Dag medeforummers,ik ben van plan om van standaard range naar extended range te veranderen zijn er onder jullie die dit ook al hebben gedaan?
Zo ja wat zijn jullie positieve en negatieve bevindingen
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groet Rene
Xc40 van standaard range naar extended range
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 27.06.2021 - 14:54
- Locatie: Zuid-Holland
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29434
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Wij hebben een XC40 Twin Engine, is altijd exentend range. Opgegeven actieradius is 526 km. Dat halen wij niet maar 480 km in de zomer en 380 km in de winter is haalbaar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Klopt.
Ga uit van 22 kWh/100km het jaar rond.
Bestaat uit rijden, (voor)verwarmen, koelen en laadverlies van 10-13%
Zeg maar 2/3e WLTP.
Rekensommetje.
Stel meerprijs extended range is 3000 euro.
Prijs electra thuis 33ct, prijs Tesla snellader 54 ct, verschil 21 ct.
1000 euro in centen is 100.000 centen gedeeld door 21 cent is 4760 kWh laden.
Stel van 20-80% bij batterij van 79 kWh netto is 47,6 kWh.
Dan moet je 100 keer laden bij een snellader.
Omdat ik na 250 km wel zin heb om even te stoppen kan ik dan laden.
Maar hoe vaak rij ik meer dan 250 km op 1 dag?
Sinds 1 januari dit jaar is me dat 8 keer overkomen.
OK, maak er 20 keer per jaar van.
Ik rij vanuit Twente naar Groningen of Amsterdam zonder onderweg te laden, Rotterdam en Den Haag zijn een stap te ver.
Als ik de keuze had zou ik nu niet meer zonder meer kiezen voor long range.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:
