Opmerkelijk motorgeluid V50, 1.8 Edition 2

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Jan Weeling
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20.05.2024 - 12:06

Beste Forumleden,

Ik wilde graag gebruik maken van jullie collectieve kennis. Sinds kort hebben wij onze V40 ingeruild voor een V50.
Beide 1.8 Benzine motor, het was me bij de proefrit niet echt opgevallen, maar nu naar wat meer KM's gereden te hebben kan ik er niet meer omheen.

Bij 3500 toeren wordt de motor luider, in de audio files kan je het horen, het is het “ritme van de cilinders” als ik het als leek moet inschatten. Het is veel luidruchtiger dan in onze V40, daarom enigszins bezorgt of dit verontrustend is of dat deze motor “sportiever” ingereden is. Heb het audio opgenomen maar niet te lang omdat ik niet zeker ben of het schadelijk is.


In filmpje 1 duidelijk te horen bij 2 en de 10 seconden timeline.


In filmpje 2 vanaf 3 tot 25 en dan vanaf 30 tot 33


In filmpje 3 vanaf 8 seconden duidelijk te horen dat ie opkomt.


Alvast bedankt ;)
Volvo v50 1.8 Edition 2, 2006
Volvo v40 1.8 Nordic, 2004
mrpara
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 14.02.2022 - 09:53

Wellicht niet de mogelijk oorzaak van je geluid maar: rubbers van de motorsteunen al gecheckt? De v50 1.8 v1 heeft 3 steunen waarvan de gene die in het zicht zit naast het koelwaterreservoir wel de meeste 'klappen' opvangt.

Ik vermoed dat jouw 1.8 vergelijkbaar is.
Bij mij was de grote steun die in het zicht zit geheel ingezakt, rubber deed niets meer, metaal op metaal, lek en verdroogt.
De steun onder de accubak was redelijk maar ook wat verhard. En de steun aan de onderzijde was nog wel aardig.

Na vervangen van bovenste steun had ik al een totaal andere auto terug. Geen trillingen meer in het interieur, geen trillend stuur meer en een heel stuk stuk stiller.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”