gps in de nieuwere v60(Google)

Plaats reactie
Philken
5th Gear member

binnenkort krijg ik mijn 2024 V60 b4 diesel, deze zal het Google systeem hebben.
mijn huidige heeft nog het Sensus systeem en ik gebruik een TomTom go 5100 voor mijn opgeslagen adressen(meer dan 500 :'( )

nu begint de TomTom verouderd te raken en kan ik de kaart niet meer updaten en soms loopt de gps ook vast dus om goed te zijn ben ik toe aan een nieuwe...

Maar indien dat Google systeem werkt zoals thuis op de pc(intikken naam klant+ gemeente of via voice command?) vind ik een nieuwe Tom Tom(459€ voor de Go exclusive + 35€/jaar voor de flitsers) weggegooid geld (behalve dan voor de flitsers en trajectcontroles die er in Vlaanderen veel zijn)

dus mijn vraag aan de gebruikers van het Google systeem:
werkt dit met intikken/voice control met naam+gemeente?
worden de flitsers/trajectcontroles gemeld?

dit omdat ik momenteel via Tom Tom de eclusive kan aankopen voor 299€ipv 459€ (=> -35%) en ik dan via mijn TomtTom account alle adressen op de nieuwe kan overzetten(werk gespaard), ik krijg maar midden juli de v60 dus dan is de promo van Tom Tom natuurlijk afgelopen... om het zelf te ontdekken....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
NielsPHEV
7th Gear member

Naam gemeente via voice werkt goed en je kan op de pc gewoon de adressen al opslaan
kawaman
5th Gear member

Philken schreef: 16.06.2024 - 11:42 nu begint de TomTom verouderd te raken en kan ik de kaart niet meer updaten en soms loopt de gps ook vast
Ik heb een GO5000 en daar heb ik onlangs nog een kaartupdate voor gehad, en die is, dacht ik, ouder dan de GO5100.
GPS vastlopen heb ik nu, niet zo lang geleden, 2x kort achter elkaar gehad.
Mocht de TomTom definitief de geest geven of teveel kuren gaat vertonen, dan kom er zeker weer één voor terug.
Ik vind de Sensus navigatie onder de maat en Android Auto op een half scherm bevalt mij ook niet.
Hier mijn bevindingen van de afgelopen (bijna) 10 jaar: viewtopic.php?t=66515
Erik

S60 T5 R-design
J33Bee
5th Gear member

kawaman schreef: 17.06.2024 - 14:39

Ik heb een GO5000 en daar heb ik onlangs nog een kaartupdate voor gehad, en die is, dacht ik, ouder dan de GO5100.
GPS vastlopen heb ik nu, niet zo lang geleden, 2x kort achter elkaar gehad.
Mocht de TomTom definitief de geest geven of teveel kuren gaat vertonen, dan kom er zeker weer één voor terug.
Ik vind de Sensus navigatie onder de maat en Android Auto op een half scherm bevalt mij ook niet.
Hier mijn bevindingen van de afgelopen (bijna) 10 jaar: viewtopic.php?t=66515
Hij vraag toch juist naar het huidige AAOS? Jij gebruikt Sensus zoals TS nu ook doet?

Sensus heb ik nog nooit gebruikt. Altijd via Apple Car Play navigeren. Bij het nieuwe AAOS, kun je de Google Maps navigatie toch gewoon op het hele scherm krijgen, zoals de Sensus ook kan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
raspaardje
6th Gear member

Philken schreef: 16.06.2024 - 11:42 worden de flitsers/trajectcontroles gemeld?
Volgens mij worden deze nooit op Google Maps gemeld. Dus zowel niet op GMaps via AAOS als wel op GMaps via AA.

Daarom gebruik ik nu Waze op AA via Sensus. Die doet dat wel.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Henry82
5th Gear member

En mocht Google Maps niet bevallen, zet je TomTom op je iPhone voor een paar tientjes, en via Apple Carplay heb je het ook prachtig full screen.
Life is what happens while you're busy making other plans
kawaman
5th Gear member

I
J33Bee schreef: 17.06.2024 - 14:57 Hij vraag toch juist naar het huidige AAOS? Jij gebruikt Sensus zoals TS nu ook doet?
Ik reageerde vooral op het feit dat zijn nieuwere GO5100 geen kaartupdates meer krijgt.
Erik

S60 T5 R-design
v60dude
2nd Gear member

Zowel voice command als intikken werkt via AAOS zeer goed en betrouwbaar. Het gebeurt zelden dat hij niet meteen de juiste locatie begrijpt. Dit is 1 van de (weinige) zaken met AAOS die wél goed zijn.

Flitspalen en controles toont google maps niet, wel toon mt de auto Flitspalen 300m op voorhand aan met een icoontje in het bedtuurdersdisplay , maar zonder geluidsmelding !

Wat ik ook een groot nadeel vind aan maps, is dat hij de max snelheid niet toont (je kan dit niet zichtbaar zetten). Zogezegd moet je vertrouwen op de max snelheid van de camera's ,maar dit werkt echt zeer slecht. Meer dan 50% van de tijd toont hij de foute snelheid...

Beste is nog steeds Waze, die je ook als app kan installeren in AAOS. Ook daar kan je tegenwoordig voice command. Maar hij toont de kaart niet op de bestuurder display en houdt geen rekening met je batterij (recharge modellen).
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”