Gewoon eenmalig betalen is voldoende.JeroenSpock schreef:Niet slecht. Hiervoor moet je wel een abonnement hebben bij D5T5 of is dit eenmalig betalen?
V70 2.4T 200PK Geartronic Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
- Locatie: Drenthe
Nog een dikke tip. Mocht je EVAP klep het begeven hebben: die van een Opel Astra / Mokka 1.6 is dezelfde. 14 euro voor een nieuwe.
https://amzn.eu/d/2wvrRcL
https://amzn.eu/d/2wvrRcL
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
- Locatie: Drenthe
Even een kleine update. Heb nu een dikke 1300 kilometer achter de rug (ik fiets als het kan). De v70 doet het prima. Zit nog een bokje in de aandrijflijn (denk onderste motorsteun rechts) dus daar moet ik nog even naar kijken, maar voor de rest is het goed reisgezelschap.
Verbruik schommelt rond de 10 liter per 100 kilometer, wat prima is voor de vijfcilinder automaat. De Audi met vier cylinders deed dat ook ongeveer, al reed ik daar wel wat lomper mee.
De halogeen lampen heb ik vervangen voor LED aangezien ik de lichtopbrengst wel erg mager vond (het lichtbeeld is behoorlijk strak, dus ben benieuwd wat de apk keurmeester ervan gaat vinden). Leverde natuurlijk wel storingsmelding op, aangezien ze minder vermogen trekken.
Eerst gepoogd met weerstanden, maar die werden zo gruwelijk heet dat ik dat niet heel fijn vond. Me dus maar even verdiept in het meldingen systeem rondom de lampen.
Schijnt dat af fabriek xenon net een ander pinnetje op de shunt gebruikt die in de CEM zit. Omdat ik niet gelijk de CEM wilde ompinnen en een snel weer de boel om wil kunnen prikken onderstaande pareltje gefabriekt
En zo prikt ie in de CEM, pin 1&2 omgewisseld:
Resultaat, geen foutmelding over defecte lampjes meer. Als het bevalt en door de keuring komt, prik in de CEM misschien nog een keer om, maar voor nu werkt dit uitstekend.
Verbruik schommelt rond de 10 liter per 100 kilometer, wat prima is voor de vijfcilinder automaat. De Audi met vier cylinders deed dat ook ongeveer, al reed ik daar wel wat lomper mee.
De halogeen lampen heb ik vervangen voor LED aangezien ik de lichtopbrengst wel erg mager vond (het lichtbeeld is behoorlijk strak, dus ben benieuwd wat de apk keurmeester ervan gaat vinden). Leverde natuurlijk wel storingsmelding op, aangezien ze minder vermogen trekken.
Eerst gepoogd met weerstanden, maar die werden zo gruwelijk heet dat ik dat niet heel fijn vond. Me dus maar even verdiept in het meldingen systeem rondom de lampen.
Schijnt dat af fabriek xenon net een ander pinnetje op de shunt gebruikt die in de CEM zit. Omdat ik niet gelijk de CEM wilde ompinnen en een snel weer de boel om wil kunnen prikken onderstaande pareltje gefabriekt
En zo prikt ie in de CEM, pin 1&2 omgewisseld:
Resultaat, geen foutmelding over defecte lampjes meer. Als het bevalt en door de keuring komt, prik in de CEM misschien nog een keer om, maar voor nu werkt dit uitstekend.
- Jiska
- 3rd Gear member
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Welke lampen heb je erin gezet en zou je misschien een foto kunnen maken hoe het eruit ziet? Ben best benieuwd
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29.03.2024 - 12:00
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8534
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
LED in halogeen lampen ben ik geen fan van, echt te vaak dat ze verblinden.
CEM ompolen heb ik in de S60 D5 ook gedaan, had geen zin om een gaatje te boren en wilde het weer origineel kunnen maken. Maar jouw oplossing is wel een stuk makkelijker haha. Ik zou echt de CEM er weer uit moeten trekken en interne dat pootje wisselen.
Slim gedaan dit!
1 pootje is voor 55W, en eentje voor 35W. Veschil tussen halogeen en xenon destijds.
CEM ompolen heb ik in de S60 D5 ook gedaan, had geen zin om een gaatje te boren en wilde het weer origineel kunnen maken. Maar jouw oplossing is wel een stuk makkelijker haha. Ik zou echt de CEM er weer uit moeten trekken en interne dat pootje wisselen.
Slim gedaan dit!
1 pootje is voor 55W, en eentje voor 35W. Veschil tussen halogeen en xenon destijds.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Jiska
- 3rd Gear member
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Mee eens. Ben benieuwd hoe het lichtbeeld van Jroen81 zijn led lampen in halogeen unit is. Zou er in ieder geval goed voor zorgen dat ze niet verblinden en of ze geen stooilicht geven. Anders zou ik toch een andere (passende) oplossing zoeken als het licht niet bevalt.JeroenSpock schreef: ↑25.05.2024 - 15:25 LED in halogeen lampen ben ik geen fan van, echt te vaak dat ze verblinden.
CEM ompolen heb ik in de S60 D5 ook gedaan, had geen zin om een gaatje te boren en wilde het weer origineel kunnen maken. Maar jouw oplossing is wel een stuk makkelijker haha. Ik zou echt de CEM er weer uit moeten trekken en interne dat pootje wisselen.
Slim gedaan dit!
1 pootje is voor 55W, en eentje voor 35W. Veschil tussen halogeen en xenon destijds.
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
- Locatie: Drenthe
Ben zelf ook benieuwd hoor, tot dusver oogt het niet heel gek als ik de belijning en afbuiging tegen de wand bekijk. Maar durf niet te voorspellen of het door de keuring komt.
Anders stop ik er weer een setje nightbreakers in, maar vond het wat zonde om die in de zomer eigenlijk al op te gebruiken (gaan niet zo lang mee) aangezien de lampen altijd aan staan.
Dus we gaan kijken hoe dit experiment verloopt.
Anders stop ik er weer een setje nightbreakers in, maar vond het wat zonde om die in de zomer eigenlijk al op te gebruiken (gaan niet zo lang mee) aangezien de lampen altijd aan staan.
Dus we gaan kijken hoe dit experiment verloopt.
- Jiska
- 3rd Gear member
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Snap ik! Kun je misschien een paar foto's maken hoe het eruit ziet in het licht en in het donker? Ben heel benieuwd hoe die lampen eruit zien in de halogeen reflector en hoe het zicht is
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
- Jiska
- 3rd Gear member
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Hoi Jeroen, dat ziet er prima uit. Lijkt me geen strooilicht. Hoe is het zicht in de avond?
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
- Locatie: Drenthe
https://nl.aliexpress.com/item/1005006 ... pt=glo2nldJiska schreef:Welke lampen heb je erin gezet en zou je misschien een foto kunnen maken hoe het eruit ziet? Ben best benieuwd
Deze lampjes zitten er in. Krijg nu nog heel kort een foutmelding, maar dat komt omdat de lampen intern ook een weerstandje hebben die even wat vermogen moet opbouwen. Is met 2 tellen weer weg.
Wel degelijk Chinees dus, maar niet de aller goedkoopste. Heb gekeken naar het type LED strip en de opbouw van het lampje. Dit kwam het meest overeen met wat Osram en Philips doen, dus dat werd het experiment
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
- Locatie: Drenthe
Zal vanavond even een paar plaatjes schieten. Zet hem wel even naast de XC90 met old school xenon.Jiska schreef:Hoi Jeroen, dat ziet er prima uit. Lijkt me geen strooilicht. Hoe is het zicht in de avond?
- Jiska
- 3rd Gear member
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Ben benieuwd! Mijn v70 is (ook) af fabriek geleverd met Bi-Xenon koplampen die een bak licht geven. Ben benieuwd of het licht verglijkbaar is met de xc90 xenon!
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | gekocht met 330.000km | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / HP sound, Geartronic, Bi Xenon
Vorige Auto: (Profielfoto)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024
Sentinels velgen, D5 moter, HU650 / Base audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
- Locatie: Drenthe
Op veler verzoek:
De broertjes naast elkaar. De XC90 met fabrieks Xenon en de V70 met LED in reflector.
De XC90 is wat blauwer dan de V70, en heeft een minder uitgesproken “hotspot”. De grotere lichtunit helpt hierbij uiteraard.
Andere hoek, zelfde verhaal. Beide stoppen wel mooi aan de bovenkant, al kun je wat verder van de muur dat beter zien. Dat komt op de foto niet echt duidelijk naar voren.
De V70 LEDs zonder de vervuiling van de Xenon’s.
En een close upje:
Al met al zou ik niet direct beweren dat het veeeel beter is dan echte goede halogeen lampen (Night Breaker / Racing Vision), maar het ligt in ieder geval op hetzelfde niveau. Nu eens kijken naar de levensduur en hoe ze in real life bevallen op een aarde donkere weg. Daarbij blijft de keuring nog een spannende, maar dat gaan we volgende maand zien.
De broertjes naast elkaar. De XC90 met fabrieks Xenon en de V70 met LED in reflector.
De XC90 is wat blauwer dan de V70, en heeft een minder uitgesproken “hotspot”. De grotere lichtunit helpt hierbij uiteraard.
Andere hoek, zelfde verhaal. Beide stoppen wel mooi aan de bovenkant, al kun je wat verder van de muur dat beter zien. Dat komt op de foto niet echt duidelijk naar voren.
De V70 LEDs zonder de vervuiling van de Xenon’s.
En een close upje:
Al met al zou ik niet direct beweren dat het veeeel beter is dan echte goede halogeen lampen (Night Breaker / Racing Vision), maar het ligt in ieder geval op hetzelfde niveau. Nu eens kijken naar de levensduur en hoe ze in real life bevallen op een aarde donkere weg. Daarbij blijft de keuring nog een spannende, maar dat gaan we volgende maand zien.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28016
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ben benieuwd!
Hier zit er Bosch +90 in de bus en daarvan gisteren de eerste lamp binnen een halfjaar vervangen.
Echt meer licht vond ik tegenvallen en ook nog een erg beperkte levensduur.
Hier zit er Bosch +90 in de bus en daarvan gisteren de eerste lamp binnen een halfjaar vervangen.
Echt meer licht vond ik tegenvallen en ook nog een erg beperkte levensduur.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29.03.2024 - 12:00
Ben je niet bang dat de shunt lostrilt zo, of heb je hem vastgemaakt op de één of andere manier?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
- Locatie: Drenthe
De stekers zitten er strak op, en goed in de cem geklemd. De shunt zelf ligt vervolgens op de OBD stekker, dus hij bungelt niet aan z’n contacten, dus dat gaat wel goed denk ik. Zo niet dan heb je altijd je grootlicht nogThe Demon schreef:Ben je niet bang dat de shunt lostrilt zo, of heb je hem vastgemaakt op de één of andere manier?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
- Locatie: Drenthe
Mijlpaal van 515.000 kilometer zojuist doorbroken. Nu het achterstallige onderhoud is weggewerkt rijdt ie toch nog wel een stuk lekkerder.
Wat opviel was dat na het herstellen van alle vacuumlekjes en retour klepjes de long term fuel trim rond de -5% bleef hangen. Ook bleef de auto stationair soms net wat te langzaam lopen.
Na wat monitoring vond in de lambda niet echt lekker vlot reageren, dus besloten de sensor te vervangen.
Was niet echt overbodig want hij loopt toch weer een stuk mooier nu. LTFT terug naar 0.78% en stationair weer precies zoals het hoort.
Wat opviel was dat na het herstellen van alle vacuumlekjes en retour klepjes de long term fuel trim rond de -5% bleef hangen. Ook bleef de auto stationair soms net wat te langzaam lopen.
Na wat monitoring vond in de lambda niet echt lekker vlot reageren, dus besloten de sensor te vervangen.
Was niet echt overbodig want hij loopt toch weer een stuk mooier nu. LTFT terug naar 0.78% en stationair weer precies zoals het hoort.