Ik ben vader van 2 en de 3de telg is onderweg:).
ik moet dus 3 kinderen met een kinderstoel binnenkort kwijt op de achterbank .
Als de jongste geboren is (september) zijn de andere 2 J en 4,5J.
Wie heeft (of had) er ervaring met 3 kinderzitjes in een XC 60 of V60 met (ongeveer) hetzelfde scenario als mij?
Ik heb de optie met de geïntegreerde kinderzitjes op de achterbank.
Als draagstoel wouden we voor de jongste een van Nuna (deze heeft als voordeel dat je zowel met gordel als ingebouwde isofix kan bevestigen).
Indien de middelste van 2 in het midden zou ziten dan wouden we de Maxi cosi Nomad wegens compactheid
Indien de oudste in het midden zou zitten waren we volgende stoelverhoger tegen gekomen.
in de wet (België) weet niet als dit voor Nederland hetzelfde is. dat als er reeds 2 kinderstoelen aanwezig zijn de oudste (mits +3,5J) in het midden mag zitten op een verhoogd stoeltje
Of originele stoel volvo (indien dit past)
In welke volgorde zouden jullie de kinderen zetten? (wat is het veiligste en makkelijkste) uiteraard primeert de veiligheid !
- De 2 jongste op de buitenzijde (draagstoel + kinderstoel met 4punts sluiting) en de oudste in het midden op een verhoogd stoeltjes (al dan niet de smalle autostoel van Volvo)
- De jongste buiten 0J , de middelste 2J in een maxi cosi nomad (zeer smalle autostoel met 4punts gordel) en de oudste op het geintegreerde kinderzitje van Volvo
- Andere opties ?
Mijn vrouw en ik zijn al bij verschillende kinderwinkels geweest maar het blijkt toch niet zo simpel te zijn als eerst gedacht en niemand kan een sluitend antwoord bieden. .
Ideaal scenario is dat we de auto gebruiken om te testen echter is deze nog in bestelling en levertermijn is voor begin 2024.
Wegens zakelijk rijden is het niet mogelijk om voor een andere optie te gaan (vb. ander merk of een grotere dan de XC90).