Mennekes laadblok heet

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bartvolvo2
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 27.12.2023 - 12:24

IHet betreft een instelbare , tot 13 amp. Schuko die destijds bij de Volvo kon worden besteld. Is het normaal dat het echt heet wordt? Een deel vh laadblok (vlak voor de uitgaande kabel ) is eigenlijk niet meer aan te raken, De rest vh blok wel. Kabels worden ook niet heet. Het geurt ook iets naar een oude electrische trein (v vroeger :-)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ligt het in de volle zon of in de schaduw? Dat deze heet (goed warm wordt) is wel normaal. Wat je zou kunnen doen als je het niet vertrouwd is terugzetten naar bijv. 10A. Wordt de boel iets minder warm.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20935
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Als iets waar stroom doorheen gaat echt heet wordt is er doorgaans sprake van een overgangsweerstand. Of te wel een schroefje wat niet voldoende is aangedraaid.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bartvolvo2
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 27.12.2023 - 12:24

dank voor reactie. het ligt om die reden al niet in de zon en heeft ook voldoende natuurlijke koeling v evt aanwezige wind. Indd goede tip het dan maar op 10A in te stellen. Zo te voelen wordt een deel vh blok nog steeds goed warm, ik denk zelf dat heet een betere benaming is. Het is nog maar net vast te houden op die plek. Maar is natuurlijk.rekbaar begrip. Ik ga er maar v uit dat het flink warm worden normaal is. Het laadt in iedee geval goed en zie geen vreemd afwijkend stroomverbruik. Schroefjes zitten ook gewoon vast, voor wat ik kan checken.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”