En afgelopen Pasen is het er eindelijk van gekomen. Na een lange zoektocht heb ik een Volvo V90 T5 Inscription gekocht.
Ik heb de afgelopen 5 jaar tevreden rondgereden met een V70 D4 Polestar uit 2015. Dit was dus een VEA-diesel, die prima is bevallen. Totaal geen olieverbruik in die periode en er zo'n 60.000km mee gereden. Was een vrij volle auto; Nordic+ met Inscription Line en nog wat pakketten.
Ben altijd al erg gecharmeerd geweest van de S90 en V90 in Inscription-trim. Ik houd van dat chrome op het front en de deuren. Ik ben eigenlijk een 'sedan-man' (heb er drie gehad en nu nog steeds een 240 sedan). Echter met drie jonge kinderen en kampeervakanties is een V een must.
Dus daarom specifiek op zoek gegaan naar een V90 Inscription. Ik wilde graag een T5, want voor een diesel reden we toch wat te weinig de laatste tijd, en vindt de D4 ook wat te rauw klinken. En om de caravan naar Kroatië te trekken vindt ik een T5 toch wel een must.
Afgelopen april kwam de juiste V90 voorbij op Marktplaats, juiste kleur en uitvoering bij een particulier. Wilde graag één van deze kleuren; Mussel Blue/Electric Silver/Magic Blue. De eigenaar was een echte liefhebber en de auto zag er perfect uit, dus de deal was snel gemaakt. De V70 is naar mijn Volvo-specialist gegaan en daar was hij ook weer snel verkocht.
Het betreft dus een T5 Inscription uit 2017 met Intro B&W / Luxery / Winter Line in Magic Blue.Ook zat er reeds de Polestar Optimalisatie op, en een trekhaak. De ramen achter zijn getint en 360-view en Panoramadak. Allemaal zaken die ik specifiek wilde hebben. En het mooiste vond ik eigenlijk de km stand van 97.000km. Heb namelijk een tijdje gezocht en kwam dat vaak uit bij veel hogere standen voor hetzelfde geld, of auto's die dan wel weer van 2018/2019 waren.
Het totale plaatje klopte voor mij, en rijd nu al een poos erg blij rond. Echt een heel andere auto dan V70, niet te vergelijken.
Aantal zaken die ik wel mis ten op zichte van de V70 is het ontbreken van de keyless-entry en Volvo-oncall, maar ach je kan niet alles hebben..
Ook is de actieradius even wennen.. maar dat wist ik van tevoren natuurlijk.
Er zat geen reservewiel bij de auto, dus heb ik inmiddels met bijbehorende klep in de kofferbak. Inmiddels ook een knappe zet wintervelgen op de kop getikt. Dakdragers zaten er reeds bij, en binnenkort word de skibox in kleur van de auto gewrapt.
Afgelopen zaterdag de auto onderhanden genomen met Leon alias Milimetervreter / Lakfluisteraar. Net zoals bij mijn V70 is deze gepolijst en in de glascoating gezet. Echt weer een prachtig resultaat, en een gezellige ochtend met Leon.
Iemand hier bekend met TPR Powerflush in Nieuwveen? Want wil de bak nog wel een keertje preventief laten flushen.
Nu nog wat plaatjes bij het praatje...