Hallo allen,
Mijn oog is gevallen op een supermooie XC90. Ben benieuwd of iemand hier bekend is met deze auto of het bedrijf.
https://www.autowereld.nl/volvo/xc90/2- ... /foto.html
MVG Alex
Iemand bekend met deze XC90? P-001-XG
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7180
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Zal iig import zijn.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Lexus76
- 3rd Gear member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7180
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ik ken het bedrijf niet. Site ziet er op zich netjes uit, maar dat zegt niet veel. Vrijwel geen recensies te vinden. Valt me wel op dat ze vnl de wat ‘dikkere modellen’ in hun aanbod voeren. En volgens mij veel (alles?) import. Uit ervaring bij een dergelijk bedrijf elders, blijf ik er liever weg van. Zaken zijn vaak ‘vaag’ mbt herkomst en historie. Ik ga liever voor duidelijk betrouwbaar en controleerbaar.
Indien er met zo’n XC90 echt wat mis is kan je behoorlijk de sjaak zijn.
Aantal zaken welke je kan checken: (inkoppertjes)
- is bedrijf aangesloten bij BOVAG? (Niet zaligmakend, maar toch…)
- is onderhoudshistorie aanwezig (en ter inzage)
- check bij vroegere, in historie vermelde garages naar deze auto (evt schades, onderhoud, km stand, etc)
- welke garanties (en uitzonderingen hierop!) worden geboden
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
Op Google (Maps) staan zo’n 87 recensies, en die lopen nogal uitéén.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
-
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Koop zo'n wagen lekker bij de dealer! Aan die autotrust garantie heb je ook niks.
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Ze hebben een 4.6 sterren op google wat goed is. Wat me wel opvalt is dat hij volgens finnik nogsteeds op naam staat van iemand die de auto zakelijk rijd (er staat huidige eigenaar: ''overig zakelijk'') weet niet of dat zo hoort bij die dealer, maar bij de meeste autos staat er dan bij dat de huidige eigenaar een autobedrijf is. Maar dat kan aan de site liggen. Voor de rest is de prijs redelijk hoog in vergelijking met de km's en leeftijd. Maar ja.. de auto koste nieuw natuurlijk ook 100.000,-. Zou als je een proefrit gaat maken eens even het chasisnummer (VIN) proberen te vinden. Online kun je voor een paar euro het chasisnummer controleren en dan kun je kijken of de auto (toen hij nog in handen was van iemand in het buitenland) ooit schade heeft gehad. Dat zou ik zeker doen als je zo'n hoog bedrag uitgeeft. Bijvoorbeeld op www.autoverleden.nl of www.vinspy.eu.
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker
Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker
Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7180
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Tja… dat soort ‘reviews’ heb ik mn vraagtekens bij. Ook bij hun ‘verweer’ bij een aantal negatieve ervaringen… twijfelachtig.
Zoals hier al geopperd: koop bij een dealer of serieus vertrouwd bedrijf. Laat bij de geringste twijfel een aankoopkeuring doen en probeer originele NL auto te kopen (daarvan is historie veelal beter te checken).
Persoonlijk zou ik dit bedrijf laten voor wat het is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Lexus76
- 3rd Gear member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17
Dank allen voor het meekijken en de reacties.
Ik zie de reviews idd ook en zie daar een aantal wat me afschrikt. Zoals auto's met schade uit het buitenland met lage bpm. Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen import. Ik heb 2 XC70's uit Dld gehad. Vaak zijn ze daar wat 'voller' uitgerust. Die eerste XC had bijvoorbeeld een diesel "bijverwarming". In Dld hebben veel auto's dat ivm het sneller op temperatuur komen van de auto's ivm milieu. Die kun je softwarematig aan laten passen tot volledig programmeerbare standkachel.
Verder vind ik inderdaad volledige onderhoudshistorie heel belangrijk. Mijn vorige XC's zijn beide met een half tot 1 jaar oud uit Dld gehaald. Vervolgens 2 jaar bij 1 eigenaar in Nederland waar ik ze weer van kocht. Steeds goed bevallen. Maar het gaat om een hoop geld. Ik twijfel ook nog steeds tussen diesel en benzine. Bij het aantal km's wat ik rijd zit ik precies op het omslag punt. Grote kans dat ik zelfs iets meer km's ga maken. Ik ben alleen bang voor de restwaarde. Ik vrees dat ik over 4 jaar zo'n diesel niet meer zo goed kwijt raak.
Ik zie de reviews idd ook en zie daar een aantal wat me afschrikt. Zoals auto's met schade uit het buitenland met lage bpm. Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen import. Ik heb 2 XC70's uit Dld gehad. Vaak zijn ze daar wat 'voller' uitgerust. Die eerste XC had bijvoorbeeld een diesel "bijverwarming". In Dld hebben veel auto's dat ivm het sneller op temperatuur komen van de auto's ivm milieu. Die kun je softwarematig aan laten passen tot volledig programmeerbare standkachel.
Verder vind ik inderdaad volledige onderhoudshistorie heel belangrijk. Mijn vorige XC's zijn beide met een half tot 1 jaar oud uit Dld gehaald. Vervolgens 2 jaar bij 1 eigenaar in Nederland waar ik ze weer van kocht. Steeds goed bevallen. Maar het gaat om een hoop geld. Ik twijfel ook nog steeds tussen diesel en benzine. Bij het aantal km's wat ik rijd zit ik precies op het omslag punt. Grote kans dat ik zelfs iets meer km's ga maken. Ik ben alleen bang voor de restwaarde. Ik vrees dat ik over 4 jaar zo'n diesel niet meer zo goed kwijt raak.
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5261
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik hecht persoonlijk niet veel waarde aan reviews etc. Ik kijk vooral naar de auto en koop deze altijd zonder garantie. Als je dan een auto koopt bij een handelaar voor 10K minder dan bij de dealer houd je als je mazzel hebt 10K in de zak en als je pech hebt moet je die 10K alsnog uitgeven. Het is net als een verzekering. Je hebt het in sommige gevallen gewoon nodig (denk aan je WA verzekering) en soms ook gewoon niet, en dat laatste is voor een ieder anders.
En ook van Duitse import auto's is de historie heel vaak heel goed te checken en als je twijfelt dan gewoon niet doen. er komt vast wel een andere voorbij.
En ook van Duitse import auto's is de historie heel vaak heel goed te checken en als je twijfelt dan gewoon niet doen. er komt vast wel een andere voorbij.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5261
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
@Lexus 76: Ik zou als ik jou was ook zeker even naar een T8 kijken. Ik rijd 30K per jaar en rijd gemiddeld 1:18. Enige PIH gerelateerde reparatie die ik zelf heb gehad in 120K (km. stand nu is 288K) is een defecte OBC a 2000 euro. Ik kan me hier een ander topic recent herinneren van iemand die een XC90 D5 had en die had rekeningen die er niet om logen. Let wel, is maar één ervaring dus geen garanties.
Overigens kun je zelf ook prima importeren uit Duitsland. Is allemaal niet zo moeilijk en anders zijn er wel bedrijven die tegen een redelijke vergoeding kunnen helpen.
Overigens kun je zelf ook prima importeren uit Duitsland. Is allemaal niet zo moeilijk en anders zijn er wel bedrijven die tegen een redelijke vergoeding kunnen helpen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Lexus76
- 3rd Gear member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17
@Gouwe, dank voor je bericht. Zelf importeren heb ik ervaring mee, dus dat komt goed. T8 vind ik ook interessant, maar gewoon nog wat huiverig voor. Zou mijn eerste stekker auto zijn. Huiverig voor; korte bereik, eventuele reparatie/vervanging van accupakket? Maar bovenal voor de wegenbelasting straks. Ik zou het te bizar vinden als je daar straks net zo veel voor moet betalen als een benzineauto terwijl hij 300(?) kilo zwaarder is?? Laadpaal heb ik ook niet. Ik rijd vaak lange stukken. Ik zie het gewoon niet voor me. 1:18 Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar.
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5261
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Voor alles is een eerste keer
Maar een PIH moet wel passen bij jou omstandigheden. Bij mij doet het dat al een jaar of zeven 7 meer dan prima.
Het gebruik van onze XC90 is wat kilometers betreft 40% in en om het dorp en 60% snelweg waarbij enkele reisafstanden 100 tot 250 km bedragen. Verder laad ik altijd en overal (thuis en onderweg bij klanten) als dat kan.
Punt met de PIH is m.i. dat de meeste mensen die er huiverig voor zijn er zelf 0,0 ervaring mee hebben. Ik snap de huiver wel, maar wat je vooral leest en hoort zijn de uitzonderingen. Mijn T8 heeft na 8 jaar en 288K op de teller 20% accu degradatie.
Ik ben van plan hem helemaal op te rijden en schat dat ik er zeker nog 4 tot 5 jaren in kan rijden. Uiteraard zal ik dan nog een dure reparatie gaan tegenkomen als ERAD of accupakket (waar steeds meer refurbish mogelijkheden voor komen), maar de afschrijving is lager dan een nieuwer alternatief en ik bespaar jaarlijks enkele duizenden euro's aan benzine als ik met een T5/T6 zou gaan rijden, want dan gaat het niet beter worden dan 1:10/11.
Even als alternatief voor de T6 die jij op het oog hebt: https://www.autowereld.nl/volvo/xc90/2- ... 1711393526
En zo staan er genoeg. Disclaimer: niet gaan proefrijden, want dan raak je mogelijk besmet met een hardnekkig virus
Oh en die jij op het oog hebt is geen Inscription maar een R-design en ze mogen de kentekenplaat achter wel even recht hangen. Dat is echt geen porum zeg.
Maar een PIH moet wel passen bij jou omstandigheden. Bij mij doet het dat al een jaar of zeven 7 meer dan prima.
Het gebruik van onze XC90 is wat kilometers betreft 40% in en om het dorp en 60% snelweg waarbij enkele reisafstanden 100 tot 250 km bedragen. Verder laad ik altijd en overal (thuis en onderweg bij klanten) als dat kan.
Punt met de PIH is m.i. dat de meeste mensen die er huiverig voor zijn er zelf 0,0 ervaring mee hebben. Ik snap de huiver wel, maar wat je vooral leest en hoort zijn de uitzonderingen. Mijn T8 heeft na 8 jaar en 288K op de teller 20% accu degradatie.
Ik ben van plan hem helemaal op te rijden en schat dat ik er zeker nog 4 tot 5 jaren in kan rijden. Uiteraard zal ik dan nog een dure reparatie gaan tegenkomen als ERAD of accupakket (waar steeds meer refurbish mogelijkheden voor komen), maar de afschrijving is lager dan een nieuwer alternatief en ik bespaar jaarlijks enkele duizenden euro's aan benzine als ik met een T5/T6 zou gaan rijden, want dan gaat het niet beter worden dan 1:10/11.
Even als alternatief voor de T6 die jij op het oog hebt: https://www.autowereld.nl/volvo/xc90/2- ... 1711393526
En zo staan er genoeg. Disclaimer: niet gaan proefrijden, want dan raak je mogelijk besmet met een hardnekkig virus
Oh en die jij op het oog hebt is geen Inscription maar een R-design en ze mogen de kentekenplaat achter wel even recht hangen. Dat is echt geen porum zeg.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Lexus76
- 3rd Gear member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17
Allright, point taken. Ik ga me er eens in verdiepen. Er worden relatief veel aangeboden. Thx!Gouwe schreef: ↑17.05.2024 - 10:51 Voor alles is een eerste keer
Maar een PIH moet wel passen bij jou omstandigheden. Bij mij doet het dat al een jaar of zeven 7 meer dan prima.
Het gebruik van onze XC90 is wat kilometers betreft 40% in en om het dorp en 60% snelweg waarbij enkele reisafstanden 100 tot 250 km bedragen. Verder laad ik altijd en overal (thuis en onderweg bij klanten) als dat kan.
Punt met de PIH is m.i. dat de meeste mensen die er huiverig voor zijn er zelf 0,0 ervaring mee hebben. Ik snap de huiver wel, maar wat je vooral leest en hoort zijn de uitzonderingen. Mijn T8 heeft na 8 jaar en 288K op de teller 20% accu degradatie.
Ik ben van plan hem helemaal op te rijden en schat dat ik er zeker nog 4 tot 5 jaren in kan rijden. Uiteraard zal ik dan nog een dure reparatie gaan tegenkomen als ERAD of accupakket (waar steeds meer refurbish mogelijkheden voor komen), maar de afschrijving is lager dan een nieuwer alternatief en ik bespaar jaarlijks enkele duizenden euro's aan benzine als ik met een T5/T6 zou gaan rijden, want dan gaat het niet beter worden dan 1:10/11.
Even als alternatief voor de T6 die jij op het oog hebt: https://www.autowereld.nl/volvo/xc90/2- ... 1711393526
En zo staan er genoeg. Disclaimer: niet gaan proefrijden, want dan raak je mogelijk besmet met een hardnekkig virus
Oh en die jij op het oog hebt is geen Inscription maar een R-design en ze mogen de kentekenplaat achter wel even recht hangen. Dat is echt geen porum zeg.
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line