Bedankt!
De paar kleine dingetjes die me aan de buitenkant niet helemaal aanstonden zijn intussen aangepakt.
Nu ik al bijna 2 maanden met een volvo rond rijd, merk ik dat er best veel volvo's rondrijden en het eigenlijk allemaal stuk voor stuk knappe wagens zijn.
Vooral de XC60, XC90, V60 (en V90 in mindere mate).. Ook allemaal redelijk dikke uitvoeringen. Mensen met smaak

Ik weet niet wat het is met de achterkant van de v60, maar die is heel bruut als je die al rijdend ziet. Ik denk doordat de lichten zo wat "verdwijnen" in de kofferklep.
Volvo heeft het met zijn recente modellen prima voor elkaar wat dat betreft.
Wat er nog heel fijn is aan de V60: het interieur en de degelijkheid van de materialen. Het ziet er niet alleen goed uit, het is ook echt degelijk gemaakt. Van stuurwiel tot middenconsole. Leuk om in te vertoeven.
Wat vind ik minder goed, en hier vergelijk ik met een goed uitgevoerde skoda karoq:
- auto hold werkt minder feilloos dan in de skoda
- infotainment en digitaal dashboard zijn minder uitgebreid
- Jammer dat je steeds manueel naar de individuele rijmodus moet gaan. Die zou gewoon de laatst gekozen rijmodus moeten kunnen aanhouden.
- Stuur is iets te zwaar. Ik gebruik de lichtste stand in individuele rijmodus en dat is gewoon veel beter dan de standaard bekrachtiging
- Klimaat achteraan is niet te regelen. Vroeger konden de kids zelf instellen als ze het te warm of te koud hadden, nu moet ik voorin ingrijpen om het achteraan comfortabeler (proberen) te maken.
- Geen regensensor??
Nu lijkt het alsof ik me heel erg erger aan bovenstaande zaken, gelukkig valt dat allemaal redelijk goed mee hoor. Wagen is gewoon een plezier om mee te rijden en ziet er goed uit en biedt veel ruimte zowel voorin als achterin.
Maar als ik iets zou willen toevoegen is het keyless entry. Ik zal het eens moeten bekijken of dit op een of andere manier nog kan. Heb geen goesting om zelf mijn deuren liggen open te breken