Hoi,
Voor mijn XC70 uit 2004 heb ik een skid plate voor onder de achter bumper gekocht. Zie afbeelding.
Heeft iemand deze toevallig al eens geïnstalleerd? Volgens de handleiding lijkt het niet zo moeilijk: 6 gaten boren in bumper en daarin rubberen pluggen plaatsen om vervolgens de skid plate te kunnen bevestigen. Nu vind ik het wel spannend om die gaten in de bumper te boren. Is er iemand dit toevallig al eens heeft gedaan? Nog ergens waar ik op moet letten?
Thanks!
skid plate achterzijde installeren
-
- 1st Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Niet gedaan en natuurlijk is het spannend!
Wat me slim lijkt is om de plate eerst neer te leggen op de plek waar je hem exact wilt hebben / waar hij moet komen. Dan de gaten markeren op de reeds bestaande bumper zodat je er niet iets vanaf zit.
Ook lijkt het mij slim om de bumper voor dit alles eerst los te halen, dit zodat je er goed bij kan en niet straks uitgeschoten bent waardoor het gat toch net 0.5cm verder zit dan hij moet zitten.
Wat me slim lijkt is om de plate eerst neer te leggen op de plek waar je hem exact wilt hebben / waar hij moet komen. Dan de gaten markeren op de reeds bestaande bumper zodat je er niet iets vanaf zit.
Ook lijkt het mij slim om de bumper voor dit alles eerst los te halen, dit zodat je er goed bij kan en niet straks uitgeschoten bent waardoor het gat toch net 0.5cm verder zit dan hij moet zitten.
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 (MY 2004)
Volvo XC70 (MY 2004)
-
- 7th Gear member
Makkelijkste manier is om de bumperaf te tapen met schilderstape (waar de gaten komen). Gaten markeren/aftekenen, controleren en dan eerst met een 4 mm de gaten voorboren. Het kunstof is vrij zacht om in te boren. Dus no worry...
Als de gaten zijn voorgeboord nog even nameten. Klopt het? Dan de definitieve maten boren.
Zorg er wel voor dat de rubbers er goed inzitten ander krijg je een naad als je de skid plate er in klikt.
Als de gaten zijn voorgeboord nog even nameten. Klopt het? Dan de definitieve maten boren.
Zorg er wel voor dat de rubbers er goed inzitten ander krijg je een naad als je de skid plate er in klikt.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
-
- 1st Gear member
Thanks voor de tips! Ik ga er zondag even rustig voor zitten.
Ik vind het wat vreemd dat in de gaten (12mm) de rubberen pluggen er gewoon zo in gaan en je daaraan dan de plate schroeft.
Maar goed, de rubbers zullen dan wel stevig vast zitten en genoeg weerstand bieden.
Ik vind het wat vreemd dat in de gaten (12mm) de rubberen pluggen er gewoon zo in gaan en je daaraan dan de plate schroeft.
Maar goed, de rubbers zullen dan wel stevig vast zitten en genoeg weerstand bieden.
-
- 7th Gear member
De rubbers zetten ruim voldoende uit als de schroeven er in gaan. Dan passen ze niet meer door de geboorde gaten.
-
- 1st Gear member
Ohja, natuurlijk! Dan heb ik er vertrouwen inUrbexpeditie schreef: ↑31.05.2024 - 17:29 De rubbers zetten ruim voldoende uit als de schroeven er in gaan. Dan passen ze niet meer door de geboorde gaten.
-
- 1st Gear member
Gelukt. Ik moest even opzoek naar juiste formaat boortje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 7th Gear member
Netjes gedaan!