.
1 'plakkende' rem en tijdens de eerste paar keer remmen een roest-orkest in mijn (gevoelig) oor.
En tja..... Down Under reden we een 21 jarige MB E320 W211 (stapt voor mij moeilijk in, zit fijn wijds; reed en voelde zoooooo fijn)
dan is zo'n Wombat toch maar een lichtvoetig hobbelpaard zeg (stapt weer wel heel fijn in)
WhatsApp Image 2024-03-06 at 11.10.46.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door mees op 08.03.2024 - 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7786
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Das een hele overgang uit de Australische zomer naar de kilte in NL
Sterkte weer hier Mees ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14618
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Lijt me wl bijzonder zit andere kant van die Aardkloot, kijk je even in je Wombat...o de accu is nog goed, staat nog op dezelfde plek, zal toch ook energie verbruiken accu....
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27212
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Rondje rijden, alles weer mooi gangbaar en de accu weer bijgeladen :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3905
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Onbeschadigd geparkeerd thuis en de volgende ochtend bij het instappen zag ik een scheur vanaf de linker A-stijl in de voorruit. Geen steenslag eerder gehoord.
Over de eisen van de verzekering en hoe ze daar mee omgaan (heel pakket aan verzekeringen sinds 1978), zie topic viewtopic.php?p=1842351#p1842351 en ik moet nog afwachten hoe dat verder gaat. Eerst zien, dan geloven.

Ja, als berijder 'wil' ik ook wat: originele ruit, bij dealer en kalibreren op/via Volvo-apparatuur.
Voorheen zag ik in Amersfoort een ruit-bedrijf in de werkplaats. Nu heeft de dealer even verderop in de straat een speciale ruimte daarvoor en een medewerker die zich daar mee bezig houdt. Ik had die beste man nooit eerder gezien. Helaas mocht ik niet 'meekijken'. Iets met veiligheid-eisen. Misschien wel zo goed ook, ivm concentratie.
Het is geen karwei van even in een uurtje. Ook dat 'uitharden' nemen ze uren de tijd voor. Blij met de leenauto XC40 B4 om elders iets te doen.

Over dat kalibreren, wat ze in de werkplaats doen; tja ik was er even niet bij.... (afgeleid door een hele 'rijke' XC60 in de showroom, zonder electro-aandrijving nog)
Monteur zei (woorden van soortgelijke strekking): als u gaat rijden komen er meldingen. CC kunt u nog niet gebruiken. Snelweg voor 10 minuten achter een ander blijven.
En jawel hoor. Utrecht naderend deed ACC en AP het weer. Hoop dat de City Safety noodstop ook zal werken mocht het eens......
Vond een filmpje over kalibreren

De ruit ligt er keurig in (waterdichtheid zal nog moeten blijken) en de dashcam is door hen ook weer bevestigd.
Tot nog toe blij.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
HansV60
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 15.11.2013 - 12:44
Locatie: Flevoland

Verleden jaar het zelfde probleem gehad, een scheur van een halve meter in de voorruit in Frankrijk gebeurt. Gelukkig aan de rechterzijde. Kon dus gewoon naar huis. Daarna bij de Volvo in Amersfoort een nieuwe ruit in laten zetten. Vervangende auto mee gekregen Volvo XC40 B4. Zelfs het Zwitsers autobaan vignet zat weer op de voorruit.😀 Helemaal geen problemen van rare meldingen gehad.
Volvo XC40 T5 Hybride R-Design 2021.
Volvo V60 Momentum D3 MY 2012
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6571
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mooi Mees dat het weer in orde is. Heb zelf van dat hele kalibreren niets gemerkt en ook geen opmerkingen van de dealer hierover gehad, noch meldingen gezien.
In ieder geval weer een mooie heldere krasvrije en scheurloze voorruit voor Wombat. Geniet er van.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3905
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Monteur zei: normaal gesproken rijden wij een proefrit, totdat de meldingen weg zijn en de auto ook goed reageert op de 'systemen'.
Het was laat geworden en na uitleg vertrouwde hij dat het goed is / zou komen. Inderdaad....
Dus kennelijk bij jullie gedaan door de dealermonteur... :)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3905
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik moest na Born en Torslanda (beiden jaren 90) toch ook eens Gent waar de XC40 en andere Volvo modellen in elkaar zijn geschroefd zien.
Niet van binnen maar gewoon vanaf buiten en dan vooral: de terminals vol met Volvo’s van en naar Zweden,
vervoerd door grote RoRo-ferries, die uiteraard ook allerlei andere soorten vracht (merendeel losse trailers) meenemen.
Volvo Gent.jpeg
Ik heb begrepen (verbeter mij als het niet zo is) dat Chinese en USA modellen o.a. in Zeebrugge aankomen.
Nee, ik ga geen foto's van de fabriek plaatsen, ga zelf maar kijken.
Het kanaal Gent <> Terneuzen en de brugpassages zijn niet breed en de brug(gen) zijn leuk om te bewandelen.
Elke dag passeert er zo'n ferry vanuit / naar Gothenburg, soms via een zuid Noorse tussenstop.
bij Sas van Gent.jpeg
En: de sluizen bij Terneuzen waren ook geweldig om te zien.
Best druk daar nog, met scheepvaart.
.....In NL zijn die SUVfige 40'ers helaas 'een plaag' geworden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21196
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

40? Jij bent toch al ouder en met pensioen?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3905
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Volvo modellen XC C EX 40 modellen.... :-D
En ja hier wordt al enige tijd de AOW benut, om financiële gaten te vullen :)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Leuk draadje om te volgen. Fijn dat je zo blij bent met je wagen. Ik hoop dat de onze net zo goed gaat bevallen...
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21196
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Soms zou ik wel eens meer willen zien van de belevenissen van Wombat.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3905
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Komt goed, komt goed Mark........
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3905
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

De zomervakantie is weer voorbij.
11 (elf) weken uitgetrokken om o.a. Italië rond te toeren en eindelijk eens de “Straat Messina” te kunnen ‘ervaren’. (gemist in 1977)

Had aan de andere kant van Nederland nog wat te regelen, dus ‘afwijkende route’.
Wilde eindelijk eens de Volvo-fabriek bij Gent zien (aan de buitenkant) en vooral de schepen zien varen door het kanaal daar, die (onder andere) dagelijks de Volvo’s van en naar Gotenburg brengen. Zie een paar postings terug.

Via mega-begraafplaatsen ‘eerste wereld oorlog’ naar de Vogezen.
Wat een kleine, smalle erg steile weggetjes heb je daar. Genieten!

Zwitserland door met als doel: geen tunnels maar de bergpassen óver de Alpen. Tussen Chur en Edolo (Italië) Julia-, Bernina- en Apricapas.
Julierpas.jpeg
....let op de trein boven de vangrail. 2D foto, zie de hellingsgraad eigenlijk niet op; de trein lijkt te dalen. Niet dus....
Berninapas.JPG
En opeens kan diezelfde trein over de weg rijden
Berninapas zuid.jpeg
is wel erg smal. Brede vrachtwagen wil je op dit soort stukjes niet tegen komen
Edolo.JPG
….Eindelijk eens een stukje Gardameer gezien en Verona.

Po-vlakte door (man man wat rijden de vrachtwagens daar hard) de Apenijnen in, naar een dorpje waar familie woont. Venijnige steile en smalle wegen weer. Alpen is een makkie dan.
En toen kwam de hitte en de tip: ga niet naar het zuiden en/of de kusten. Druk, vol en ‘nog iets’ wat je niet wilt.
Mmhm, reisdoel aangepast (2000km minder) en 16 nachten op 1 (fijne & bekende) camping verbleven bij Montecatini Alto. (Neem niet de kortste weg, u is gewaarschuwd).

Sowieso wilden we langs Assisi en Perugia. Heet, heter dan heet tussen 38 en 42˚ die dagen. Wel fijne camping (net west van Assisi) Ook weer een poos verbleven.
Assisi.jpeg
Terugreis rustig aan in stapjes langs kleine agricampings, oef ook weer van die bijna onbegaanbare supersteile wegen waar je beslist geen tegenligger wilt hebben met je hut aan de haak. Boer vroeg: heeft u awd?

Op weg naar Chamonix voor een paar dagen via St Bernardo. Tunnel dit keer omdat ik die nog nooit had genomen (pas is slechts 500 meter hoger). Prachtige route!

Via Vogezen naar een heel klein dorpje zuid van Verdun waar familie ‘woont’.
Lekker dagenlang ‘wild-kamperen’ in het hoge gras bij weilanden met weids uitzicht. Elk dorp heeft daar drinkwater uit de ‘bron’ op een pleintje
Tussenstop onder Namen en via Zeeland (eindelijk….. weer zilte frisse lucht) weer thuis. En ja, alles is weer binnen/buiten schoon en gestald.
…olieverbruik: geen.
...verbruik: 11 liter/100km bij 80 op snelweg, 13 bij binnendoor, 18 als je urenlang klimt (en daalt) over bergpassen. >10%
Oef, ik had wel 50 'road-foto's' kunnen plaatsen van al die rij-avonturen.

Volgend jaar? Ik weet het!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10528
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mooi verhaal. Plannen 2025 weet je al….. Géén warmte?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Mooi verhaal en dito plaatjes Mees, ziet er uit als een geslaagde trip.
Life is what happens while you're busy making other plans
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Gaaf
Plaats reactie

Terug naar “XC40”