Goedendag, laat ik me eerst even voorstellen aangezien ik hier voor het eerst ben. Ik ben John, heb een geweldig V70 20T uit 2007 op LPG ( ingebouwd in 2013 met een flashlube systeem) hopenlijk kan iemand mij tips of advies geven aangezien ik zelf geen kaas gegeten heb van motor techniek.
Eind december 2023 begon mijn motormanagement lampje te branden. Aangezien er al 445000 km op de teller staat heb ik alle 5 de bobines en bougies vernieuwd. Maar helaas bleef het lampje branden. Toen bleek na onderzoek van de garage dat 2 kleppen waren verbrand. In overleg toen toch maar alle kleppen laten vernieuwen en kopreviesie en ook meteen de distributieriem laten vervangen. Was meteen een stuk armer na deze zeer prijzige reparatie. Maar nu wil het geval dat het lampje nog steeds brand, heel af en toe gaat ie weer uit maar vervolgens ist ie weer net zo snel terug. Na inmiddels 5x terug te zijn geweest bij de garage blijkt het euvel moeilijk op te lossen. Omdat ik een tikkeltje moedeloos van dat motormanagement lampje wordt, heb ik de auto uit laten lezen bij Nordicar ( zie bijlage) en kwam er een aantal codes uit die te maken heeft met de uitgevoerde reparatie. Nou geven 2 codes iets aan over de uitlaat. Mijn demper is lek en moet vervangen worden. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft.
Dit aan de garage gegeven en vervolgens heeft die alle slangetjes van de gasinstallatie vervangen. Maar na één dag was dat vervelende lampje weer terug. Vreemde van alles is wel dat ie verder heerlijk rijd. Heeft er iemand tips of advies wat ik nou nog kan doen
Motormanagement lampje
-
- 5th Gear member
Garage laat het parts cannon helaas weer op volle toeren draaien.
Ik zou beginnen met de timing controleren.
Ik zou beginnen met de timing controleren.
- Fredhead
- Geartronic member
De nokkenassen, dit werkt door naar of de kleppen op tijd openen of sluiten en heeft daarmee dus invloed op de verbranding.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- The Mechanic
- 5th Gear member
Als de kop eraf is geweest zijn de nokkenastandwielen er ook af geweest, en aan de foutcodes te zien is het uitlaat nokkenastandwiel niet goed.
Afstellen luisterd wel nauw en vereist speciaal gereedschap.
Afstellen luisterd wel nauw en vereist speciaal gereedschap.