Beste Volvo forumleden,
Sinds vorige week ben ik een gelukkige Volvo V40 D4 R-design rijder van bouwjaar 2014 (handgeschakeld). Opties die er op zitten die ik zo kan opnoemen: xenon, panoramadak, leder bekleding, navigatie, park assist met camera.
Het is mijn eerste Volvo en tot nu toe bevalt het zeer goed moet ik zeggen. Lekker pittig en rijd lekker.
Ik ben wel benieuwd hoe de verbruik is, want zoals specificaties 1 op 30/33 lijkt mij moeilijk haalbaar als ik kijk naar actuele verbruik. Uiteraard gaat dat nooit lukken met wat sportievere rijgedrag maar met 100/120 hoop ik toch wel enigzins zuinig te kunnen rijden.
Wel vond ik jammer dat je geen video kunt kijken, ben er zelf geen voorstander van om zelf te kijken onderweg, maar voor de kinderen en andere passagiers is dat altijd wel leuk. Ik zag dat er verschillende media interfaces er voor zijn om tv-video te kunnen bekijken op de Sensus connect. Ook de Harman Kardon set vond ik tegenvallen. Wellicht dat er een upgrade kan worden gedaan in de toekomst.
Ik had 2 vragen/opmerkingen:
Ik ben langs de dealer geweest voor een Volvo on Call abonnement te nemen. Wat ik had begrepen is dat de vorige eigenaar uit systeem wordt gehaald en nieuwe wordt aangemeld.
Om uit te proberen heb ik voor 1 jaar gekozen. Mijn gegevens zijn opgenomen en het zou geregistreerd zijn. Alleen nog koppelen met de auto en ik kon er meteen gebruik van maken van de VOC diensten.
Helaas werkte koppelen niet. Het lukte mij niet, dealer ook niet. Mogelijk zou er een storing zijn waardoor ik het later opnieuw moest proberen. Enige tijd later geprobeerd, dag erna geprobeerd, 2 dagen, 3 dagen... nu zijn we een week verder en koppeling lukt nog steeds niet. Opnieuw contact opgenomen met de dealer. Er zou een storing zijn die "nog" niet opgelost zou zijn. Er is ook geen support nummer waar ik het kan navragen tot hoeverre de storing nog is of status van de storing.
Zijn er anderen die ervaring hebben met koppelen of VOC support. Het zou jammer zijn als het niet werkt doordat ik iets niet goed zou doen, alhoewel bij de dealer ook niet gelukt was.
Tijdens het rijden wordt er vrij snel aangegeven om in hogere versnelling te zetten Gearshift +
Als ik bijvoorbeeld 60/70 rijd in zijn 5 of 6de versnelling wordt er geen Gearshift - weergegeven. Wel als je bijna stilstaat en je hebt hem in de hogere versnelling. Ik heb het idee dat het niet helemaal klopt, maar weet niet hoe dat bij anderen het geval is.
Voorstellen + vraag Volvo on call storing?
- diesel01
- Geartronic member
Hier ook geen koppeling mogelijk met een V90.
Dus dat zou best plausibel kunnen zijn.
Dus dat zou best plausibel kunnen zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
Ik krijg net een telefoontje op mijn werk van OGA244, kneiter verbaasd luister ik even naar het verhaal, want hoe euhh wat, mijn nummer...he????
Kan natuurlijk in het systeem kijken naar het kenteken waar mijn zakelijk telnr aan hangt.
Wat bleek, ik heb wel een pincode ontvangen aan het chassisnr maar er zat geen kenteken op en daarom gaat het niet werken.
Virtuele bos bloemen met een fles rood voor OGA244 om uit eigen beweging even te kijken in de systemen waar het aan kan liggen, vanavond probeer ik met de nieuwe code verbinding te maken.
Hartelijk dank!!
Kan natuurlijk in het systeem kijken naar het kenteken waar mijn zakelijk telnr aan hangt.
Wat bleek, ik heb wel een pincode ontvangen aan het chassisnr maar er zat geen kenteken op en daarom gaat het niet werken.
Virtuele bos bloemen met een fles rood voor OGA244 om uit eigen beweging even te kijken in de systemen waar het aan kan liggen, vanavond probeer ik met de nieuwe code verbinding te maken.
Hartelijk dank!!
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- Starter
Oke, dat verklaart natuurlijk meteen waarom het waarschijnlijk niet lukte bij jou.
Ligt de dienst er dan niet uit van VOC m.b.t. koppelen?
Als bij mijn ook soortgelijke geval is dan kan ik nog heel lang wachten met koppelen denk ik
Kan ik ook in contact komen met OGA244 zodat mijn auto ook nagecheckt kan worden in systeem?
Bij voorbaat dank
Ligt de dienst er dan niet uit van VOC m.b.t. koppelen?
Als bij mijn ook soortgelijke geval is dan kan ik nog heel lang wachten met koppelen denk ik

Kan ik ook in contact komen met OGA244 zodat mijn auto ook nagecheckt kan worden in systeem?
Bij voorbaat dank
-
- Starter
Helaas is koppelen (nog) niet gelukt. Net zojuist langs de dealer geweest die dacht dat voc nog steeds uit lag.
Hij zei kan ook aan de module liggen, daarvoor moet de auto een dagje bij de dealer blijven. Helaas met diagnose kosten en evt reparatiekosten. Ik ging ervan uit dat het een kosteloze service was aangezien ik een abonnement koop voor diensten voor voc. Ik heb de auto net een week. Ik ga navragen bij de garage of het op hun kosten/garantie gemaakt kan worden. Knop voc reageert ook niet. Ik weet niet of die altijd moet reageren net als SOS knop. Als ik voc app open, log ik in, voer chassisnr en pincode in. Vervolgens krijg io fout na paar minuten en soms gelijk dat het niet gekoppeld kan worden en dat ik mijn internetverbinding moet controleren. Dat is stap 3/5. Internet op mobiel zit er gewoon op en werkt ook.
Hij zei kan ook aan de module liggen, daarvoor moet de auto een dagje bij de dealer blijven. Helaas met diagnose kosten en evt reparatiekosten. Ik ging ervan uit dat het een kosteloze service was aangezien ik een abonnement koop voor diensten voor voc. Ik heb de auto net een week. Ik ga navragen bij de garage of het op hun kosten/garantie gemaakt kan worden. Knop voc reageert ook niet. Ik weet niet of die altijd moet reageren net als SOS knop. Als ik voc app open, log ik in, voer chassisnr en pincode in. Vervolgens krijg io fout na paar minuten en soms gelijk dat het niet gekoppeld kan worden en dat ik mijn internetverbinding moet controleren. Dat is stap 3/5. Internet op mobiel zit er gewoon op en werkt ook.
-
- Starter
update VOC: Ik ben paar keer naar de dealer geweest waar ik mijn VOC abonnement had afgesloten. Er zou storing zijn die maar niet verholpen was.
2/3 weken later kwam ik langs Volvo dealer in Woerden om na te vragen of storing inmiddels was opgelost. Medewerker zei dat er geen storing was en had even meegekeken en zag meteen dat het niet ging werken met koppelen met pincode. VOC moest via Sensus eerst geactiveerd worden met een lange code die door dealer gegeven had moeten worden. Die heb ik dus nooit gekregen. Ik heb gebeld naar de dealer, waarschijnlijk wist de jongen niet die mij had geholpen dat het niet zou werken met een pincode. Dat was waarschijnlijk bij verlenging en waarbij de VOC al werkt.
Warm applaus voor Volvo dealer Woerden!
update v40:
Pluspunten:
2/3 weken later kwam ik langs Volvo dealer in Woerden om na te vragen of storing inmiddels was opgelost. Medewerker zei dat er geen storing was en had even meegekeken en zag meteen dat het niet ging werken met koppelen met pincode. VOC moest via Sensus eerst geactiveerd worden met een lange code die door dealer gegeven had moeten worden. Die heb ik dus nooit gekregen. Ik heb gebeld naar de dealer, waarschijnlijk wist de jongen niet die mij had geholpen dat het niet zou werken met een pincode. Dat was waarschijnlijk bij verlenging en waarbij de VOC al werkt.
update v40:
Pluspunten:
- Rijd heerlijk pittig en fijn
- Verbruik is niet onaardig met sportief rijgedrag met 1 op 20
- Ben er erg blij mee
- Bij slechte wegdek of langzaam rijden komt er krakend geluid uit middenconsole
- Krakend geluid van deurpanelen (Harman Kardon) Premium sound
- Schakelen lijkt soms stroef te gaan
- Gearshift vraagt bij 2000 toeren al om hoger te schakelen. Als ik 50 rijd in zijn 6 dan geeft hij niet aan om terug te schakelen
- Beeld van achteruitrijcamera schakelt niet over normale modus nadat je van R naar 1 schakelt
- Geprobeerd rustig te rijden 100km/u 1 op 30/33 is niet haalbaar
- diesel01
- Geartronic member
Kijk hier ook nog steeds geen mogelijkheid tot koppeling, ik heb ook geen code gekregen maar ga daar nu ook werk van maken.delimavi schreef: update VOC: Ik ben paar keer naar de dealer geweest waar ik mijn VOC abonnement had afgesloten. Er zou storing zijn die maar niet verholpen was.
update v40:
Pluspunten:Minpunten/opmerkingen:
- Rijd heerlijk pittig en fijn
- Verbruik is niet onaardig met sportief rijgedrag met 1 op 20
- Ben er erg blij mee
- Bij slechte wegdek of langzaam rijden komt er krakend geluid uit middenconsole
- Krakend geluid van deurpanelen (Harman Kardon) Premium sound
- Schakelen lijkt soms stroef te gaan
- Gearshift vraagt bij 2000 toeren al om hoger te schakelen. Als ik 50 rijd in zijn 6 dan geeft hij niet aan om terug te schakelen
- Beeld van achteruitrijcamera schakelt niet over normale modus nadat je van R naar 1 schakelt
- Geprobeerd rustig te rijden 100km/u 1 op 30/33 is niet haalbaar
Bedankt voor de heads-up.
V90 T6 Recharge Rdesign
- diesel01
- Geartronic member
Even een update.
Ook hier een lang nummer gekregen en ingevoerd in de auto, binnen 20 seconden was het nummer geaccepteerd en was VOC geactiveerd.
Terwijl ik mijzelf een mooie sigaar uitzocht heeft mijn vrouw mijn telefoon gekoppeld en is VOC via de phone een feit.
Gewoon de standkoachel opstarten via de telefoon.
Top dus.
Ook hier een lang nummer gekregen en ingevoerd in de auto, binnen 20 seconden was het nummer geaccepteerd en was VOC geactiveerd.
Terwijl ik mijzelf een mooie sigaar uitzocht heeft mijn vrouw mijn telefoon gekoppeld en is VOC via de phone een feit.
Gewoon de standkoachel opstarten via de telefoon.
Top dus.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- Starter
Hoi , Ik heb recent XC60 T5 5 cyl. (zwitserland) gekocht, krijg mijn VOC niet gekoppeld, kan het zijn dat dit uitgeschakeld is, of niet geactiveerd via Vida?
Groeten Ronald
Groeten Ronald
- diesel01
- Geartronic member
5.5jaar heeft het bij mij feilloos gewerkt, totdat Volvo weer iets heeft veranderd en ik opnieuw moest inloggen, 2weg verificatie..
We weten inmiddels hoe de ict werk bij Volvo, dingen die goed zijn moeten veranderd worden, men vroeg mij om opnieuw in te loggen.
Dat is niet zo'n probleem, email en wachtwoord zit in mijn telefoon gekoppeld, opnieuw inloggen en ineens vraagt de app om een pincode, nooit iets te maken gehad met een pincode..
Mijn zakelijke mail plopt ineens op en ik krijg vanuit Volvo een pincode, deze pincode ingevoerd en krijg nu sinds een dag of 2 terug dat er vanwege technische storingen geen contact gemaakt kan worden met de app.
Men werkt hard om het probleem op te lossen....Volvo en hun ict....
We weten inmiddels hoe de ict werk bij Volvo, dingen die goed zijn moeten veranderd worden, men vroeg mij om opnieuw in te loggen.
Dat is niet zo'n probleem, email en wachtwoord zit in mijn telefoon gekoppeld, opnieuw inloggen en ineens vraagt de app om een pincode, nooit iets te maken gehad met een pincode..
Mijn zakelijke mail plopt ineens op en ik krijg vanuit Volvo een pincode, deze pincode ingevoerd en krijg nu sinds een dag of 2 terug dat er vanwege technische storingen geen contact gemaakt kan worden met de app.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- 3rd Gear member
Volvo en ICT geen goede combinatie inderdaad, misschien ook nog wel uitbesteed.diesel01 schreef: ↑30.05.2024 - 10:09 5.5jaar heeft het bij mij feilloos gewerkt, totdat Volvo weer iets heeft veranderd en ik opnieuw moest inloggen, 2weg verificatie..
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
- diesel01
- Geartronic member
Nog maar eens geprobeerd.
Wederom een nieuwe pincode gekregen en schijnbaar is het omgevallen bitje weer rechtgezet, ik heb weer kunnen inloggen en de app doet het weer.
Wederom een nieuwe pincode gekregen en schijnbaar is het omgevallen bitje weer rechtgezet, ik heb weer kunnen inloggen en de app doet het weer.
V90 T6 Recharge Rdesign
- lint
- Geartronic member
Wij hebben identieke storing gehad na de invoering van die 2 weg verificatie. Hoe was het ook alweer: if it aint broke dont fix it
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976