De nieuwe EX60

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IzzyT6
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 09.11.2019 - 13:34

https://www.autoexpress.co.uk/news/3631 ... d-mercedes

De nieuwe EX60 komt in 2025 volgens deze Engelse site.
Volgens eerder berichten komt de ES90 nog dit jaar.
Dat wordt nog lastig kiezen !
Spy20240510.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription april 2020
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28181
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is goed nieuws, ziet er goed uit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
wdo
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30

Schijnt de eerste Volvo te worden waar Volvo megacasting gaat toepassen.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T

V50 2.4
S40 T5 fwd
Gebruikersavatar
wdo
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30

VOLVO zal in 2026 mega-casting introduceren in de productie van zijn elektrische auto's van de volgende generatie; een stap die volgens het bedrijf de efficiëntie aanzienlijk zal verbeteren en meer vrijheid zal creëren voor het toekomstige ontwerp en de productie van voertuigen.
Het bedrijf zegt dat het geavanceerde productieproces zal worden geïntroduceerd op de volgende generatie elektrische voertuigen die worden geproduceerd in de belangrijkste fabriek in Torslanda in Zweden. Hoewel de fabrikant geen technische details heeft gegeven, zal dit aansluiten bij de introductie van het SPA3-platform, dat een ontwikkeling is van bestaande architecturen en wordt gebruikt om de derde generatie van de op maat gemaakte elektrische auto’s van het bedrijf te signaleren, Erik Severinson, hoofd strategie van Volvo en programmabeheer, weigerde commentaar te geven op het eerste model dat op dat platform werd geproduceerd. Hij zei: “Wat ik kan zeggen is dat we ons hebben gecommitteerd om in 2030 volledig elektrisch te zijn, en tegen die tijd moeten we ons hele productportfolio opnieuw ontwerpen om elektrische opties voor al onze klanten te hebben. En daarvoor zijn tussen nu en 2030 veel nieuwe auto’s nodig.” Gezien Volvo's focus op SUV's is het duidelijke gat in zijn elektrische aanbod een EX60, die naast de XC60, zijn huidige bestseller, zou komen te staan. Dat model zou naar verwachting in 2025 verschijnen en vanwege zijn positie als een van de belangrijkste producten van het bedrijf zou Torslanda een logische keuze zijn als productielocatie.

Bij het megagietproces worden grote afzonderlijke auto-onderdelen geproduceerd door gesmolten metaal in een gegoten mal te gieten. Hierdoor kunnen grote delen van een autoplatform als afzonderlijke stukken worden geproduceerd, in plaats van dat er talloze afzonderlijke onderdelen moeten worden vervaardigd en aan elkaar moeten worden gelast of vastgeschroefd. De techniek wordt al door Tesla gebruikt. Toyota zal het op toekomstige modellen introduceren. Volvo zal beginnen met het produceren van het achterste vloergedeelte van zijn volgende generatie modellen als één stuk aluminium met behulp van de mega-casting-techniek. Het bedrijf zegt dat dit één auto-onderdeel zal zijn en ongeveer 100 eerder gebruikte onderdelen zal vervangen.

Door die verminderde complexiteit zal de achtervloer 84% minder lasverbindingen hebben en ongeveer 50% minder wegen. Volgens Mikael Fermér Volvo's hoofdarchitect van het voertuigplatform zal het proces een revolutie teweegbrengen in de benadering van het bedrijf op het gebied van de bouw. Hij merkte op dat de vaste punten en structuren van een platform momenteel betekenen dat het in wezen een houdbaarheid heeft als het eenmaal gelanceerd is.
Maar omdat de megacast-onderdelen eenvoudigweg kunnen worden vervangen door de mallen aan te passen (die ongeveer elke vier maanden onderhoud nodig hebben), wordt het veel gemakkelijker om substantiële wijzigingen aan de structuur aan te brengen, waardoor een platform feitelijk "een onbeperkte levensduur" krijgt. Dat zou ook kunnen leiden tot een snellere inzet van nieuwe voertuigtypen. Volvo streeft ernaar het gebruik van megacasting in de komende jaren te vergroten, met als uiteindelijk doel om evenveel van het platform als een handvol onderdelen te produceren. Fermér zei dat de vloer ‘een goed uitgangspunt’ is omdat ‘het vrij eenvoudig is om een ​​veilige en robuuste achtervloer te ontwerpen. Je hebt veel ingewikkelde interfaces die je vervangt als je van 100 delen naar 1" gaat. Hij voegde eraan toe dat "het jouw verbeelding is" die beperkt wat er met megacasting kan worden gedaan, maar zei: “Het moet altijd gebaseerd zijn op de business case en functie. We hebben gekeken naar het gieten van een complete accubak, wat logisch is omdat deze veel onderdelen zou kunnen vervangen".
Fermér zei ook dat er geen zorgen zijn over de veiligheid, of mogelijk hogere reparatiekosten als een groot megagegoten onderdeel beschadigd raakt; een probleem dat Tesla samen met sommige verzekeringsmaatschappijen probeert op te lossen. Hij nam nota van Volvo's jarenlange inzet op het gebied van veiligheid en voegde eraan toe: “We maken het megagegoten stuk achter de stuurhut af en hebben dan een bumperbalk en een crashstructuur aan de achterkant, een groot deel dat we kunnen verpletteren en vervangen. Het is mogelijk om een ​​megacast-onderdeel tot op zekere hoogte te repareren, maar als het een echt ernstige crash is, wordt het gesloopt. Maar dat is hetzelfde voor een traditionele auto, en waarschijnlijk ongeveer net zo waarschijnlijk als het afschrijven van het hoofdgedeelte van een huidige auto." Naast de voordelen bij het ontwerpen van auto's biedt megacasting verschillende productievoordelen. Deze omvatten onder meer grote verminderingen van de CO2-uitstoot; niet alleen door de productie, maar ook door het verminderen van het aantal onderdelen dat moet worden verzonden van externe leveranciers of andere Volvo-fabrieken. Het maakt ook een aanzienlijk hoger materiaalgebruik mogelijk, omdat eventueel overgebleven aluminium eenvoudig kan worden omgesmolten en opnieuw gegoten.
Volvo zal in eerste instantie nieuw geperst aluminium gebruiken voor het proces vanwege de noodzaak van kwaliteitscontrole, maar het evalueert het gebruik van gerecycled metaal in de toekomst - of brengt zelfs kant-en-klaar gesmolten aluminium binnen. De enorme mega-gietmachine die Volvo heeft gebouwd, kan in ongeveer 120 seconden een enkele achterste bak gieten. Als er twee tegelijk draaien, kan hij voldoen aan de eisen van de productielijn om zo'n 60 auto's per uur te produceren. Volvo's nieuwe mega-castingfaciliteit in Torslanda maakt deel uit van een grote upgrade van £ 800 miljoen om de locatie voor te bereiden op de toekomstige productie van elektrische auto's. Het bedrijf zal ook een nieuwe batterijassemblagefabriek openen, die pakketten zal bouwen met cellen die in een fabriek zijn geproduceerd
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T

V50 2.4
S40 T5 fwd
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12314
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ook hier wordt een schade dan kostbaar om te repareren
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3027
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik vind het heel knap, dat je dat hebt kunnen lezen.
Laat staan begrijpen......
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Ik vind de modellen er niet mooier op worden. En dan die spuuglelijke velgen...
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 588
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

mees schreef: 11.05.2024 - 09:43 Ik vind het heel knap, dat je dat hebt kunnen lezen.
Laat staan begrijpen......
Dat is gewoon een logisch gevolg van deze methode, waarom denk jij te weten dat het hier niet het geval zal zijn?
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5776
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Kick schreef: 11.05.2024 - 12:06 Ik vind de modellen er niet mooier op worden. En dan die spuuglelijke velgen...
😂😂
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3027
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Edgecrusher schreef: 11.05.2024 - 18:35
mees schreef: 11.05.2024 - 09:43 Ik vind het heel knap, dat je dat hebt kunnen lezen.
Laat staan begrijpen......
Dat is gewoon een logisch gevolg van deze methode, waarom denk jij te weten dat het hier niet het geval zal zijn?
Ik denk helemaal niets te weten want ik kan die lap tekst niet lezen.
Lijkt wel behang. :-O (ligt aan mij hoor)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28181
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Velgen zijn vast en zeker in andere versies te bestellen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
wdo
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30

Dat ‘behang’ komt van autointernational. Is in het engels geschreven. Heb het maar door de vertaler gehaald. Vond het al knap van mezelf dat dat lukte 😀. Ben liever met een mooi stuk hout aan het werk dan met een computer. Maar dat ter zijde. Anders nog een keertje lezen, dan komt het vast goed.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T

V50 2.4
S40 T5 fwd
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3027
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik neem het je niet kwalijk hoor.
Snapte dat het niet jouw verhaal was maar iets ergens vandaan.
En nuttig voor degenen die er mogelijk mee te maken gaan krijgen.....
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”